در این مقاله، به شما می‌گوییم که هزینه تماس با خارج از کشور با تلفن همراه و تلفن ثابت چقدر است و چگونه می‌توانید این هزینه را کاهش دهید….

با نزدیک شدن به تعطیلات، بسیاری از مردم برای سفرهای خارجی خود برنامه‌ریزی می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مهم در این سفرها، آگاهی از هزینه‌ تماس با خارج از کشور است. بهتر است این‌طور بگوییم که برای ارتباط با خانواده و دوستان، پیگیری امور کاری و هماهنگی‌های ضروری در داخل و خارج از کشور، باید تعرفه‌ها و روش‌های کاهش هزینه‌های مکالمات بین‌المللی را بدانید.

در این مقاله، ما هزینه‌های تماس با خارج از کشور را از طریق اپراتورهای مختلف را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم و به روش‌های کاهش این هزینه‌ها اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله، با وبلاگ پیشخوان۲۴ همراه باشید.

تماس بین‌المللی چیست و هزینه آن چگونه محاسبه می‌شود؟

تماس بین‌المللی به‌معنی برقراری مکالمه تلفنی از داخل ایران با یک شماره تلفن در یک کشور دیگر است. این تماس‌ها از طریق خطوط ثابت یا همراه برقرار می‌شوند و هزینه آن‌ها با توجه به اپراتور و کشور مقصد، متفاوت است. هزینه تماس با خارج از کشور معمولاً به ازای هر دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود.

هزینه تماس از ایران با خارج از کشور از طریق اپراتورها

هزینه تماس با خارج از کشور با تلفن همراه، با توجه به اپراتور سیم‌کارت شما و کشور مقصد، متفاوت است. در این بخش، تعرفه تماس بین‌المللی همراه اول، ایرانسل و رایتل را بررسی می‌کنیم.

هزینه تماس از ایران با خارج از کشور از طریق اپراتورها

هزینه تماس با خارج از کشور همراه اول

هزینه تماس با خارج از کشور از طریق سیم‌کارت‌های همراه اول، با توجه به کشور مقصد و تماس گرفتن با تلفن ثابت یا تلفن همراه در آن کشور، متفاوت است.

در ادامه، تعرفه مکالمه همراه اول با خارج از کشور را آورده‌ایم. برای مشاهده تعرفه تماس با سایر کشورها، می‌توانید به سایت همراه اول به نشانی mci.ir مراجعه کنید.

جدول تعرفه تماس با خارج از کشور همراه اول
کشور تعرفه یک دقیقه مکالمه (تومان)
تماس با تلفن ثابت تماس با تلفن همراه
آمریکا ۲۰۰۰ ۲۰۰۰
کانادا ۲۰۰۰ ۲۰۰۰
آلمان ۱۴۰۰۰ ۱۶۰۰۰
انگلستان ۱۶۰۰۰ ۴۴۰۰۰
ترکیه ۳۰۰۰ ۱۴۰۰۰
امارات ۱۲۰۰۰ ۱۲۰۰۰
عراق ۱۴۰۰۰ ۱۵۰۰۰
عربستان ۱۳۰۰۰ ۱۹۰۰۰
فرانسه ۲۱۰۰۰ ۲۱۰۰۰
استرالیا ۷۰۰۰ ۱۹۰۰۰

نکته: به هزینه مکالمات بین‌الملل با سیم‌کارت همراه اول، هزینه یک دقیقه مکالمه شهری نیز اضافه می‌شود. این هزینه برای سیم‌کارت‌های دائمی ۵۹۹ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۸۹۹ ریال است.

هزینه تماس با خارج از کشور ایرانسل

هزینه تماس‌ بین‌المللی ایرانسل، با توجه به کشور مقصد و برقراری تماس با تلفن ثابت یا تلفن همراه در آن کشور، متفاوت است. در جدول زیر، تعرفه تماس از سیم‌کارت ایرانسل با برخی کشورها را آورده‌ایم. برای مشاهده تعرفه تماس با سایر کشورها می‌توانید به سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir مراجعه کنید.

