رای بهره‌برداریاز خدمات و سرویس‌های اینترنت پرسرعت می‌بایستی تا از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در سرتاسر ایران، یک سرویس اینترنت مناسب با نیازتان را ابتدا خریداری نمایید تا بعد از انجام یک سری از اقدامات سخت افزاری لازم اینترنت خطی که برای آن سرویس تهیه کرده‌اید به اینترنت متصل گردد. شرکت‌های اینترنتی گوناگونی در کشور هستند که مشهورترین آن‌ها سازمان مخابرات کشور، شرکت مشهور شاتل، شرکت های وب و همین طور آسیاتک هستند….

برای بهره‌برداری از خدمات و سرویس‌های اینترنت پرسرعت ابتدا باید از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در سرتاسر ایران، یک سرویس اینترنت مناسب با نیازتان را خریداری نمایید. بعد از انجام یک سری از اقدامات سخت‌افزاری لازم، اینترنت خطی که برای آن سرویس تهیه کرده‌اید متصل می‌شود. شرکت‌های اینترنتی گوناگونی در کشور هستند که مشهورترین آن‌ها سازمان مخابرات کشور، شرکت مشهور شاتل، شرکت‌های وب و همین طور آسیاتک هستند. ما در پیشخوان 24 قصد داریم شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در کشور را معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحات مختصری ارائه دهیم. اگر تا به حال برای خرید اینترنت ثابت اقدام کرده باشید قطعا با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت آشنا هستید. شرکت‌هایی که برای دریافت خدمات اینترنت پرسرعت از قبیل اینترنت ثابت، اینترنت ADSL، خریدبسته اینترنت، شارژ اینترنت و تغییر سرویس لازم است از طریق آنها اقدام نمایید. شرکت‌های گوناگونی در کشور اینترنت پرسرعت به مشتریانشان ارائه می‌دهند که هر کدام هم سرویس‌های متنوع اینترنت را با حجم و قیمت‌های گوناگون ارائه می‌کنند.

شرکت ارائه دهنده اینترنت یا ISP چیست؟

شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت را ISP می گویند که مخفف عبارت Internet Service Provider و به معنی فراهم کننده سرویس اینترنت می باشد. این شرکت‌ها به شما کمک می کنند تا بدون مشکل و به راحتی به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنید. در حقیقت ISPها به عنوان واسط‌ها نقش ایفا می‌کنند.

به این صورت مشترکین تلفن را به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی که برخوردار از زیرساخت‌های مخابراتی قوی هستند وصل کرده و از این روش به شما سرویس اینترنت ارائه می‌دهند. نقش واسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت از این مسیر است که هیچگونه تجهیزات مخابراتی درباره آن‌ها موجود نیست و کلیه کابل‌ها و زیرساخت‌های مربوط به شرکت مخابرات ودستگاه‌های ارتباطی مخابرات است و این شرکت‌ها فقط ارائه دهنده اینترنت هستند و از این زیرساخت برای ارائه سرویس اینترنت بهره می‌برند.

اپراتورهای اینترنت ثابت برای ارائه سرویس‌های اینترنت از خطوط ارتباطی استفاده می‌کنند که در اینترنت ADSL کابل تلفن و در فیبر نوری خطوط فیبر نوری می‌باشد. این شرکت‌ها دریافت و ارسال داده های کاربران به سرورها را از این طریق انجام می دهند. در کشور ما این شرکت ها تحت نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند و از این سازمان مجوز و پروانه لازم را کسب می کنند.

در کشور ما شرکت‌های مختلفی وجود دارند که ارائه دهنده اینترنت پرسرعت هستند. هر یک از این شرکت‌ها سرویس‌های گوناگونی به مشترکین خود تحویل می‌دهند که از لحاظ کیفیت هم با همدیگر متمایز هستند. برخی از شرکت‌ها خدمات خوبی ارائه داده و کیفیت اینترنت آنها بالا می باشد و برخی دیگر از کیفیت پایینی برخوردار می باشد. تعرفه ارائه اینترنت توسط اپراتورها نیز با یکدیگر متفاوت است و همین موارد این شرکت‌ها را از یکدیگر متفاوت ساخته است.



لیست بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت

حال قصد داریم تا بهترین شرکت‎‌های ارائه اینترنت پرسرعت در کشور را به شما معرفی کنیم و با هر یک تا حدودی آشنا شویم. به طور کلی ۱۱ اپراتور ارائه دهنده اینترنت در کشور وجود دارند که به مشترکین ارائه خدمات می کنند. لیست این شرکت‌ها به شرح زیر می‌باشد.

