اطلاع از سوابق بیمه تامین اجتماعی باعث می‌شود که شما از سابقه کار، حقوق قانونی و میزان کارکرد خود به‌طور دقیق مطلع شوید. با این کار اگر مشکلی‌ هم در اطلاعات ثبت‌شده در سایت تامین اجتماعی وجود داشته باشد، می‌توانید به‌موقع اقدام کنید و مشکل را برطرف کنید؛ برای این کار نیاز به ثبت‌نام در سامانه و مراجعه به قسمت سوابق دارید که در این مقاله درباره همه جزئیات مربوط به آن‌ها صحبت کرده‌ایم….

یکی از شروطی که خیلی از افراد جویای کار برای استخدام مطرح می‌کنند، داشتن بیمه‌ تامین اجتماعی است؛ اما، به‌هر‌حال ممکن است این سوال برای تمام این افراد پیش بیاید که آیا واقعا سوابق در سایت تامین اجتماعی من ثبت می‌شود یا نه؟ اصلا چگونه متوجه شویم که سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت می‌شود یا نه؟ اگر فهمیدن جواب این سوال برای شما هم اهمیت دارد، اصلا این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه شما را با روش ثبت‌نام در eservices.tamin.ir تامین اجتماعی، نحوه ورود به سامانه تامین اجتماعی، انواع روش‌های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور همچنین اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال، آشنا خواهیم کرد.

سابقه کار تامین اجتماعی چیست؟

سابقه کار بیمه تامین اجتماعی یا همان سابقه تلفیقی، اطلاعاتی از سوابق کاری افراد در سامانه تامین اجتماعی است که با پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما یا خود فرد یا ترکیبی از هر دو طی سنوات کاری در سامانه eservices.tamin.ir تامین اجتماعی ثبت می‌شود.

مهم‌ترین اطلاعاتی که با استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی (sabeghe tamin) می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، مدت زمان کارکرد، نام محل کارها و میزان حق بیمه‌ها است.

آیا می‌توان از سابقه کار تامین اجتماعی استعلام گرفت؟

بله؛ استعلام سابقه بیمه برای تمام ثبت‌نام‌شدگان در سایت eservices.tamin.ir تامین اجتماعی امکان‌پذیر است. استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی شاید در نگاه اول بی‌اهمیت به‌نظر برسد؛ اما، در بسیاری از مواقع این کار مهم حتی ضروری است. وقتی از نحوه ورود به سامانه تامین اجتماعی و جزئیات سوابق کاری خود مطلع باشید، در‌صورت وجود هرگونه مشکل،‌ می‌توانید به‌موقع اقدام کرده و از ضایع‌شدن حقتان جلوگیری کنید.

ضرورت استعلام سابقه بیمه

استعلام سابقه بیمه یا به زبان ساده درآوردن سابقه کار تامین اجتماعی، برای اطمینان از ثبت آنها به‌صورت کامل و درست، ضروری بوده و می‌تواند از موارد زیر جلوگیری کند:

مراحل استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی (tamin.ir)

قبل از مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور، نیاز دارید برخی مراحل را انجام دهید؛ اگر این مراحل انجام نشود، عملا استعلام بیمه تامین اجتماعی برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود. هنگامی که پیش‌نیازهای مربوط به این کار مثل نحوه ورود به سامانه تامین اجتماعی را بدانید، می‌توانید به اطلاعات مرتبط با سامانه یکپارچه تامین اجتماعی دسترسی داشته باشید. پیش‌نیازهای ورود به سرویسهای الکترونیکی تامین اجتماعی عبارتند از:

  1. ورود به سایت تامین اجتماعی sabeghe.tamin.ir
  2. ثبت‌ نام تامین اجتماعی
  3. پیگیری درخواست تامین اجتماعی
  4. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

ورود به سامانه تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

برای ورود به سامانه تامین اجتماعی نیاز به یک گوشی هوشمند یا یک سیستم کامپیوتری دارید. اگر سامانه سوابق تامین اجتماعی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید، موارد زیادی مثل سامانه تامین اجتماعی من برای شما نمایش داده می‌شود. معمولا اولین مورد، سایت تامین اجتماعی است اما درصورتی‌که مطمئن نبودید، به آدرس آن توجه کنید که باید eservices.tamin.ir باشد.

