اگر به‌دنبال آدرس سایت رهگیری مرسولات پستی هستید و می‌خواهید با انواع روش‌های رهگیری مرسولات پستی آشنا شوید، این مقاله را بخوانید!…

چه فرستنده‌ی یک مرسوله پستی باشید و چه گیرنده‌ی آن، رهگیری مرسوله پستی یکی از دغدغه‌هایتان خواهد بود؛ چراکه با رهگیری مرسوله خود می‌توانید از آخرین وضعیت ارسال آن مطلع شوید. ما هم قرار است در این مقاله، سایت رهگیری مرسولات پستی را به شما معرفی می‌کنیم و بگوییم که انواع روش های پیگیری مرسوله پستی چیست. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان، با وبلاگ پیشخوان۲۴ همراه باشید.

چگونگی پیگیری بسته های پستی

رهگیری مرسوله پستی روش‌های متنوعی دارد؛ از رهگیری اینترنتی گرفته تا پیامکی و حضوری. در این بخش، به نحوه‌ی رهگیری مرسوله پستی از طریق روش‌های گوناگون مانند سامانه‌ی رهگیری مرسولات پستی اشاره می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: نحوه دریافت کد رهگیری مرسوله پستی

رهگیری مرسوله پستی با کد رهگیری در سامانه پیشخوان۲۴

بهترین روش برای پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری، استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی پیشخوان۲۴ است. برای استعلام مرسوله پستی از طریق این سامانه، ابتدا باید وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از بخش خدمات پستی، گزینه‌ی «پیگیری مرسولات پستی» را انتخاب کنید.
  2. بارکد پستی یا همان کد رهگیری مرسوله را در کادر ابتدای صفحه وارد کرده و روی گزینه‌ی «پیگیری مرسوله پستی» کلیک کنید.
  3. هزینه‌ی استعلام را پرداخت کنید تا از آخرین وضعیت مرسوله خود همراه با جزئیات آن مطلع شوید.

رهگیری مرسوله پستی با کد رهگیری در سامانه پیشخوان۲۴

نکته: پس از استعلام کد رهگیری پستی در سامانه پیشخوان۲۴، اطلاعات شما ذخیره خواهد شد و برای استعلام‌های بعدی خود، دیگر نیازی نیست که آن را دوباره وارد کنید.

رهگیری مرسوله پستی از سامانه شرکت پست

علاوه‌بر سامانه پیشخوان۲۴، برای پیگیری اینترنتی مرسوله پستی خود می‌توانید از سامانه شرکت پست نیز استفاده کنید. کافیست به سامانه tracking.post.ir مراجعه کنید. در ادامه، پس از وارد کردن کد رهگیری مرسوله خود در کادر استعلام، روی ذره‌بین زردرنگ کلیک کنید تا آخرین وضعیت مرسوله پستی شما نمایش داده شود.

رهگیری مرسوله پستی از سامانه شرکت پست

پیگیری مرسوله پستی از طریق پیام‌رسان بله

برای رهگیری مرسوله از طریق پیام‌رسان بله، باید به ربات «بازو» در پیام‌رسان «بله» به نشانی post_bot مراجعه کنید. اگر گیرنده مرسوله باشید و شماره موبایل شما در پیام‌رسان بله عضو باشد، آخرین وضعیت مرسوله به‌طور خودکار برایتان ارسال می‌شود.

پیگیری پیامکی مرسوله

برای رهگیری پیامکی مرسوله می‌توانید کد رهگیری مرسوله‌تان را به سرشماره ۲۰۰۰۴۴۱ پیامک کنید. در صورتی که پس از چند دقیقه هیچ پاسخی دریافت نکردید، یک بار دیگر کد رهگیری مرسوله را پیامک کنید و این بار در انتهای آن، حرف R را بنویسید.

نکته: سرویس پیگیری پیامکی مرسوله در حال حاضر غیرفعال است.

پیگیری مرسوله پستی با استفاده از USSD

برای استعلام مرسوله پستی با کد USSD، کافی است کد دستوری #110* را شماره‌گیری کنید؛ سپس خدمات قابل‌ارائه را انتخاب کرده و کد رهگیری مرسولات پستی یا کد ملی را وارد کنید.

نکته: سرویس پیگیری پیامکی مرسوله در حال حاضر غیرفعال است.

رهگیری مرسوله از طریق تماس با مرکز پشتیبانی پست

اگر می‌خواهید وضعیت مرسوله پستی خود را به‌صورت تلفنی پیگیری کنید، می‌توانید با واحد خدمات شرکت پست به شماره ۱۹۳ تماس بگیرید و با ارائه کد رهگیری، از آخرین وضعیت مرسوله‌تان مطلع شوید.

رهگیری مرسوله با مراجعه حضوری به دفاتر پستی

در صورتی که به کد رهگیری خود دسترسی ندارید یا آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر پستی و ارائه اطلاعات بسته، وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید.

رهگیری مرسولات سازمانی

برای رهگیری مرسولات سازمانی مانند گواهینامه، گذرنامه، کارت و سند خودرو، می‌توانید از طریق سامانه پیشخوان۲۴ استفاده کنید. کافیست از بخش خدمات پستی، یکی از گزینه‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته‌شده، مرسوله سازمانی خود را رهگیری کنید.