در ادامه ضمن معرفی هر یک از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وایرلس توضیحات مختصری نیز در خصوص هر یک ارائه خواهیم داد.

  مخابرات

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت-مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران متولی ارائه خدمات مخابراتی در کشور است که کلیه خطوط ارتباطی تلفن و زیرساخت های آن توسط این شرکت راه اندازی شده و در اختیار آن می‌باشد. این شرکت علاوه بر ارائه زیرساخت های ارتباطی همچون ISP های دیگر خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌دهد. ارائه خدمات اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات همواره با انتقاداتی همراه بوده است. این شرکت در بین رتبه‌بندی شرکت‌های اینترنتی سال 99 کمترین میزان رضایت را داشته است.

یکی از دلایلی که در خصوص فعالیت شرکت ارائه دهنده اینترنت مخابرات در عرضه اینترنت در کنار راه اندازی زیرساخت که باعث اعتراض شرکت های ISP رقیب شده و دیگری نارضایتی برخی کاربران از کیفیت اینترنت ارائه شده توسط این شرکت است. این شرکت علاوه بر ارائه سرویس های مختلف اینترنتی با قیمت مناسب و بعضا ارزان تر از دیگر شرکتها خدمات اینترنتی نظیر ارائه IP ثابت، فیبر نوری، اینترنت ماهواره ای و … را نیز در دستور کار دارد.

شرکت مخابرات شهرت و گستردگی فراوانی دارد که به دنبال آن تعداد مشترکین زیادی نیز از خدمات آن استفاده می‌کنند. اما ارائه خدمات و کیفیت اینترنت ارائه شده نسبت به این حجم از مشترک قابل قبول نیست و باعث بروز گلایه از سوی بسیاری از کاربران شده است. برخی از مشترکین شرکت مخابرات ایران از قطعی‌های مکرر و کیفیت پایین اینترنت ناراضی هستند و همین باعث شده این شرکت در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات رادیویی در سال ۹۲ از میان ده شرکت ارائه دهنده اینترنت در رتبه آخر قرار گیرد. در ارزیابی مشابه در سال ۹۳ اما رتبه ششم به شرکت مخابرات اختصاص یافته است. البته در رتبه بندی سال ۹۸ شرکت های اینترنتی جایگاه مخابرات بهبود پیدا کرده است.

  شاتل: از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-شاتل

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل اولین و بزرگترین شرکت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و جز بهترین ارائه دهنده اینترنت در کشور می‌باشد که در حال حاضر انواع اینترنت پرسرعت ADSL و +ADSL2 را به مشترکین ارائه می‌دهد. علاوه بر این ارائه اینترنت فیبرنوری و اینترنت نسل جدید TD-LTE نیز توسط این شرکت به مشترکین ارائه می شود.

شرکت شاتل اولین شرکت ارائه دهنده خدمات +ADSL2 (خطوط دیجیتال مشترک نامتقارن) در کشور می‌باشد که در حال حاضر مشترکین بسیاری دارد. همچنین شاتل توانسته تکنولوژی های جدید ارائه اینترنت پرسرعت را وارد کشور کرده و مجوز ارائه آن را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کسب نماید. این شرکت اینترنتی در حال حاضر در سراسر کشور نمایندگی داشته و به مشترکین اینترنت پرسرعت ارائه می دهد.

اکثر کاربرانی از شاتل اینترنت پرسرعت خریداری کرده‌‍اند از کیفیت ارائه خدمات و ارائه اینترنت رضایت دارند. این شرکت برای جلب رضایت مشتریان خود تلاش زیادی می کند و در این راستا خدمات مختلفی نیز به مشترکین ارائه می‌دهد. پشتیبانی مناسب شاتل از سرویس‌های فروخته شده از جمله خدماتی است که باعث شده مشترکین از این شرکت رضایت حداکثری داشته باشند و در اکثر آمارگیری‌ها شاتل را به عنوان بهترین اپراتور اینترنت ثابت انتخاب نمایند. بهترین سرویس دهنده اینترنت ایران هم اغلب با شاتل تجلی می‌یابد.

