پرداخت قبض یکی از نیازهای مشترک همه‌ی ماست. اینکه قبض را سر موعد خود پرداخت کنیم تا جریمه‌ای گریبان‌گیرمان نشود و بتوانیم در زمان کوتاه استعلام و پرداخت قبض خود را انجام دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است….

پرداخت قبض یکی از نیازهای مشترک همه‌ی ماست. اینکه قبض را سر موعد خود پرداخت کنیم تا جریمه‌ای گریبان‌گیرمان نشود و بتوانیم در زمان کوتاه استعلام و پرداخت قبض خود را انجام دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است. شهروندان گرامی استان گیلان نیز از این موضوع مستثنی نیستند و در این مقاله قرار است درباره نحوه پرداخت قبوض استان گیلان (پرداخت قبض برق، آب، گاز و تلفن) و کلیه روش‌های دردسترس و راحت در این استان اطلاعات مفیدی را چه به صورت پرداخت غیرحضوری و چه به صورت پرداخت غیر حضوری در این استان به شما ارائه دهیم.

روش‌های پرداخت قبوض استان گیلان

برای پرداخت صورت حساب خود می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. این روش‌ها به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شوند:

پرداخت قبوض استان گیلان با پیشخوان 24

استعلام یارانه 1400 با پیشخوان 24

 

همچنین کلیه شهروندان عزیز گیلانی و سایر استان‌های ایران بزرگ با پیشخوان 24 می‌توانند به راحتی کلیه قبوض خود را پرداخت کنند. چه قبض کاغذی داشته باشید و چه نداشته باشید خیلی راحت کلیه قبوض خود را در عرض چند ثانیه از طریق اپلیکیشن یا سایت پیشخوان 24 استعلام و با مشاهده جزئیات مبلق پرداختی قبوض خود، اقدام به پرداخت هریک کنید.

علاوه بر این پیشخوان 24 مانع از پرداخت قبوض تکراری می‌شود و با این اپلیکیشن علاوه بر پرداخت قبض می‌توانید بسیاری از خدمات دیگر نظیر پرداخت خلافی خودرو، مشاهده واریزی یارانه، استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی و… را دریافت کنید.

برای این کار تنها کافیست که پیشخوان 24 را از یکی از مارکت‌های گوگل پلی، کافه بازار، مایکت یا از طریق مستقیم از خود سایت پیشخوان 24 دریافت کنید و سپس وارد منوی این برنامه شوید. بعد از اینکه وارد برنامه شدید از بین سرویس‌های موجود، خدمات قبض را انتخاب کنید.

پرداخت قبوض با پیشخوان 24

حالا خیلی راحت می‌توانید با انتخاب پرداخت قبض آب، برق، گاز یا … تنها با وارد کردن شناسه قبض خود بعد از مشاهده جزئیات قبوض، آن‌ها را پرداخت کنید.

پرداخت قبض آب با پیشخوان 24

تبریک! شما با همین دو مرحله ساده موفق شدید که قبض خود را استعلام و در صورت نیاز پرداخت کنید.

پرداخت قبض آب گیلان با قبضینو

برای پرداخت قبض آب گیلان می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن قبضینو استفاده کنید و به راحتی قبوض خود را تنها با استفاده از شناسه قبض آب به صورت تجمیعی پرداخت کنید. برای این کار کافیست اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب و یا به سایت قبضینو مراجعه کنید.

گزینه قبض آب را از میان قبوض در صفحه اصلی سایت یا اپلیکیشن انتخاب کنید.

در صفحه قبض آب، شناسه قبض خود را وارد کنید. سوابق کلیه استعلام‌ها در سایت و اپلیکیشن قبضینو ذخیره می‌شوند و یک بار وارد کردن آن‌ها کافیست و دیگر نیازی به وارد کرده هر باره شناسه قبوض ندارید.

پس از وارد کردن شناسه قبض، گزینه استعلام را انتخاب کنید.

جزئیات قبض آب برای شما نمایش داده می‌شود و با اضافه کردن قبض در سبد قبض می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

پرداخت قبض آب گیلان با قبضینو

سایر روش‌های پرداخت قبض آب گیلان

در ادامه به معرفی روش‌های دیگری برای پرداخت و استعلام غیرحضوری آب استان گیلان می‌پردازیم که عبارتند از:

1. پرداخت قبض آب گیلان از طریق اینترنت بانک

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق اینترنت به قسمت بانکداری الکترونیک سایت بانک مورد نظر برود و کد شناسایی و کلمه عبوری را که قبلا از شعبه دریافت کرده وارد کند و در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کند.

پس از آن باید فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض‌اش تکمیل و سپس تایید کند که بانک مورد نظر به نمایندگی از فرد، مبلغ قبض را پرداخت می‌کند که اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض انتخاب شود، گزارش تائیدیه پرداخت مشترک قابل مشاهده است.