ورود به سامانه تامین اجتماعی

ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

بعد از ورود به سامانه باید مراحل ثبت نام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی را انجام دهید تا سایت برای شما باز شود. برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به اطلاعات زیادی نیاز ندارید، فقط باید یک کد ملی و یک خط به ‌نام خودتان داشته باشید. مراحل ثبت نام تامین اجتماعی sabeghe.tamin.ir به ترتیب زیر است:

  1. ورود به درگاه سایت تامین اجتماعی (sabeghe tamin.ir) و انتخاب گزینه ثبت‌نام
  2. انتخاب یکی از گزینه‌های اشخاص حقیقی یا اتباع خارجی
  3. وارد کردن کد ملی و شماره موبایل متعلق به کاربر
  4. وارد کردن اطلاعات هویتی مطابق با شناسنامه
  5. وارد کردن اطلاعات تماس
  6. تعیین کلمه عبور بر اساس پارامترهای تعیین‌شده در sabeghe.tamin.irثبت نام
  7. بررسی کلی اطلاعات ثبت‌نام در سایت تامین اجتماعی و تایید برای ثبت در سامانه

پیگیری درخواست تامین اجتماعی

بعد از این‌که مراحل ثبت تامین اجتماعی با موفقیت انجام شد، پیامکی با همین مضمون به شماره‌ای که با آن در سایت تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اید، ارسال می‌شود. برای اطمینان از درج درست اطلاعات و حفظ کردن گذرواژه جدید تامین اجتماعی، می‌توانید مجددا وارد سایت ثبت نام تامین اجتماعی شده و این بار گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه، دکمه ورود را بزنید تا پیشخوان تامین اجتماعی برای شما نمایش داده شود.

استعلام و مشاهده سریع سوابق بیمه

این مرحله بعد از انجام مراحل ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی بوده و مرحله‌ی نهایی است. شما می‌توانید پس از طی ۳ مرحله‌ی پیشین، استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور را انجام دهید؛ البته، لازم به ذکر است که شما نیازی به استفاده از سامانه تامین اجتماعی ندارید بلکه می‌توانید از روش‌های سریع‌تر و ساده‌تر برای این کار استفاده کنید. ما در ادامه روش‌های استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی را برای شما آورده‌ایم.

روش‌های استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی

استعلام سابقه بیمه برای تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی امکان‌پذیر است؛ به همین دلیل روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که هر کسی با هر نوع امکاناتی بتواند از طریق درگاه تامین اجتماعی، به سوابق بیمه خود دسترسی پیدا کند. این روش‌ها در انواع حضوری، غیرحضوری و آنلاین دسته‌بندی می‌شود. برای آشنایی بهتر در ادامه هریک از آنها را به‌طور کامل معرفی می‌کنیم.

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با پیشخوان 24

استعلام از طریق پیشخوان 24، یک روش مشاهده سریع سوابق بیمه است که زحمت چندانی برای کاربران ندارد. خدمت مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور، با هر دو روش سایت و اپلیکیشن پیشخوان 24 در دسترس است. استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با پیشخوان 24 به‌صورت زیر است:

  1. انتخاب گزینه سوابق بیمه از بخش خدمات اجتماعی
  2. وارد کردن کد ملی و کلمه عبور ثبت‌شده در سامانه یکپارچه تامین اجتماعی
  3. وارد کردن شماره موبایل درج‌شده در زمان ثبت نام تامین اجتماعی و ورود کد ارسالی
  4. نمایش نتیجه و جزئیات مرتبط با سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی و سایر انواع سوابق

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با پیشخوان 24

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور از سایت تامین اجتماعی

از امکانات سرویسهای الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، می‌توان به امکان پیگیری درخواست تامین اجتماعی و استعلام سابقه کار برای بیمه‌شدگان اشاره کرد. دسترسی به اطلاعات این سامانه راحت است؛ اما، مراحل استعلام کمی طولانی است و این امکان وجود دارد که باعث سردرگمی شما شود. برای اطلاع از سابقه کار ثبت‌شده در سامانه تامین اجتماعی، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. مراجعه به eservices.tamin.ir تامین اجتماعی
  2. کلیک بر روی گزینه ورود یا ثبت نام
  3. انتخاب گزینه خدمات سوابق از منوی بیمه‌شدگان
  4. انتخاب کلیه سوابق
  5. مشاهده جزئیات سوابق در eservices.tamin.ir تامین اجتماعی

نکته: توجه داشته باشید که این سامانه تنها مربوط به امور تامین اجتماعی بوده و خدمات اجتماعی دیگر را پوشش نمی‌دهد؛ درحالی‌که می‌توان به‌جای آن از سامانه‌های جامع‌تر و کامل‌تر استفاده کرد.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سایت

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با تامین من

تامین من، اپلیکیشن طراحی‌شده eservices.tamin.ir تامین اجتماعی است که برای استعلام سابقه بیمه و دیگر امور مربوط به آن ارائه شده است. این برنامه تنها برای کارهای مرتبط با ورود به سامانه تامین اجتماعی طراحی شده و ممکن است با اشغال بخشی از حافظه گوشی، باعث کندی عملکرد آن شود. مراحل مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی در تامین من مانند مراحل مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور از سایت تامین اجتماعی است.

