شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در موقعیتی قرار بگیریم که بخواهیم از اینترنت خودمان برای یکی از اطرافیانمان نت به اشتراک بگذاریم یا بلعکس. در چنین شرایطی هات اسپات Hotspot بهترین گزینه است….

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در موقعیتی قرار بگیریم که بخواهیم از اینترنت خودمان برای یکی از اطرافیانمان نت به اشتراک بگذاریم یا بلعکس. در چنین شرایطی هات اسپات Hotspot بهترین گزینه است. در این مقاله قرار است به سراغ این برویم که چگونه هات اسپات را فعال کنیم و به سایر سوال‌های شما مثل اینکه نحوه فعال كردن هات اسپات آيفون همراه اول چیست؟ یا اینکه فعال سازی هات اسپات برای کامپیوتر چه مراحل و روش‌‌هایی دارد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه بپیشخوان باشید تا کلیه قابلیت‌های Personal Hotspot را در اندروید، ios و لپتاپ‌ها با همدیگر بررسی کنیم.

Hotspot چیست؟

هات اسپات در واقع نوعی سیستم استفاده دست جمعی از اینترنت همراه یک شخص است. در شرایط اضطراری که نه توان خرید بسته‌ اینترنت دیتا را دارید نه وای فایی در نزدیکی شماست، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از  Hotspot است.  هات اسپات به زبان خیلی ساده و راحت یعنی تبدیل گوشی و تبلت به یک مودم وای فای یا وایرلس برای استفاده سایرین از آن. در ادامه قرار است تا به هات اسپات اندروید، هات اسپات ایرانسل و رایتل و تنظیمات اینترنت همراه اول و … در هر دو سیستم عامل اندروید و ios بپردازیم.

چگونه پرسنال هات اسپات (Personal Hotspot) را در آیفون فعال کنیم؟

Hotspot چیست این قابلیت به طور پیش فرض در آیفون غیر فعال است و برای فعال کردن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید.

🟢 وارد تنظیمات (Settings) آیفون خود شوید.

🟢 وارد قسمت Cellular شوید.
🟢 روی گزینه Cellular Data Options کلیک کرده تا به قسمت بعدی بروید.

🟢 حالا باید Cellular Data Network باز کنید.

🟢 اسکرول کنید و نوار را پایین بکشید و در قسمت Personal Hotspot کلیک کنید.

🟢 در این بخش با توجه به نوع اپراتور سیم کارت خود اطلاعات را در قسمت APN  بنویسید.

🟢 به بخش cellular بازگشته و با استفاده از نوار کشویی گزینه Cellular Data را فعال کنید.
🟢یک بار از برنامه Settings خارج شوید و آن را از مولتی تسکینگ ببندید.

🟢 اگر یک بار دیگر وارد Settings شوید مشاهده خواهید کرد که گزینه Personal Hotspot نیز برای شما فعال شده وارد آن شوید.

🟢 با استفاده از نوار کشویی گزینه Personal Hotspot را فعال کنید و همچنین با استفاده از گزینه WLAN password می‌توانید یک رمز برای شبکه خود ایجاد کنید تا در امنیت کامل به انجام کارها و فعالیت‌های خود بپردازید.

پرسنال هات اسپات (Personal Hotspot) را در آیفون

اگر دستگاهی در محدوده‌تان روشن باشد در گوشی تلفن‌تان مشخص می‌شود که می‌توانید با کلیک روی شبکه روشن، و وارد کردن رمز آن شبکه، به دستگاه متصل شوید. مراحلی که در بالا گفته شد برای فعالسازی کلیه سری‌های آیفون (فعال‌سازی هات اسپات آیفون ۱۱، فعال‌کردن هات اسپات آیفون 6s، فعال‌سازی هات اسپات آیفون ۱۲و …) که در بازار موجود است.

بنابراین نگران نباشید، مراحلی که در بالا شرح داده شد به طور کلی برای کلیه گوشی‌های آیفون کاربردی است و می‌توانید کلیه مراحل را روی موبایل خود پیاده‌سازی کنید و  هات اسپات در ایفون خود را با هر سری یا مدلی که هست فعال کنید. با همین چند روش ساده‌ای که در بالا گفته شد می‌توانید از اشتراک گذاشتن اینترنت خود با دیگران لذت ببرید.

آموزش فعال کردن Hotspot در اندروید

فعال کردن Hotspot در اندروید

برای تنظیم کردن باید مراحلی که در پایین آمده است را انجام دهید.
🟢 وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

🟢 درقسمت wireless and networks  گزینه more لمس کنید.

🟢 سپس وارد گزینه tethering شوید.

🟢 گزینه set up Wi-Fi hotspot باز کنید.

نکته: اگر گزینه‌ها را پیدا نکردید در نوار جستجوی لبه بالا که با علامت ذره‌بین نشان داده شده است، کلمه hotspot را جست و جو کنید.

