احتمالا برای شما هم این سوال مطرح شده که صورتحساب یا قبض سیم‌کارت ­های دائمی و قبوض شهری چگونه محاسبه شده و هر کدام از آیتم‌های موجود در آن که بابت آن ها هزینه پرداخت می کنیم به چه معنا است؟ از خدمات منحصر به فرد پیشخوان 24 برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید. در این قسمت شما را با آیتم های مهم موجود در قبوض آشنا می ­کنیم….

جزئیات قبض تلفن ثابت یکی از مواردی هست که ممکن است اغلب حواسمان را به خودش جذب کند. اینکه در بر گیرنده چه مواردی هستند و چه چیزی را نشان می‌دهند. گاهی برای این که بتوانیم بدانیم برای پرداخت قبض تلفن چه هزینه‌هایی را متحمل شده‌ایم، بایستی این جزئیات قبض تلفن ثابت را بررسی کنیم. در این مقاله از پیشخوان 24 می‌خواهیم تا علاوه بر معرفی این آیتم‌ها در قبض تلفن ثابت، به مشاهده صورتحساب تلفن ثابت به همراه انواع روش پرداخت قبض تلفن ثابت را برایتان شرح بدهیم. پس تا انتهای مقاله با پیشخوان 24 همراه باشید.

جزئیات قبض تلفن ثابت به چه معناست؟

احتمالا برای شما هم این سوال مطرح شده که صورتحساب یا قبض سیم‌کارت ­های دائمی و قبوض شهری چگونه محاسبه شده و هر کدام از آیتم‌های موجود در آن که بابت آن ها هزینه پرداخت می کنیم به چه معنا است؟ از خدمات منحصر به فرد پیشخوان 24 برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره‌مند شوید. در این قسمت شما را با آیتم های مهم موجود در قبوض آشنا می ­کنیم.

آیتم‌های مهم جزئیات قبض تلفن ثابت:

پرداخت قبض تلفن ثابت

☎️ آبونمان

در واقع آبونمان همان هزینه اشتراک است که به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و بر همین اساس در صورتحساب هر مشترک محاسبه می‌شود.

☎️ مکالمه

در این زمینه به ازای هر دقیقه مکالمه درون شبکه ای و مکالمه خارج از شبکه یا مکالمه با تلفن ثابت رقمی در حساب مشترک سیم کارت های دائمی منظور می‌شود.

☎️خارجه 

تماس‌های صادره از ایران که مقصد آن (مخاطب) شماره تلفن ثابت یا همراه کشور دیگری می باشد نیز هزینه‌هایی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌های این تماس باید از خدمات مشترکان اپراتور خود اطلاعات لازم را کسب کنید تا هزینه‌ای نجومی روی قبض‌تان منظور نشود.

☎️ پیام کوتاه

با ارسال هر پیامک فارسی و به ازای هر پارت پیام لاتین نیز مبلغی به حساب اپراتور واریز می‌شود.

☎️ بسته‌های اینترنت

هزینه بسته‌های اینترنت در قبوض خطوط دایمی اپراتورها یکسان نیست. با توجه به تنوع و تعدد بسته‌های اینترنتی، مبلغی که بابت اینترنت همراه روی قبض تلفن همراه شما می‌آید بستگی به میزان استفاده شما دارد. در طول ماه هرچقدر بسته اینترنتی بخرید، هزینه آن را در پایان ماه روی قبض خود مشاهده خواهید کرد که معمولا بالاترین عدد قبض مشترکان به همین بخش برمی‌گردد.

☎️ اینترنت تعرفه عادی

به ازای هر کیلو بایت داده هزینه ای مطابق نرخ مصوب به حساب مشترک منظور خواهد شد.

خدمات مبتنی بر محتوا یا سرویس ارزش افزوده: سرویس های ارزش افزوده جزء آیتم های مبهم قبض موبایل می باشد که معمولا مشترکان سوالات متعددی درباره آن ها دارند. خدمات مبتنی بر محتوا سرویس‌هایی هستند که بنا به درخواست مشترک فعال شده و هزینه محتوای ارسالی پس از درخواست، متناسب به نوع سرویس تعیین شده محاسبه خواهد شد. هزینه پیامک های ارزش افزوده در اولین پیامکی که فرستاده می شود، به مشترک اطلاع رسانی می شود.