  آسیاتک

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-آسیاتک

شرکت آسیاتک (شرکت انتقال داده های آسیاتک) یکی از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در کشور می باشد که پس از اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۸۷ ارایه خدمات ADSL در کشور را آغاز کرد و در این راه سرویس‌های متنوعی برای مشتری ها ارائه نمود.

این شرکت علاوه بر ارائه خدمات اینترتنی و فروش سرویس های اینترنت پرسرعت ADSL، وایرلس و فیبر نوری خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده را نیز به مشتری ها ارائه می دهد. هم اکنون شرکت آسیاتک مشترکین مختلفی در مراکز مخابراتی شهرهای مختلف کشور دارد که سرویس‌های متنوع با تعرفه های مختلف را به آنها ارائه داده است.

شرکت آسیاتک گرچه سابقه طولانی در ارائه خدمات شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ندارد و جزء شرکتهای تازه تاسیس در این حوزه به شمار می‌آید اما با تلاش و کوشش و ارائه اینترنت باکیفیت توانسته در این مدت کوتاه را در میان برترین‌های اینترنت ثابت پیدا کند. چراکه آسیاتک در چندین مورد از آمارگیری‌ها، رتبه یک بهترین اپراتور ثابت بوده است.

 پرس آنلاین: از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-شاتل

گروه شرکت‌های پارس‌ آنلاین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور می باشد که در اختیار بخش خصوصی است. طبق نظر این ISP اینترنتی مهم‌ترین فعالیت‌های آن ارایه‌ راهکارهای مختلف جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت و بهره مندی از خدمات مراکز داده‌ همچون میزبانی وب، سرور اختصاصی و سرور ابری (Cloud) می‌باشد.

پارس آنلاین خدمات اینترنت پرسرعت را به تمام کشور ارائه می دهد و هم‌اکنون هزاران کاربر از خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و اینترنت VDSL این شرکت استفاده می کنند. همچنین بسیاری از سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی نیز از سرویس های اینترنت پرسرعت پارس آنلاین در نقاط مختلف کشور بهره مند شده اند.

در سال ۱۳۹۶ در بین رتبه بندی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کشور، زمزمه فروش سهام این اپراتور اینترنت ثابت به رقیبش‌ های وب به میان آمد و تفاهم نامه‌ای میان دو شرکت امضا شد. اما این تفاهم نامه بدون اجرا باقی ماند و در نهایت گفته شد که توافق نامه لغو شده است. هم اکنون سایت پارس آنلاین فعال بوده و این اپراتور ارائه دهنده اینترنت به فعالیت خود ادامه می دهد اما گفته شده به زودی پارس آنلاین در های وب ادغام خواهد شد.

  های وب

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-های وب

شرکت های وب (شرکت داده‌ گستر عصر نوین) یکی از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت است که پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده است و هم اکنون در تمام استان های کشور نمایندگی داشته و به مشترکین همه استان ها اینترنت پرسرعت ارائه می دهد.

این شرکت ISP فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ با ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط آغاز کرد و هم اکنون سرویس‌های مختلف شبکه و اینترنت نظیر ADSL، Broadband و VOIP را در سراسر کشور ارائه می دهد. پوشش شبکه‌های وب سراسری است و بیشتر شهرهای کشور قابلیت استفاده از سرویس های اینترنتی های وب را دارا می‌باشند.

های وب یکی از جمله شرکتهای بزرگ اینترنتی است که توانسته سهام دو شرکت رقیب خود را بخرد. این اپراتور در ابتدا اقدام به خرید سهام شرکت پارس آنلاین نمود و پس از آن نیز شرکت ایرانیان نت را در دستور کار خود قرار داد. یکی از اقدامات منحصر به فرد های وب تلاش برای راه اندازی اینترنت اشیاء به کمک شرکت مخابراتی ودافون می‌باشد.

صبانت: از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-صبانت

شرکت صبانت (شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا) دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص ارائه خدمات اینترنتی می‌باشد. صبانت را باید یکی از شرکت های بزرگ ارائه اینترنت پرسرعت در کشور دانست. صبانت در سال های فعالیت خود توانسته پروانه های FCP و PAP (نقاط دسترسی انتهایی) را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت نماید.

این شرکت جهت ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی کشور برای اولین بار در کشور جهت برقراری ارتباط پرسرعت بین استان ها از فن‌آوری ADSL استفاده کرد و پس از مدتی کل کشور را تحت پوشش خود قرار داد. همین امر باعث شده صبانت از جمله قدیمی‌ترین اپراتورهای ثابت در کشور به شمار آید.