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن تامین من

دریافت سوابق تامین اجتماعی با کد دستوری

شاید مشاهده سابقه کار در اپلیکیشن و سایت تامین اجتماعی برای برخی بیمه‌شدگان سخت باشد یا امکان دسترسی به اینترنت برای آن‌ها وجود نداشته باشد؛ در این‌صورت این افراد می‌توانند از طریق کدهای دستوری استعلام بگیرند.

با شماره‌گیری کد USSD سوابق بیمه تامین اجتماعی، می‌توانید سابقه کار و بیمه خود را بدون نیاز به اینترنت و شارژ دریافت کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که این سامانه، همیشه پاسخگو نیست و برخی مواقع با اختلال و عدم ارائه اطلاعات همراه است. نحوه ورود به سامانه بیمه‌ تامین اجتماعی از طریق کد دستوری به شکل زیر است:

  1. شماره گیری کد #1420*4* با هر یک از خطوط همراه اول، ایرانسل یا رایتل
  2. وارد کردن شماره مربوط به استعلام‌ها
  3. وارد کردن شماره استعلام سوابق
  4. درج کد ملی

دریافت سوابق تامین اجتماعی با کد دستوری

استعلام سابقه کار با کد دستوری سامانه تامین اجتماعی

با شماره‌گیری کد USSD سوابق بیمه تامین اجتماعی، می‌توانید سابقه کار و بیمه خود را بدون نیاز به اینترنت و شارژ دریافت کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که این سامانه، همیشه پاسخگو نیست و برخی مواقع با اختلال و عدم ارائه اطلاعات همراه است. نحوه ورود به سامانه بیمه‌ تامین اجتماعی از طریق کد دستوری به شکل زیر است:

  1. شماره‌گیری کد #4*
  2. وارد کردن عدد 2 (تامین اجتماعی)
  3. وارد کردن عدد مربوط به استعلام ها
  4. وارد کردن عدد 1 برای مشاهده آخرین سابقه
  5. وارد کردن کد ملی

مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد دستوری اپراتورها

استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با کدهای‌ دستوری اپراتورها هم امکان‌پذیر است. مشکل قطع ارتباط و عدم دسترسی به اطلاعات خروجی برای این کدها نیز وجود دارد و ممکن است بعضی مواقع پاسخگوی درخواست شما نباشند. مراحل استعلام با کد USSD اپراتورها به ترتیب زیر است:

  1. شماره گیری کد #1420*4* با هر یک از خطوط همراه اول، ایرانسل یا رایتل
  2. وارد کردن شماره مربوط به استعلام‌ها
  3. وارد کردن شماره استعلام سوابق
  4. درج کد ملی

بهترین روش استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی

بهترین روش استعلام سوابق از سرویسهای الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، سریع‌ترین آنهاست. وقتی خیلی سریع و بی‌دردسر بتوانید به سوابق بیمه خود دسترسی پیدا کنید، دقت و تمرکز بیشتری هم در پیگیری درخواست تامین اجتماعی خواهید داشت.

سامانه پیشخوان 24 شرایطی را فراهم کرده است که بتوانید بدون نیاز به انجام کار خاصی، مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور در کمترین زمان ممکن انجام دهید؛ طوری‌که دیگر نیازی به استعلام از سایت eservices.tamin.ir تامین اجتماعی نداشته باشید. دلایلی که باعث می‌شود پیشخوان 24 را به‌عنوان بهترین روش مشاهده سریع سوابق بیمه اعلام کرد،‌ عبارتند از:

اعتراض به سوابق بیمه تامین اجتماعی

بعضی اوقات پیش می‌آید که بعد از ورود به سامانه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور با جزئیاتی روبرو می‌شوید که به اشتباه ثبت شده‌ یا حتی اصلا در سامانه درج نشده‌اند. در شرایطی که قصد پیگیری بیمه رد نشده در سایت بیمه تامین اجتماعی را دارید، باید اعتراض خود را ثبت کرده و مراحل آن را پیگیری کنید؛ درصورت بی‌توجهی به این موضوع، ممکن است با مشکلات مختلفی در سوابق کاری خود روبرو شوید. ثبت اعتراض به سوابق تامین اجتماعی هم از طریق ورود به سامانه تامین اجتماعی یا کد دستوری و هم از طریق مراجعه حضوری به ادارات تامین اجتماعی، امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

آدرس اینترنتی پیشخوان تامین اجتماعی چیست؟

برای ثبت نام تامين اجتماعی باید یکی از آدرس‌های اینترنتی sabeghe.tamin.ir و یا eservices.tamin.ir را در قسمت جستجوی گوگل تایپ کنید.

کد دستوری استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟

با شماره‌گیری کد دستوری #1420*4* می‌توانید به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، سابقه بیمه خود را استعلام بگیرید.

برای ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی به چه سایتی مراجعه کنیم؟

با مراجعه به eservices.tamin.ir تامین اجتماعی می‌توانید در این سامانه ثبت‌نام کرده و به سوابق کاری خود دسترسی داشته باشید.

برای استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

در پیشخوان 24 مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و کلمه عبور،‌ انجام می‌شود.

محدودیت‌های انتخاب رمز برای سامانه تامین اجتماعی چه مواردی هستند؟

گذرواژه تعیین‌شده برای eservices.tamin.ir ،ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی حتما باید دارای این ویژگی‌ها باشد: صرفا شامل حروف بزرگ و کوچک لاتین و اعداد باشد، حداقل هشت حرف باشد، حداقل شامل یک حرف بزرگ و یک حرف کوچک باشد، حداقل شامل یک عدد باشد و شامل کدملی نباشد.

آیا مشاهده سوابق بیمه بدون ثبت نام در سایت بیمه تامین اجتماعی امکان‌پذیر است؟

خیر؛ درصورتی‌که ثبت‌نام شما در سایت‌تامین‌اجتماعی تکمیل نشده باشد، اجازه ورود به سامانه و مشاهده سوابق خود را نخواهید داشت.

آیا می‌توان از درگاه تامین اجتماعی به اطلاعاتی درمورد پرداخت حق بیمه دسترسی پیدا کرد؟

بله؛ بیمه‌شدگانی که sabeghe.tamin.ir مراجعه کنند با رفتن به قسمت کلیه سوابق، می‌توانند به تمام اطلاعات ثبت‌شده درباره سوابق بیمه در سامانه الکترونیکی تامین اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

جمع‌بندی

با مطالعه این مطلب متوجه شدید که سرویسهای الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی چه خدماتی ارائه می‌دهند؛ با نحوه ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی tamin.ir آشنا شدید و روش‌های استعلام سابقه بیمه و اعتراض به مشکلات آن‌ها را هم یاد گرفتید. تمام سعی ما این بود که بتوانیم در یک مطلب ساده و خلاصه تمام نکات مورد نیازتان را مطرح کرده و پاسخگوی سوالاتتان باشیم.

ثبت دیدگاه
جلال جمشیدی مسک

سابقه بیمه

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

سلام و احترام جناب جمشیدی
برای مشاهده سوابق بیمه لطفا به صفحه «مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی» مراجعه کنید.
پیروز باشید

غلام رضا دودانگه

سابقه

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

سلام بر شما
لطفا به خدمت سوابق بیمه در قسمت خدمات اجتماعی مراجعه کرده و کدملی و رمزعبور وارد کنید و دکمه مشاهده سوابق را بزنید تا جزئیات سوابق به شما نمایش داده شود. منظور از رمز عبور همان رمزی است که برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی تعیین کرده‌اید.
موفق باشید.

حمید رضا عابدنژاد جوشقانی

سوابق کل بیمه با درج عدد

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

سلام و احترام
برای دریافت سوابق بیمه خود می‌توانید از طریق یکی از روش‌هایی که در متن مقاله به آن اشاره کرده‌ایم، اقدام کنید. همچنین می‌توانید به صفحه «سوابق بیمه» مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور تأمین اجتماعی خود، سوابق مدنظرتان را مشاهده کنید.
تندرست باشید

اسمعیل علائی

سوابق بیمه

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

درود و وقت بخیر
برای دریافت سوابق بیمه خود می‌توانید به صفحه «سوابق بیمه» بروید و با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور تأمین اجتماعی خود، سوابق بیمه‌تان را مشاهده کنید.
سبز و برقرار باشید