تفاوت رهگیری پستی مرسولات سازمانی و غیرسازمانی

مرسولات سازمانی به بسته‌ها و نامه‌هایی گفته می‌شود که سازمان‌ها، اداره‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسه‌ها ارسال می‌کنند. این مرسولات معمولاً در شرایط امنیتی ویژه‌ای ارسال می‌شوند تا از آسیب یا گم شدن آن‌ها جلوگیری شود؛ ضمن اینکه برای رهگیری مرسولات سازمانی، باید کد ملی و شماره موبایل گیرنده مرسوله را در سامانه رهگیری مرسولات پستی وارد کنید.

رهگیری مرسوله پستی پیشتاز

نحوه‌ی رهگیری پست پیشتاز، با رهگیری سایر مرسوله‌های معمولی، سفارشی و … تفاوتی ندارد؛ کافیست کد رهگیری آن را در سامانه رهگیری مرسولات پستی پیشخوان۲۴ وارد کرده و روی گزینه‌ی «پیگیری مرسوله پستی» کلیک کنید.

رهگیری مرسوله پستی پیشتاز

رهگیری مرسولات خارجی

شما می‌توانید برای رهگیری مرسولات خارجی خود از طریق سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ اقدام کنید. کافیست کد رهگیری مرسوله خود را در کادر استعلام وارد کرده و در آخر، روی گزینه‌ی «پیگیری مرسوله پستی» کلیک کنید.

رهگیری مرسولات پستی برگشت‌خورده و مفقودشده

ممکن است مرسوله پستی شما به دلایلی مانند تغییر آدرس گیرنده یا اشتباه وارد شدن آن، مراجعه نکردن گیرنده برای دریافت، فوت گیرنده و … به اداره پست برگردد. در این حالت، اگر گیرنده طی ۵ تا ۱۵ روز برای دریافت مرسوله پستی اقدام نکند، بسته برای فرستنده ارسال می‌شود.

جمع‌بندی: پیگیری سریع و ساده مرسوله پستی با پیشخوان۲۴

در این مقاله به شما گفتیم که روش‌های رهگیری مرسولات پستی چیست و شما چگونه می‌توانید انواع مرسولات پستی مانند مرسوله سازمانی، مرسوله خارجی و … را رهگیری کنید. پیشنهاد ما برای پیگیری سریع و دقیق مرسوله‌تان، استفاده از سامانه پیشخوان۲۴ است. شما با وارد کردن کد رهگیری مرسوله خود در این سامانه، اطلاعاتی مانند مشخصات گیرنده، مشخصات فرستنده، دفتر پستی مبدأ و آخرین وضعیت مرسوله شما نمایش داده می‌شود.

پیشخوان۲۴ یک سامانه جامع است که در آن علاوه‌بر رهگیری پستی مرسولات شخصی، امکان پیگیری مرسولات سازمانی مانند رهگیری گذرنامه نیز وجود دارد.

سوالات متداول درباره رهگیری مرسولات پستی

در این بخش، سوالات متداول درباره رهگیری مرسولات پستی را آورده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه این سوالات، اطلاعات خود را در مورد موضوع پیگیری مرسولات پستی و سامانه‌های رهگیری مرسولات پستی تکمیل کنید.

سامانه‌ رهگیری مرسولات پستی چیست؟

برای رهگیری مرسولات پستی خود می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ مراجعه کنید.

آیا پیگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری امکان‌پذیر است؟

بله؛ برای پیگیری مرسوله بدون کد رهگیری باید با پشتیبانی شرکت پست به شماره ۱۹۳ تماس بگیرید یا به یکی از دفاتر پستی مراجعه کنید. در این شیوه از رهگیری، باید اطلاعات دقیق فرستنده و گیرنده را داشته باشید. برای رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری نیز می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ مراجعه کنید.

آیا پیگیری مرسوله پستی با کد ملی امکان‌پذیر است؟

خیر؛ پیگیری مرسوله پستی فقط با کد رهگیری امکان‌پذیر است. در صورت گم کردن یا فراموشی کد رهگیری، باید با فرستنده مرسوله یا شماره‌تلفن ۱۹۳ تماس بگیرید.

چگونه می‌توانم کد رهگیری مرسوله پستی خود را پیدا کنم؟

کد رهگیری پستی روی رسید پستی نوشته شده است که در زمان ارسال مرسوله، به گیرنده تحویل داده می‌شود. شما می‌توانید با فرستنده مرسوله تماس بگیرید و کد رهگیری را از او دریافت کنید.

آیا رهگیری مرسولات پستی در تعطیلات نیز امکان‌پذیر است؟

بله، رهگیری مرسولات پستی در تعطیلات نیز امکان‌پذیر است. سامانه پیشخوان۲۴ به‌صورت ۲۴ساعته فعال است و شما می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز، وضعیت مرسوله خود را بررسی کنید.

آیا پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی امکان‌پذیر است؟

خیر؛ در حال حاضر پیگیری مرسولات پستی فقط با کد رهگیری مرسوله امکان‌پذیر است.

آیا پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل امکان‌پذیر است؟

خیر؛ در حال حاضر پیگیری مرسولات پستی فقط با کد رهگیری مرسوله امکان‌پذیر است.

در صورت فراموشی کد رهگیری مرسولات پستی چه‌کار کنیم؟

در صورتی که کد رهگیری بسته پستی خود را ندارید یا آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر پستی و ارائه اطلاعات خود، کد رهگیری مرسوله را دریافت کنید.

چگونه اسناد ماشین و موتور را از پست رهگیری کنیم؟

کافیست از بخش خدمات پستی در سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴، گزینه‌ی «استعلام کارت و سند خودرو» را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات‌ خواسته‌شده، مدارک خود از پست را رهگیری کنید.

ثبت دیدگاه