☎️ سایر هزینه‌ها

ارائه خدمات به مشترکین طبق کدهای هزینه که در پشت قبض چاپ می‌شود؛ اعم از آوای انتظار، تغییر نام و آدرس هزینه‌هایی به دنبال دارد که در قبض های مشترکان اعمال می‌شود. برای مثال در صورت سوختن سیم ­کارت و مراجعه به دفاتر اپراتور هزینه‌ای از مشترک نباید دریافت شود و مبالغ خدماتی مستقیما روی قبض افراد محاسبه می شود.  یکی دیگر از هزینه‌هایی که در این بخش محاسبه می‌شود تغییر سیم‌کارت است.

☎️ رومینگ

استفاده از سیم کارت در خارج از کشور رومینگ نامیده می شود.

☎️ جمع صورتحساب

نیز حاصل جمع مبالغ بالا را در بر می گیرد.

☎️ تخفیفات

در صورت استفاده از بسته‌ها و طرح‌های تشویقی، تخفیفات آن ها در این فیلد محاسبه می‌شود.

☎️ مالیات و عوارض

مالیات و عوارض ۹ درصد مبلغ جمع صورتحساب است.

☎️ درآمد عمومی دولت

مشترکان اپراتورها روی قبوض خود مبلغی را بابت درآمد عمومی دولت پرداخت می‌کنند. در این ردیف به ازای هر پیامکی که مشترکان ارسال می‌کنند، مبلغ ١٠ ریال اضافه‌تر دریافت و به حساب دولت واریز می‌شود. دولت نیز موظف است این پول را برای توسعه خطوط ارتباطی در مناطق محروم و روستاها هزینه کند.

☎️ مجموع

جمع صورتحساب + مالیات و عوارض + درآمد عمومی دولت – تخفیفات، در این قالب اعمال می‌گردد.

☎️ بستانکاری/ بدهکاری

این بخش نیز همان طور که از نام آن پیداست شامل مبالغ اضافه یا کسر پرداختی در دوره‌های پیش می‌شود.

☎️ کسر هزار ریال

۳ رقم آخر مبلغ پرداخت که جهت رند شدن از مبلغ کسر می‌شود.

مالیات و عوارض ۹ درصد مبلغ جمع صورت‌حساب است. در نهایت هم مبلغی که باید از طرف مشترک پرداخت شود: جمع صورت‌حساب به اضافه مالیات و عوارض و درآمد عمومی دولت و کسر هزار ریال از مبلغ فوق (بابت رند شدن نرخ صورت‌حساب) است.

انواع روش‌های مشاهده صورتحساب تلفن همراه و قبوض شهری

امروزه پیشرفت تکنولوژی روش های پرداخت قبوض را نیز تغییر داده است و دیگر نیازی نسبت به صدور پرینت کاغذی صورتحساب و مراجعه به بانک جهت پرداخت قبض احساس نمی شود.

قبل از آن که روش های مشاهده صورتحساب را توضیح دهیم، بایستی در مورد تفاوت صورتحساب میاندوره و پایان دوره بیشتر آشنا شویم.

تفاوت صورتحساب میاندوره و پایان دوره قبض

تفاوت صورتحساب میان دوره و پایان دوره قبض در بازه زمانی آنهاست. قبض پایان دوره تلفن، هر دو ماه یک بار محاسبه می‌شود اما قبض میان دوره میزان کارکرد تلفن را تا همان روز محاسبه می‌کند.

قبض میان دوره = قبض پایان دوره + کارکرد روزهای ماه جاری

مشاهده صورتحساب و جزئیات قبض تلفن ثابت

استعلام جزئیات قبض تلفن ثابت

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با سامانه ۳۶۹۹۹ در ساعات اداری




دریافت و مشاهده جزئیات قبض تلفن ثابت از طریق اینترنت

از طریق وب سایت های اینترنتی مطابق جدول زیر می توانید اقدام به مشاهده و دریافت صورتحساب خود کنید.