اپراتور صبانت گرچه سابقه طولانی در ارائه خدمات اینترنتی دارد اما هم‌اکنون جزء شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت به شمار نمی‌آید. با این حال این شرکت برای دستیابی به جایگاه اول در زمینه کیفیت و رضایت مشتری در میان دیگر اپراتورهای کشور تلاش می کند و این جایگاه را در آینده خود متصور شده است.

پیشگامان

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-پیشگامان

شرکت ارائه خدمات اینترنتی پیشگامان توسعه ارتباطات از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و پس از مدتی فعالیت توانست مجوز PAP و FCP را از سازمان های مربوطه دریافت نماید. شرکت پیشگامان اکنون در تمام استان های کشور فعالیت جدی داشته و خدمات اینترنتی خود را به بسیاری از شهرهای کشور ارائه می دهد. پیشگامان سرویس های خود را بر پایه تکنولوژی های خانواده DSL نظیر ADSL، VDSL، +ADSL2 و … به مشترکین ارائه می دهد.

همچنین بنابر نظر پیشگامان این شرکت از جدیدترین تجهیزات اینترنتی در زیرساخت خود بهره گیری کرده است. علاوه بر این شرکت پیشگامان خدمات دیگری نظیر سرویس‌های متنوع با حجم های مختلف، پهنای باند اختصاصی، اینترنت نسل چهارم TD-LTE، اینترنت بی سیم بر پایه سیم کارت و … را نیز به مشتری ها ارائه می‌دهد.

شرکت پیشگامان برای دستیابی به اهداف خود و پیشبرد تکنولوژی در کشور در صدد است تا از فناوری های جدید و نو در ارائه خدمات خود استفاده نمایند. یکی از این تکنولوژی های جدید 5G است که پیشگامان تلاش می‌کند با راه اندازی نسل پنجم اینترنت (5G) خدمتی جدید را به مشترکین خود ارائه نماید.

رهام داتک: از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-رهام داتک

شرکت رهام داتک (شرکت انتقال داده‌های رهام داتک) شرکتی فعال در زمینه شبکه های ارتباطی بود که به تدریج فعالیت خود در زمینه شبکه و ارتباطات بی‌سیم را افزایش داد. این شرکت در سال ۱۳۸۰ فعالیت تخصصی خود در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت را آغاز نمود و هم اکنون خدمات اینترنت ADSL و نسل های مختلف آن را با پوشش سراسری ارائه می‌دهد.

این شرکت همچنین پوشش سرویس وایمکس را نیز در شهر تهران دارا می‌باشد و در طی سالهای فعالیت خود توانسته پروانه های مختلف نظیر FCP، ISDP، صدا روی پروتکل اینترنت و PAP را از مراجع مربوطه دریافت نماید. این اپراتور اینترنت ثابت هنوز به پوشش سراسری را نداشته و در برخی از استان‌ها اینترنت ارائه نمی‌دهد.

به طور کلی می‌توان گفت که شرکت رهام داتک بیش از این که یک اپراتور اینترنتی باشد، یک شرکت ارتباطی است که خدمات مختلفی نظیر تامین تجهیزات مخابراتی، ارائه خدمات ارتباطی، تولید نرم افزارهای امنیتی و مخابراتی را که عموما در در حوزه مخابرات و ارتباطات می‌باشد را ارائه می‌کند.

 فن آوا

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-فنآوا

شرکت فن‌آوا زیرمجموعه گروه فن آوا می‌باشد که در حوزه خدمات اینترنتی فعالیت می کند. این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را جهت ارائه خدمات انتقال دیتا آغاز کرد و اکنون پس از گذشت سالیان دارای پروانه ارائه‌ ارتباطات ثابت (FCP) در کل کشور می‌باشد.

شرکت فن آوا ارائه خدمات اینترنت پرسرعت را بر پایه تکنولوژی DSL ارائه می دهد و مشتریان این شرکت مشترکین خانگی و شرکت‌های کوچک هستند. این شرکت فناوری و ارائه خدمات اینترنتی تلاش دارد با ارائه سرویس های متنوع با تعرفه های ارزان تعداد مشترکین خود را افزایش دهد.

