رداخت قبض یکی از نیازهای مشترک همه‌ی ماست. اینکه قبض را سر موعد خود پرداخت کنیم تا جریمه‌ای گریبان‌گیرمان نشود و بتوانیم در زمان کوتاه استعلام و پرداخت قبض خود را انجام دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است….

پرداخت قبض یکی از نیازهای مشترک همه‌ی ماست. اینکه قبض را سر موعد خود پرداخت کنیم تا جریمه‌ای گریبان‌گیرمان نشود و بتوانیم در زمان کوتاه استعلام و پرداخت قبض خود را انجام دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است. شهروندان گرامی استان گیلان نیز از این موضوع مستثنی نیستند و در این مقاله قرار است درباره نحوه پرداخت قبوض استان گیلان ( پرداخت قبض برق، آب، گاز و تلفن) و کلیه روش‌های دردسترس و راحت در این استان اطلاعات مفیدی را چه به صورت پرداخت قبض گاز مازندران و مشاهده صورتحساب قبض گاز گیلان حضوری و چه به صورت پرداخت غیر حضوری در استان گیلان به شما ارائه دهیم.

پرداخت قبوض استان گیلان با پیشخوان 24

پرداخت قبض با پیشخوان 24

همچنین کلیه شهروندان عزیز گیلانی و سایر استان‌های ایران بزرگ با سامانه پیشخوان 24 می‌توانند به راحتی کلیه قبوض خود را پرداخت کنند. چه قبض کاغذی داشته باشید و چه نداشته باشید خیلی راحت کلیه قبوض خود را در عرض چند ثانیه از طریق اپلیکیشن یا سایت پیشخوان 24 استعلام و با مشاهده جزئیات مبلق پرداختی قبوض خود، اقدام به پرداخت هر یک کنید.

علاوه بر این پیشخوان 24 به عنوان یک برنامه پرداخت قبض گاز و … مانع از پرداخت قبوض تکراری می‌شود و با این اپلیکیشن علاوه بر پرداخت قبض می‌توانید بسیاری از خدمات دیگر نظیر پرداخت خلافی خودرو، مشاهده واریزی یارانه، استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی و… را دریافت کنید.

برای این کار تنها کافیست که پیشخوان 24 را از یکی از مارکت‌های گوگل پلی، کافه بازار، مایکت یا از طریق مستقیم از خود سایت پیشخوان 24 دریافت کنید و سپس وارد منوی این برنامه شوید. بعد از اینکه وارد برنامه شدید از بین سرویس‌های موجود، خدمات قبض را انتخاب کنید.

پرداخت قبوض با پیشخوان 24

حالا خیلی راحت می‌توانید با انتخاب پرداخت قبض گاز، برق، آب یا … تنها با وارد کردن شناسه قبض خود بعد از مشاهده جزئیات قبوض، آن‌ها را پرداخت کنید.

پرداخت قبض گاز

تبریک! شما با همین دو مرحله ساده موفق شدید که قبض خود را استعلام و در صورت نیاز پرداخت کنید.

 پرداخت قبوض استان گیلان و انواع راه‌کارها

برای پرداخت صورت حساب خود می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. این روش‌ها به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شوند:

1. پرداخت قبض با اینترنت بانک

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق اینترنت به قسمت بانکداری الکترونیک سایت بانک مورد نظر برود و کد شناسایی و کلمه عبوری را که قبلا از شعبه دریافت کرده وارد کند و در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کند.

پس از آن باید فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض‌اش تکمیل و سپس تایید کند که بانک مورد نظر به نمایندگی از فرد، مبلغ قبض را پرداخت می‌کند که اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض انتخاب شود، گزارش تائیدیه پرداخت مشترک قابل مشاهده است.