جدول تعرفه تماس با خارج از کشور ایرانسل
کشور تعرفه یک دقیقه مکالمه (تومان)
تماس با تلفن ثابت تماس با تلفن همراه
آمریکا ۲۰۰۰ ۲۰۰۰
کانادا ۲۰۰۰ ۲۰۰۰
آلمان ۱۳۰۰۰ ۱۴۰۰۰
انگلستان ۱۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰
ترکیه ۳۰۰۰ ۱۴۰۰۰
امارات ۱۲۰۰۰ ۱۲۰۰۰
عراق ۹۰۰۰ ۱۵۰۰۰
عربستان ۸۰۰۰ ۹۰۰۰
فرانسه ۳۵۰۰ ۱۵۰۰۰
استرالیا ۲۰۰۰ ۶۰۰۰

نکته: نرخ‌های جدول بالا برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری یکسان است.

هزینه تماس با خارج از کشور رایتل

هزینه تماس با خارج از کشور از طریق خطوط اعتباری و دائمی رایتل، با توجه به کشور مقصد و تماس گرفتن با تلفن ثابت یا تلفن همراه در آن کشور، متفاوت است. در جدول زیر، تعرفه تماس از سیم‌کارت رایتل با برخی کشورها را آورده‌ایم. برای مشاهده تعرفه تماس با سایر کشورها می‌توانید به سایت رایتل به نشانی rightel.ir مراجعه کنید.

جدول تعرفه تماس با خارج از کشور رایتل
کشور تعرفه یک دقیقه مکالمه (تومان)
تماس با تلفن ثابت تماس با تلفن همراه
آمریکا ۱۷۰۰ ۱۷۰۰
کانادا ۹۷۰ ۹۷۰
آلمان ۷۹۰۰۰ ۲۲۵۰۰
انگلستان ۴۴۰۰ ۴۴۰۰
ترکیه ۴۴۰۰
امارات ۹۸۰۰ ۹۸۰۰
عراق ۱۱۵۰۰ ۱۴۶۰۰
عربستان ۸۹۰۰ ۸۹۰۰
فرانسه ۱۷۰۰۰ ۱۷۰۰۰
استرالیا ۱۷۰۰ ۵۵۰۰

هزینه تماس از ایران با خارج از کشور با تلفن ثابت

هزینه تماس با خارج از کشور از تلفن ثابت، با توجه به کشور مقصد متفاوت بوده و به شرح جدول زیر است:

جدول هزینه تماس از ایران با خارج از کشور با تلفن ثابت

کشور تعرفه یک دقیقه مکالمه (تومان)
آذربایجان ۲۴۰۰۰
آرژانتین ۳۴۷۶
آلبانی ۲۱۱۸۰
آلمان ۵۰۰۰
آمریکا ۷۰۰
آنگولا ۷۶۲۴
ارمنستان ۲۵۲۰۰
استرالیا ۱۵۶۰
اسپانیا ۶۶۰
افغانستان ۱۵۰۰۰
امارات ۱۸۰۰۰
انگلیس ۸۰۰
ایتالیا ۴۵۸
بحرین ۱۵۱۳۰
برزیل ۱۶۴۶
تایلند ۱۶۳۰
ترکیه ۳۴۰۰
روسیه ۱۴۰۰۰
سوئد ۵۷۲
سوئیس ۴۰۰۴
سوریه ۳۷۳۵۲
عراق ۲۸۰۰۰
عربستان ۱۲۸۰۰۰
چین ۹۰۰۰
ژاپن ۲۱۷۴
کره جنوبی ۲۰۰۰
فرانسه ۱۰۰۰
قطر ۲۲۰۰۰
هلند ۱۵۳۰۰
پاکستان ۵۵۰۰
کویت ۵۲۹۲
یونان ۲۸۶۰