2. پرداخت قبض آب گیلان از طریق تلفنبانک

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق تلفنبانک با شماره تلفن اعلام شده بانک، جهت استفاده از خدمات تلفن بانک تماس برقرار کند و تلفن خود را در حالت TONE قرار دهد، سپس شماره کارت خود را وارد و در پایان کلید ستاره * را فشار دهد؛ در برخی از سیستم‌ها در صورت یک بار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت، نیازی نیست و باید شناسه قبض و پرداخت را وارد و کلید ستاره * را فشار دهد؛ شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.

مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم قرائت می‌شود و مشترک اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام می‌کند و جهت انجام عملیات پرداخت، کلید مربوطه را فشار داده و شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه‌های مجازی) خود را وارد و کلید ستاره * را فشار می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط هم باید کلید مربوطه را فشار دهد؛ توسط سیستم تلفنبانک، پیغام پرداخت قبض شماره پیگیری و تاریخ پرداخت جهت یادداشت کردن اعلام می‌شود، موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کند تا در صورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار بگیرد.

3. پرداخت قبوض آب استان گیلان از طریق سیستم پیام کوتاه

پرداخت قبوض گیلان

پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه یکی از سرویس‌هایی است که برروی بستر موبایل قرارداده شده است، همچنین مشترکان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۲۷۸۴ قبوض خود را بدون اینکه شناسه قبض داشته باشند پرداخت کنند که البته در حال حاضر این روش فقط برای بانک ملی است. به گفته مدیر کل رایانه‌ و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران، در صورتی که بانک‌های دیگر ظرفیت و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کنند و امنیت مورد نیاز ایجاد شود، این طرح در دیگر بانک‌ها نیز می‌تواند اجرایی شود.

4. پرداخت قبض آب استان گیلان از طریق عابربانک یا ATM

در روش پرداخت قبض از طریق ATM روال به این صورت است که فرد کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار داده و منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن همراه را انتخاب کند، با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است)، شناسه پرداخت را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد، شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت فرد مرتبط باشد) انتخاب کند و در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ و شناسه قبض در صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود، در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تایید کند. پس از رویت شماره پیگیری، باید رسید مربوطه از دستگاه خودپرداز دریافت شود؛ در این رسید شماره پیگیری، زمان انجام عملیات، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض درج شده، شماره پیگیری مربوطه در صورتحساب شما نیز درج می‌شود که پس از آن فرد باید رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی نزد خود نگه‌دارد.

5. پرداخت قبض آب گیلان از طریق دستگاه کارتخوان یا POS

اما در ‎روش پرداخت قبض از طریق POS، متقاضی باید کارت خود را در دستگاه پایانه فروش کشیده و وارد منوی پرداخت قبوض شود و با وارد کردن شناسه قبض و زدن کلید تایید، شناسه پرداخت را وارد و تایید کند و برای تایید صحت مبلغ قبض نمایان شده روی صفحه دستگاه، کلید تایید را فشار دهد؛ سپس رمز کارت را وارد و تایید کند؛ دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به این پرداخت را برای فرد چاپ می‌کند.

هر آنچه باید درباره استعلام قبض آب گیلان بدانید!

حتما برای بسیاری از ما پیش آمده است که می‌خواهیم قبض آب یکی از شهرهای استان گیلان را در شهر خودمان پرداخت کنیم اما به مشکل خورده ایم. مثلا خانه‌ای در گیلان داریم و هر ماه نمی ‌وانیم به آنجا سر بزنیم. در این حالت قبوضی که برای خانه مان می آید را نیز نمی توانیم دریافت کنیم. بدین منظور باید از روش های اینترنتی مشاهده قبض و پرداخت آنلاین قبض آب استان گیلان استفاده کنیم.




 

سامانه خدمات آنلاین استعلام آب و فاضلاب گیلان

با توجه به گستردگی شهرها و روستاهای استان گیلان و به دلیل سهولت دسترسی به خدمات الکترونیکی، , پرداخت قبوض استان گیلان سایت های مجزایی برای مشترکان آب شهری و مشترکین آب روستایی استان گیلان ایجاد شده است:
سایت آب و فاضلاب شهری استان گیلان : www.abfa-guilan.ir
سایت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان : www.guilan-abfar.ir
در هر دو سایت امکاناتی نظیر درخواست انشعاب آب و سایر خدمات الکترونیکی برای مشترکین استان گیلان قرار داده شده است. برای مشاهده قبض آب شهری استان گیلان وارد سایت www.abfa-guilan.ir شوید. همانطور که مشاهده می کنید به چند طریق می‌توانید وارد قسمت مشاهده صورتحساب شوید و باید شماره اشتراک آب خود (قبض آب گیلان با شماره اشتراک) را که در قبض‌های پرداختی قبلی نیز وجود دارد، وارد کنیم و پس از وارد کردن عبارت امنیتی قبض آب شهری خود را مشاهده کنیم. پس از مشاهده آخرین قبض خود و صورتحساب قبض اب استان گیلان می‌توانید شناسه پرداخت و شناسه قبض خود را یادداشت کنید و مانند سایر قبوض کاغذی نسبت به پرداخت آنها اقدام کنید.