2. پرداخت قبض گیلان با تلفنبانک

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق تلفنبانک با شماره تلفن اعلام شده بانک، جهت استفاده از خدمات تلفن بانک تماس برقرار کند و تلفن خود را در حالت TONE قرار دهد، سپس شماره کارت خود را وارد و در پایان کلید ستاره * را فشار دهد؛ در برخی از سیستم‌ها در صورت یک بار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت، نیازی نیست و باید شناسه قبض و پرداخت را وارد و کلید ستاره * را فشار دهد؛ شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.

مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم قرائت می‌شود و مشترک اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام می‌کند و جهت انجام عملیات پرداخت، کلید مربوطه را فشار داده و شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه‌های مجازی) خود را وارد و کلید ستاره * را فشار می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط هم باید کلید مربوطه را فشار دهد؛ توسط سیستم تلفنبانک، پیغام پرداخت قبض شماره پیگیری و تاریخ پرداخت جهت یادداشت کردن اعلام می‌شود، موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کند تا در صورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 پرداخت قبض گاز گیلان

3. پرداخت قبوض استان گیلان با پیام کوتاه

پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه یکی از سرویس‌هایی است که برروی بستر موبایل پیمنت قرارداده شده است، همچنین مشترکان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۲۷۸۴ قبوض خود را بدون اینکه شناسه قبض داشته باشند پرداخت کنند که البته در حال حاضر این روش فقط برای بانک ملی است. به گفته مدیر کل رایانه‌ و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران، در صورتی که بانک‌های دیگر ظرفیت و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کنند و امنیت مورد نیاز ایجاد شود، این طرح در دیگر بانک‌ها نیز می‌تواند اجرایی شود.

4. پرداخت قوض گیلان با عابربانک یا ATM

در روش پرداخت قبض از طریق ATM روال به این صورت است که فرد کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار داده و منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن همراه را انتخاب کند، با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است)، شناسه پرداخت را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد، شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت فرد مرتبط باشد) انتخاب کند و در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ و شناسه قبض در صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود، در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تایید کند. پس از رویت شماره پیگیری، باید رسید مربوطه از دستگاه خودپرداز دریافت شود؛ در این رسید شماره پیگیری، زمان انجام عملیات، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض درج شده، شماره پیگیری مربوطه در صورتحساب شما نیز درج می‌شود که پس از آن فرد باید رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی نزد خود نگه‌دارد.

5. پرداخت قبض با کارتخوان یا POS

اما در ‎روش پرداخت قبض از طریق POS، متقاضی باید کارت خود را در دستگاه پایانه فروش کشیده و وارد منوی پرداخت قبوض شود و با وارد کردن شناسه قبض و زدن کلید تایید، شناسه پرداخت را وارد و تایید کند و برای تایید صحت مبلغ قبض نمایان شده روی صفحه دستگاه، کلید تایید را فشار دهد؛ سپس رمز کارت را وارد و تایید کند؛ دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به این پرداخت را برای فرد چاپ می‌کند.





انواع روش پرداخت قبض گاز استان گیلان

برای پرداخت قبض گاز استان می‌توانید هم از روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید و هم از طریق روش‌های اختصاصی که در زیر آمده است قبوض خود را پرداخت کنید.

✅ پرداخت تلفنی قبض گاز گیلان

هم اکنون سامانه‌های تلفنی ۳۴۱۴ و تلفن گویای شرکت گاز گیلان ۳۴۱۵، سایت اینترنتی گاز گیلان به آدرس  www.nigc-gl.ir، سامانه ۲۰۰۰۶۱۹۴، نرم افزار موبایلی و دفاتر منتخب پیشخوان درگاه‌هایی هستندکه آماده خدمت رسانی به مردم و مشترکان  است. پرداخت قبض گاز گیلان با شناسه قبض از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی مثل قبضینو، پیشخوان 24 و سایر اَپ‌ها به آسانی قابل مشاهده و پرداخت است.