روش‌های کاهش هزینه تماس‌های بین‌المللی

تعرفه تماس با برخی از کشورها از طریق تلفن ثابت یا سیم‌کارت‌های تلفن همراه، هزینه زیادی دارد؛ به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه تماس‌های بین‌المللی، از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش‌های کاهش هزینه تماس‌های بین‌المللی

بسته‌های مکالمه بین‌الملل اپراتورها

همراه اول، ایرانسل و رایتل، بسته‌های مکالمه بین‌الملل را برای کاهش هزینه‌های تماس با خارج از کشور ارائه می‌کنند. در این بخش، این بسته‌ها و روش فعال‌سازی‌شان را به شما معرفی می‌کنیم.

بسته‌های مکالمه بین‌الملل همراه اول

اگر از مشترکین همراه اول هستید، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۲۹۲۳*۱۰* بسته مکالمه بین‌الملل دلخواهتان را خریداری کنید. جزئیات این بسته‌ها در جدول زیر آمده است:

نام بسته کشورهای مقصد حجم بسته قیمت (تومان)
۷ روزه خاورمیانه شماره‌های همراه و ثابت کشورهای قطر، امارات، ترکیه، عراق ۳۰ دقیقه مکالمه بین‌الملل برای تماس ۴ مقصد مذکور + هدیه ۶۰ دقیقه مکالمه بین‌الملل به آمریکا و کانادا (به‌جز آلاسکا و هاوایی) ۲۵۰.۰۰۰
۳۰ روزه آمریکای شمالی شماره‌های همراه و ثابت آمریکا و کانادا (به‌جز آلاسکا و هاوایی) ۵۰۰ دقیقه مکالمه بین الملل ۳۵۰.۰۰۰
۷ روزه افغان گپ شماره‌های همراه و ثابت افغانستان ۱۰ دقیقه مکالمه بین‌الملل ۶۹.۰۰۰

بسته‌های مکالمه بین‌الملل ایرانسل

ایرانسل در حال حاضر بسته مکالمه بین‌المللی ارائه نمی‌کند و هزینه مکالمه با خارج از کشور از طریق این اپراتور، بر اساس تعرفه‌ی آزاد محاسبه می‌شود. این تعرفه را در بخش‌‌های قبلی همین مقاله آورده‌ایم.

بسته‌های مکالمه بین‌الملل رایتل

در حال حاضر، رایتل هیچ بسته مکالمه بین‌المللی ارائه نمی‌کند و هزینه تماس با خارج از کشور از طریق سیم‌کارت‌های این اپراتور، بر اساس تعرفه‌ی آزاد محاسبه می‌شود. این تعرفه را در بخش‌‌های قبلی همین مقاله آورده‌ایم.

بهترین روش پرداخت قبض تلفن و سیم‌کارت‌های دائمی

بهترین روش برای استعلام و پرداخت قبوض تلفن ثابت یا تلفن همراه، استفاده از سامانه پیشخوان۲۴ است. پیشخوان۲۴ سامانه جامع استعلام و پرداخت بوده که امکان پرداخت قبوض تلفن ثابت و همراه را به‌صورت آنی فراهم کرده است.

بهترین روش پرداخت قبض تلفن و سیم‌کارت‌های دائمی

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت در سامانه پیشخوان۲۴

برای پرداخت قبض تلفن ثابت در سامانه پیشخوان۲۴، ابتدا باید وارد سایت یا اپلیکیشن این سامانه شده و از بخش «خدمات قبض»، گزینه «قبض تلفن ثابت» را انتخاب کنید. در ادامه، با وارد کردن شماره‌تلفن مدنظرتان می‌‌توانید قبض آن را استعلام بگیرید و در صورت تمایل، پرداخت کنید.