ردیف نام قبض آدرس اینترنتی
۱ مشاهده قبوض تلفن همراه دائمی و قبوض شهری در سامانه بامن ۲۴ https://www.baman۲۴.ir
۲ مشاهده قبض برق تهران http://۷۷.۲۳۷.۹۴.۱۷۲:۸۰۸۲
۳  دریافت قبض گاز http://billing.nigc.ir/billing/gasAll.aspx
۴  استعلام قبض آب تهران http://ccp.tpww.ir/HomePage.aspx
۵  دریافت قبض همراه اول https://billing.mci.ir/
۶  دریافت قبض تلفن ثابت تهران https://eservice.tct.ir/eCare/view/mainpage

روش و نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت قطع شده و همراه

برای پرداخت قبض تلفن ثابت چندین راه‌کار متفاوت وجود دارد. برای استعلام بدهی تلفن ثابت اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت دارید، خوب است که مراحل زیر را طی کنید.

1 ) پرداخت حضوری از طریق دستگاه عابر بانک

از طریق یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب می توانید به دستگاه خودپرداز یکی از بانک‌ها مراجعه و صورتحساب خود را پرداخت نمایید. در این روش می توانید از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خود را پرداخت کنید و در صورتی که دستگاه خودپرداز به بارکدخوان مجهز باشد و قبض شما هم بارکد داشته باشد، می‌توانید به جای وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، بارکد قبض را جلوی محل مشخص شده در خودپرداز نگه دارید تا دستگاه به صورت خودکار قبض شما را شناسایی کند؛ در این صورت پس از شناسایی نوع قبض، مبلغ قابل پرداخت را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

2 ) پرداخت حضوری قبوض با کارت‌خوان

اگر به دستگاه کارت‌خوان دسترسی دارید، می‌توانید با استفاده از آن با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت صورتحساب خود را پرداخت کنید.

روش­‌های پرداخت غیر حضوری قبوض

در این جا قرار است که به کلیه روش‌های دریافت قبض تلفن ثابت به صورت غیرحضوری اشاره کنیم. پرداخت تلفن ثابت را می‌شود با انواع روش‌های غیرحضوری انجام داد. روش‌های پرداخت قبض تلفن به طریق زیر است:

نحوه دریافت قبض تلفن ثابت از طریق اینترنت

در روش پرداخت اینترنتی قبوض (پرداخت قبض تلفن ثابت با موبایل) کافی است به صفحه پرداخت اینترنتی یکی از بانک­ ها و سامانه هایی که خدمات پرداخت ارایه می کنند مراجعه کرده و با وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود، شناسه قبض و شناسه پرداخت (شماره پرداخت قبض تلفن ثابت قطع شده) اقدام به پرداخت قبض خود کنید.

با مراجعه به سامانه پیشخوان ۲۴ پرداخت قبض‌های زیر امکان پذیر است:

شما می‌توانید قبوض خود را از طریق پیشخوان۲۴ پرداخت نمایید. وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ شوید و به قسمت پرداخت قبوض بروید و سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید و عملیات پرداخت قبض را تکمیل کنید.

خرید بسته اینترنت با پیشخوان 24

پرداخت قبوض با تلفن بانک

تلفن نیز یکی از روش های پرداخت غیرحضوری قبوض است. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفنبانک بانک‌ها یا از طریق شماره‌های اختصاصی هر سازمان اقدام به پرداخت تلفنی قبض‌های خود کنید.

شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض برق ۱۵۲۱
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض آب ۱۵۲۲
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض تلفن ۱۸۱۸
شماره اختصاصی پرداخت تلفنی تمام قبوض ۲۰۰۰

برای پرداخت تلفنی دیگر قبوض، به این دلیل که شماره اختصاصی‌ای وجود ندارد می‌توانید با کمک تلفنبانک بانک خود، این دسته از قبوض را تلفنی پرداخت کنید.

پرداخت قبوض با همراه‌بانک و مشاهده جزئیات قبض تلفن ثابت

برای پرداخت قبوض خود می توانید اپلیکیشن همراه بانک مورد نظر خود را روی تلفن همراه خود نصب و از سرویس پرداخت قبوض آن استفاده نمایید.