دریافت قبض گاز گیلان از طریق پیامک

ارسال شماره اشتراک گاز به همراه ستاره و شماره یک (1*شماره اشتراک ) به سامانه پیامکی 20006194

تذکر مهم: با شماره تلفنی که می خواهید در آینده صورتحساب گاز برایتان پیامک گردد به شماره  20006194 پیامک نمایید.

تغییر نام قبض گاز گیلان

برای این کار باید به آدرس و تلفن منطق خود در استان گیلان که در بخش زیر فهرست شده است با دردست داشتن مدارک مورد نیاز رجوع کنید. همچنین برای درافت قبض گاز از طریق شماره کنتور نیز می‌وانید از طریق مراجعه به این شعب اقدام کنید.

آدرس و تلفن شرکت گاز استان گیلان

برای اموری مثل تغییر نام قبض گاز گیلان یا  اعلام کارکرد کنتور گاز گیلان و  درخواست علمک گاز گیلان یا پرداخت قبوض استان گیلان باید به آدرس‌های زیر مراجعه کنید:

نام اداره گاز استان گیلان آدرس اداره گاز استان گیلان تلفن اداره گاز استان گیلان
اداره گاز رشت 1 رشت – بلوار لاکان – بعد زا مسجد امیرالمومنین – کد پستی: 4144643199 2 – 33429501
اداره گاز رشت 2 رشت – بلوار شهید انصاری 6 – 33733774
اداره گاز اسالم اسالم – خیابان امام – خیابان کشاورز 44294417
اداره گاز انزلی انزلی – خیابان غازیان – خیابان آیت الله پیشوایی – روبروی هنرستان شهید خدادادی 44427651
اداره گاز آستارا آستارا – خیابان امام – فلکه گاز – روبروی بنیاد شهید 44834494
اداره گاز آستانه آستانه اشرفیه – میدان جمهوری – بلوار شهید مطهری 42125053
اداره گاز تالش تالش – خیابان 20 متری – اداره گاز تالش 44232779
اداره گاز رودبار رودبار زیتون – ابتدای جاده کلشتر – روبروی سپاه -34624794  34624194
اداره گاز لاهیجان لاهیجان – کمربندی – جنب میدان گل – نبش خیابان توحید غربی 42332708
اداره گاز منجیل منجیل – خیابان امام – نبش خیابان شریعتی 34642089
اداره گاز ماسال ماسال – خیابان ولیعصر -44666170  44662899
اداره گاز لنگرود لنگرود – اداره گاز لنگرود -42527009  42535250
اداره گاز رضوانشهر رضوانشهر – اداره گاز رضوانشهر -44622525  44622065
اداره گاز فومن فومن – خیابان امام – روبروی پارک کودک – خیابان شهید چمران -34722522  34722499
اداره گاز واجارگاه واجارگاه – بلوار کشاورز – نبش کوچه شهید امیری 42602858
اداره گاز دیلمان دیلمان – خیابان امام 42482624
اداره گاز سیاهکل سیاهکل – خیابان امام 42320194
اداره گاز اطاقور اطاقور – خیابان فرهنگ – جنب بخشداری 42584040
اداره گاز املش املش – خیابان مدرس – جنب اداره دارایی -42724132  42725800
اداره گاز تونکابن رستم آباد – انتهای بلوار مهراج – سمت چپ -34672034  34672064

نتیجه‌گیری پرداخت قبض گاز گیلان

همانطور که دید برای پرداخت قبض گاز گیلان می‌توانید از روش‌های گوناگونی مثل دستگاه ATM، دستگاه پُز، اینترنت بانک یا سایر اپلیکیشن‌هایی که خدمات پرداخت قبض را دارند نظیر پیشخوان 24 یا قبضینو و … استفاده کنید. امیدواریم نکاتی که درباره پرداخت و استعلام قبض در این مقاله گفته شد برای شما مفید بوده باشد؛ از اینکه تا انتهای این مقاله همراه پیشخوان 24 بودید از شما سپاسگزاریم.

ثبت دیدگاه