نحوه پرداخت قبض همراه اول در سامانه پیشخوان۲۴

برای پرداخت قبض همراه اول در سامانه پیشخوان۲۴، ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن شوید؛ سپس از بخش «خدمات قبض»، گزینه «قبض همراه اول» را انتخاب کنید. در ادامه با وارد کردن شماره موبایل خود، می‌توانید قبض را استعلام بگیرید و در صورت تمایل، آن را پرداخت کنید.

نحوه پرداخت قبض ایرانسل در سامانه پیشخوان۲۴

برای پرداخت قبض ایرانسل در سامانه پیشخوان۲۴، ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن شوید. سپس از بخش «خدمات قبض»، گزینه «قبض ایرانسل» را انتخاب کنید. در ادامه با وارد کردن شماره‌تلفن مورد نظر، می‌توانید قبض آن را استعلام بگیرید و در صورت تمایل، پرداخت کنید.

نحوه پرداخت قبض رایتل در سامانه پیشخوان۲۴

برای پرداخت قبض رایتل در سامانه پیشخوان۲۴، ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن شوید. سپس از بخش «خدمات قبض»، گزینه «قبض رایتل» را انتخاب کنید. حالا با وارد کردن شماره‌تلفن مدنظرتان، می‌توانید آن را استعلام بگیرید و در صورت تمایل، پرداخت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که هزینه تماس با خارج از کشور چقدر است و شما چگونه می‌توانید این هزینه را کاهش دهید؛ همچنین بسته‌های مربوط به مکالمه بین‌المللی اپراتورها را معرفی کردیم. 

در پایان با توجه به هزینه سنگین تماس با خارج از کشور، پیشنهاد می‌کنیم از پیام‌رسان‌هایی مانند اسکایپ و واتس‌اپ استفاده کنید؛ چراکه برقراری تماس‌های بین‌المللی از طریق این نرم‌افزارها رایگان بوده و کیفیت بهتری در مقایسه با تماس‌های تلفنی دارد. در این صورت، می‌توانید هزینه تماس‌های بین‌المللی خود را مدیریت کنید و از مکالمه با اعضای خانواده و دوستان خود لذت ببرید.

سوالات متداول درباره هزینه تماس با خارج از کشور

در این بخش، سوالات متداول درمورد هزینه تماس با خارج از کشور را آورده‌ایم. درصورتی‌که پاسخ پرسش‌هایتان در متن نیافته‌اید، می‌توانید این بخش را مطالعه کنید.

هزینه هر دقیقه تماس با خارج از کشور چقدر است؟

نرخ مکالمات بین‌المللی بسته به کشور مقصد و اپراتور متفاوت است. به عبارت دیگر، هر اپراتور تعرفه‌های مختلفی برای کشورهای مختلف ارائه می‌دهد و تعرفه یکسانی وجود ندارد.

آیا می‌توانم با یک بسته مکالمه خاص، به چندین کشور مختلف تماس بگیرم؟

بسته‌های مکالمه بین‌المللی معمولاً برای یک یا چند کشور مشخص طراحی شده‌اند، اما برخی بسته‌ها امکان تماس با کشورهای متعددی را فراهم می‌کنند. بهتر است شرایط بسته را قبل از خرید بررسی کنید.

آیا تماس‌های بین‌المللی با استفاده از تلفن ثابت ارزان‌تر است؟

بله؛ در بسیاری از مواقع، تماس‌های بین‌المللی از طریق تلفن ثابت ارزان‌تر از تماس‌های مشابه با تلفن همراه است، اما این موضوع به تعرفه‌ اپراتور همراه شما بستگی دارد.

آیا هزینه‌های تماس با کشورهای همسایه کمتر است؟

بله؛ معمولاً هزینه تماس با کشورهای همسایه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و توافقات بین‌المللی کمتر است، اما این موضوع به سیاست‌های اپراتور بستگی دارد.

ثبت دیدگاه