این شرکت علاوه بر خدمات اپراتوری اینترنت، خدمات جانبی نیز به مشتریان سازمانی ارائه می دهد. اینترانت، وی پی ان، هات اسپات، دیتاسنتر برخی از خدمات ارائه شده به مشترکین سازمانی فن آوا است که در کنار خدمات اپراتوری ارائه می‌شود.

  حلما گستر (عصر تلکام): از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-عصر تلکام

شركت اینترنتی حلما گستر در سال ۱۳۸۲ توسط شركت عصر دانش افزار تاسیس شد. این شرکت جهت دریافت پروانه ندا (PAP) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را در حوزه ارتباطات آغاز کرد و با استفاده از تكنولوژی DSL و دیگر فناوری های انتقال داده توانست خود را به عنوان یکی شرکت ارائه دهنده اینترنت ثابت معرفی نماید. این شرکت در ابتدا با نام عصر تلکام کار خود را آغاز کرد و تا سالیان زیادی با همین نام تجاری اقدام به ارائه سرویس های اینترنتی می نمود. اما پس از مدتی نام تجاری خود را به حلما گستر تغییر داد.

شركت حلما گستر یا همان عصر تلکام جهت دستیابی به اهداف تجاری خود توانسته طبق شرایط و ضوابط پروانه ندا، شبكه‌ای سراسری در کشور ایجاد نماید که در آن انتقال داده ها اتفاق می افتد. این شبکه سراسری در حقیقت همان سرویس‌های ارائه شده به کاربران می باشد. بستر ایجاد شده توسط حلما گستر به مشترکین شرکت این فرصت را می‌دهد تا با اتصال باکیفیت و سرعت مطلوب به اینترنت و دنیای دیجیتال متصل باشند.

سرویس های اینترنتی این شرکت غالبا در بستر ADSL ارائه می شود که کیفیت و سرعت آن در سطح کیفی مناسبی قرار دارد و قیمت تعیین شده برای بسته ها هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. حلما گستر برای دسترسی به محتوای اینترنتی داخل کشور هم توجه ویژه ای داشت و در این راستا، ترافیک مصرفی به واسطه استفاده از سایت های داخلی را نیم بها محاسبه می‌کند.

  دیده‌بان نت

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران-دیده بان

شرکت دیده بان نت (گروه فن آوری اطلاعات دیده بان نت) با هدف توسعه خدمات اینترنتی و شبکه در شهر کرمان و در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود به طور جدی آغاز نمود و پس از کسب مجوز ISP از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و پس از آن دریافت مجوز کشوری ServeCo فعالیت فناورانه خود را در این زمینه گسترش داد. اپراتور اینترنتی دیده بان نت تلاش دارد با تکیه بر دانش نیروهای داخلی و تجربه متخصصین فناوری های اینترنت را بومی‌سازی نماید.

این شرکت اینترنتی هم اکنون علاوه بر ارائه اینترنت پرسرعت در حال حاضر در زمینه ارائه و پشتیبانی پایانه های فروشگاهی POS نیز در استان کرمان فعال بوده و به عنوان برترین نماینده کشوری آسان پرداخت معرفی شده است. لازم به ذکر است که کلیه فعالیت های این اپراتور ثابت در استان کرمان بوده و دارای پوشش سراسری در کشور نمی‌باشد.

شرکت دیده بان نت نیز همچون چند رقیب کاری خود علاوه بر حوزه اینترنت و ارتباطات، خدمات نرم افزاری تحت وب نیز ارائه می نماید که طراحی و توسعه وب‌سایت و نرم‌افزارهای تحت وب و نرم‌افزارهای تلفن‌های تلفن همراه از جمله آنها می باشد که با هدف ارائه خدمات بیشتر به مشتریان توسط این شرکت ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

مشاهده کردید که چه تعداد اپراتور اینترنتی در کشور وجود دارند و ضمن آشنایی با آنها در مورد هر یک اطلاعاتی کسب کردید. بنابراین از این پس دیگر می دانید که از کدام شرکتها می توان اینترنت پرسرعت ثابت خریداری کرد. در صورتی نظری در خصوص این مطلب یا هر یک از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در این مقاله از پیشخوان 24 سعی کردیم تا به معرفی بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت بپردازیم و با مقایسه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به همراه لیست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت که در بالا آمد، یک دید همه جانبه و کلی از این شرکت‌ها به همراه سرویس‌ها و خدماتی که به شما ارائه می‌دهند را شرح نماییم.

ثبت دیدگاه
قنبرزاده

ممنون از اطلاعات داده شده