پرداخت پیامکی قبوض

در این شیوه فرمت پیامک و شماره پیامک بانک خود را در زمان فعال کردن سرویس اس‌ام‌اس، تحویل بگیرید. برای پرداخت پیامکی قبض خود، می‌توانید پیامک را با فرمت اعلام شده بانک مورد نظر، به شماره‌ای که بانک اختصاص داده ارسال ‌کنید. در ادامه فرمت پیامک برای پرداخت قبوض در بانک ملت آورده شده است:

مبلغ قبض + فاصله + شناسه پرداخت + فاصله + شناسه قبض + فاصله + رمز + فاصله + شماره حساب + فاصله + ۳۱

پرداخت قبوض با اپلیکیشن‌های پیشخوان 24 و مشاهده جزئیات قبض تلفن ثابت

تلفن ثابت

پیشخوان 24 اپلیکیشن چند منظوره (برنامه مشاهده قبض تلفن ثابت) است که تمام خدمات و سرویس‌های شهروندی و نیازهای الکترونیکی را به صورت تجمیعی در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن دستیار شما در انجام امور اداری و شهروندی است. سرویس‌های پیشخوان شامل خدمات استعلام بیمه تامین اجتماعی، مشاهده سهام عدالت، خدمات خودرو، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی، قیمت ارز و سکه، قیمت طلا، خدمات پیگیری مرسولات پستی و …. است.

از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت شما می‌توانید به دو صورت اسکن بارکد قبض و واردکردن اطلاعات قبض به‌صورت دستی قبض‌های خود را پرداخت کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات یا اسکن بارکد قبض، با واردکردن شماره کارت و رمز دومتان، صورتحساب خود را پرداخت نمایید. با اپلیکیشن پرداخت قبض با پیشخوان ۲۴ به راحتی قبوض خود را پرداخت کنید. جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض (پرداخت قبض تلفن ثابت اصفهان، پرداخت قبض تلفن ثابت مشهد یا قبض تلفن ثابت گیلان) از طریق لینک زیر به سامانه پیشخوان ۲۴ مراجعه کنید یا اپلیکیشن را دانلود نمایید:

لینک دانلود پیشخوان 24 از گوگل پلی

لینک دانلود پیشخوان 24 از کافه بازار

لینک دانلود پیشخوان 24 به صورت مستقیم

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق 2020

با راه اندازی سامانه 2000 توسط شرکت مخابرات استان تهران، امکان پرداخت غیرحضوری تمامی قبوض پرداختی ( تلفن ثابت و همراه، آب و فاضلاب، برق، گاز) از طریق این سامانه امکان‌پذیر شد. مخابرات استان تهران با توجه به تجربه راه اندازی سامانه 1818 (پرداخت قبض تلفن ثابت تهران 1818) در زمینه پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، سامانه 2000 را با هدف ارائه خدمات بهتر (پرداخت قبض تلفن از طریق 2000) به شهروندان استان تهران و البرز راه اندازی کرده است.

عدم محدودیت در پرداخت قبوض، دسترسی آسان، امنیت و اطمینان خاطر برای مشترکین از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه تلفنی اعلام شده است. از برنامه‌های آینده این سامانه، فروش شارژهای اعتباری تلفن همراه و کدهای دستوری ( امکان دسترسی از طریق USSD) است.

بعدها سامانه 2020 هم برای مشاهد و پرداخت قبض تلفن ثابت معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت.

نتیجه‌گیری جزئیات قبض تلفن ثابت

همانطور که مطالعه کردید، پرداخت قبض تلفن ثابت تهران و سایر شهرستان‌ها در برگیرنده فاکتورهایی است که مجموع آن‌ها مبلغ صورتحساب بدهی شما را مشخص می‌کند. برای پرداخت صورتحساب یا قبض تلفن ثابت خود هم بایستی تا مراحلی که در بالا شرح داده شد را مرحله به مرحله پیش ببرید. ولی اگر به دنبال این هستید که در وقتتان صرفه جویی کنید و جلوی هزینه‌های اضافه را هم بگیرید پیشنهاد ما به شما استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24 برای پرداخت انواع قبوض است. با پیشخوان 24 به راحتی می‌توانید با مشاهده قبض تلفن ثابت و پرداخت قبض تلفن خود و سایر پرداختی‌ها کارتان را راحت کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید.

ثبت دیدگاه