آموزش فعال کردن Hotspot در اندروید

نحوه رمزگذاری بر هات اسپات در اندروید و آیفون

🟢 در قسمت network name نامی که دوست دارید برای شبکه خود بگذارید را وارد کنید. زبانه security را بر روی گزینه WPA2 PSK  بگذارید.

🟢 حالا گزینه جدید که بر روی موبایلتان ظاهر می‌شود  password نام دارد. رمز عبوری را برای شکبه مشخص کنید. سپس گزینه save را بزنید.

🟢 از نوار اعلان یا گزینه portable Wi-Fi hotspot می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را برای دوستان به اشتراک بگذارید.

تبریک میگویم حالا تلفن همراه شما تبدیل به یک مودم شده است و دوستان و افراد نزدیک شما می‌توانند نام شکبه‌ای که در قسمت‌های بالا وارد کردید را ببینید و با وارد کردن رمز عبور به هات اسپات‌تان متصل شوند.

نحوه رمزگذاری بر هات اسپات در اندروید و آیفون

نکته: با کمک گرفتن از آپشن Wi-Fi hotspot user این امکان برای شما محیا شده است که افراد متصل به شبکه اینترنتان را ببینید.

چه دستگاه‌هایی قابلیت اتصال به هات اسپات را دارند؟

همه‌ی دستگاه‌هایی که از تکنولوژی وای فای پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به هات اسپات گوشی شخص دیگری متصل شوند. پلی استیشن، تلویزیون، گوشی، ساعت هوشمند و… چنانچه دارای وای فای باشند به راحتی می‌توان آن‌ها را از طریق هات اسپات به اینترنت متصل کرد.

اگر دستگاه‌های متعددی را از طریق هات اسپات به گوشیتان متصل کنید اینترنت سریع‌تر به اتمام می‌رسد. با رعایت نکات کاهش مصرف اینترنت موبایل مصرف اینترنت خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.

محدود کردن کاربران و حجم مصرف اینترنت در هات اسپات

فعال کردن Hotspot در IOS

چنانچه مدام باید هات اسپات خود را برای اطرافیان خود روشن کنید بهتر است تعداد کاربران و میزان مصرف اینترنت از هات اسپات گوشی خود را محدود کنید. برای مدیریت بهتر مصرف اینترنت موبایل خود در بخش تنظیمات هات اسپات، از گزینه‌ی connected devices می‌توانید تعیین کنید که چه تعداد دیوایس و دستگاهی می‌توانند به هات اسپات شما متصل شوند.

توجه کنید که هر چه تعداد یوزر‌های بیشتری بتوانند به هات اسپات شما متصل شوند، سرعت اینترنت کندتری را خواهید داشت. همچنین در تنظیمات هات اسپات در قسمت one time data limit یا data limit می‌توانید میزان حجمی مصرفی که کل کاربرانی که به اینترنت گوش شما متصل می‌شوند را محدود کنید. لازم به ذکر است که با این روش حتی ساعت هوشمند سیم کارت خور که اینترنت زیادی را مصرف می‌کنند را می‌توانید محدود کنید!

 

محدود کردن کاربران و حجم مصرف اینترنت در هات اسپات

چگونه از ایفون به اندروید هات اسپات کنیم؟

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر یا اتصال آیفون به اندروید چیز خاص و پیچیده‌تری از مراحلی که در بالا گفته شد به همراه ندارد. تنها کافیست بر حسب تنظیماتی که گوشی تلفن شما دارست، مراحل را مو به مو انجام دهید تا اینترنتان را به اشتراک بگذارید. تا به اینجای مقاله سعی کردیم که درباره اینکه چگونه هات اسپات را فعال کنیم اطلاعات دقیقی به شما بدهیم. در بخش بعدی مقاله به برسی این موضوع خواهیم پرداخت که دلیل کانکت نشدن هات اسپات چه چیزی می‌تواند باشد.

دلیل وصل نشدن هات اسپات چیست؟

دو عامل اصلی برای اینکه هات اسپات ممکن است در برقراری ارتباط با گوشی، تبلت یا لپ تاب داشته باشد عبارتند از:

البته عوامل دیگری هم هستند که ممکن است باعث شوند اتصال به هات اسپات با موانعی رو به رو شوند که اگر فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید کمتر به مشکل خواهید خورد. این عوامل عبارتند از:

نتیجه گیری چگونه هات اسپات را فعال کنیم

دانستید که هات اسپات چیست و چه کاربردی دارد. این اپشن کاربردی در شرایط اضطراری خیلی می‌تواند مفید واقع شود. برای اینکه اتصال خوب و پرسرعتی داشته باشید، سعی کنید مواردی را که در بالا گفته شد مو به مو رعایت کنید و روی گوشی خود پیاده کنید. این کار باعث می‌شود که سرعت اتصال و پایداری اشتراک گذاری اینترنت شما بالا باشد. یک بار دیگر از اینکه تا انتهای این مقاله با پیشخوان 24 همراه بودید از شما سپاسگذاریم و امیدواریم که این مقاله به رفع مشکل شما کمک شایانی کرده باشد.

ثبت دیدگاه