ثبت شماره موبایل برای استعلام قبض آب گیلان

مشترکین محترم جهت اطلاع از پرداخت قبوض استان گیلان، آخرین صورتحساب خود ” اشتراک*1 ” و جهت اطلاع از آخرین بدهی و پرداخت ” اشتراک*2 ” را به 200001522 ارسال کنند. همچنین به منظور ثبت شماره همراه جهت دریافت خدمات ” اشتراک*3 ” و جهت اعلام کارکرد کنتور ” رقم کنتور*اشتراک*4 ” را به همین شماره پیامک کنند. برای تغییر شماره موبایل قبض آب گیلان باید به یکی از ادارات و شعب سازمان آب استان خود مراجعه کنید. همچنین با دانلود اپلیکیشن اداره آب گیلان نیز می‌توانید به راحتی کلیه قبوض مرتبط با آب خود را پرداخت کنید.

اعلام کارکرد کنتور آب گیلان

مشترکان آب و فاضلاب استان می‌توانند پس از دریافت پیامک آب بها، در مدت ۴۸ ساعت، هزینه آب بهای مصرفی خود را به ۴ روش شامل شماره گیری کد دستوری # ۴ * ۱۲۲ * ۶۶۵۵ *، تماس با شماره تلفن ۱۲۲ و انتخاب گزینه ۴، ارسال پیامک (رقم کنتور * اشتراک ۸ رقمی * ۴) به سامانه ۲۰۰۰۰۱۵۲۲ و مراجعه به نشانی الکترونیکی gpww.ir و انتخاب گزینه اعلام کارکرد کنتور آب، پرداخت کنند. همچنین برای دریافت صدور قبض المثنی آب گیلان باید به شعب یکی از ادارات سازمان آب نزدیک خود مراجعه کنید.

دریافت قبض آب گیلان از طریق پیامک

در حال حاضر روش پیامکی برای پرداخت صورتحساب در نظر گرفته نشده است و نمی‌توان در مورد نحوه فعالسازی پیامک قبض آب گیلان صحبت کرد.

مشاهده قبض آب روستایی گیلان

با کلیه روش‌های بالا به راحتی می‌توانید بدون اعلام کارکرد کنتور آب گیلان یا ثبت شماره موبایل برای قبض آب گیلان صورتحساب خود را مشاهده کنید.

آدرس و تلفن اداره آب و فاضلاب استان گیلان

نام اداره آب و فاضلاب استان گیلان آدرس اداره آب و فاضلاب استان گیلان تلفن اداره آب و فاضلاب استان گیلان
آب منطقه ای گیلان رشت-خیابان امام خمینی- شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان – امور آب مرکزی 33661877 – 013
اداره آب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل لاهیجان – بلوارامام رضا –نرسیده به میدان شیخ زاهد –

(ساختمان امور آبیاری شرق نزدیک گیلان)

42425041- 013
اداره آب شهرستانهای رودسر و املش رودسر – رامدشت – خیابان دریا – پشت سالن شهید انصاری

(ساختمان امور آبیاری شرق دور گیلان)

013-42634596
اداره آب شهرستانهای رضوانشهر، ماسال و انزلی رضوانشهر – میدان نماز 44624208 – 013
اداره آب شهرستان تالش تالش – خ طالقانی – روبروی دخانیات – امور آب غرب گیلان 44233010 – 013
اداره آب شهرستانهای فومن و شفت فومن – خیابان آیت اله کاشانی – جنب گاراژ ماسوله – امورآب فومنات 013-34730858
اداره آب شهرستان آستارا آستارا – خیابان شریعتی شرقی – خیابان شهید پورزاهدان 43816006-013
اداره آب شهرستان آستانه اشرفیه آستانه اشرفیه – بعد از فلکه گیسوم و قبل از پمپ بنزین 41139860 – 013
اداره آب شهرستان صومعه سرا صومعه سرا – خیابان سردار جنگل – بلوار برادران سرشاد – بعد از پمپ بنزین پدیده 44338490 – 013
اداره آب شهرستان لنگرود لنگرود – بلوار شهید دهگان – قبل از پمپ بنزین طالع 42523090 – 013
اداره آب در شهرستان رودبار منجیل – سد سفیدرود – علی آباد پایین 31642100 – 013
اداره آب در شهرستان بندرانزلی انزلی – قبل از میدان مالا – روبروی هنرستان شهید خدادادی – مجتمع اداری شهید رجایی – طبقه سوم 44428122- 013

نتیجه گیری پرداخت قبض آب گیلان

حتما برای بسیاری از ما پیش آمده است که می‌خواهیم قبض آب یکی از شهرهای استان گیلان را در شهر خودمان پرداخت کنیم اما به مشکل خورده ایم. مثلا خانه‌ای در گیلان داریم و هر ماه نمی ‌وانیم به آنجا سر بزنیم. در این حالت قبوضی که برای خانه مان می آید را نیز نمی توانیم دریافت کنیم. بدین منظور باید از روش های اینترنتی مشاهده قبض و پرداخت آنلاین قبض آب استان گیلان استفاده کنیم. روش‌هایی که در بالا گفته شد برای سهولت کار شما در نظر گرفته شده است و برای این امر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

ثبت دیدگاه