چند سالی است که طرح زوج و فرد قدیمی، جای خود را به طرح جدید کنترل آلودگی هوا داده است و طرح ترافیک تهران همچنان برقرار است؛ اما این طرح‌ها سالانه با تغییر و تحولاتی در ساعت اجرای طرح، محدوده آن و … همراه است. ما در این مطلب تمام تغییر و تحولات طرح آلودگی هوا و طرح ترافیک تهران در سال ۱۴۰۳ شامل ساعت طرح، محدوده آن، روش‌های خرید بسته طرح ترافیک، نحوه استعلام و پرداخت جریمه آن درصورت عدم پرداخت و … را آورده‌ایم…

محدودیت‌های ترافیک در شهر تهران با اجرای طرح ترافیک با هدف کنترل ترافیک مرکز تهران همچنین کنترل آلودگی هوای مرکز تهران از سال ۱۳۵۸ آغاز شد؛ اما، انتظارات را برآورده نمی‌کرد. این موضوع موجب اجرای طرح زوج و فرد با هدف مشابه در گستره‌ی بزرگ‌تری از مرکز تهران از سال ۱۳۸۴ شد؛ اما، موفقیت‌آمیز نبود. در نتیجه، طرح کنترل آلودگی هوا جایگزین طرح زوج و فرد شد.

تعدد طرح‌های محدودیت ترافیک به‌همراه تغییرات فراوان در طول زمان موجب شده است که اطلاعات افراد در مورد محدودیت‌های ترافیک مانند محدوده طرح ترافیک، ساعت طرح ترافیک، نحوه خرید طرح ترافیک و … ناقص باشد. همین موضوع اغلب اوقات موجب ضررهای مالی به هموطنان می‌شود؛ بنابراین، تهیه‌ی یک راهنمای کامل در مورد انواع محدودیت‌های ترافیک شهر تهران به همراه تغییرات جدید آنها واجب است.

پیشخوان۲۴ در مطلب حاضر به بررسی جدیدترین تغییرات طرح ترافیک تهران و طرح کنترل آلودگی هوای تهران می‌پردازد و به شما می‌گوید که طرح ترافیک در تهران چگونه است؛ بنابراین، همراه ما باشید.

انواع محدودیت‌های ترافیک تهران کدامند؟

انواع محدودیت ترافیک تهران شامل طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا است. هر دو طرح در راستای کنترل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران اجرا می‌شود؛ اما، در محدوده طرح ترافیک، ساعت طرح ترافیک و نحوه خرید طرح ترافیک و … متفاوت‌اند؛ بنابراین، نیاز به بررسی مجزا دارند. در ادامه، هر یک از محدودیت‌های مذکور را به دقت بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین، همراه پیشخوان۲۴ باشید.

طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک تهران نوعی محدودیت ترافیک در مرکز شهر تهران است که هدف اصلی‌اش کاهش ترددهای غیرضروری در این مکان پرتردد ایجاد شده است؛ اما، هدف‌های دیگری مانند کاهش سطح آلودگی هوا را دنبال می‌کند. اگر خودروی شما شامل خودروهای مجاز ورود به طرح ترافیک نیست، باید برای تردد در محدوده طرح ترافیک از پیش خرید طرح ترافیک را انجام دهید؛ وگرنه، اجازه‌ی تردد در محدوده طرح ترافیک را ندارید.

شما می‌توانید در تصویر محدوده طرح ترافیک تهران را که با رنگ قرمز مشخص شده است، مشاهده می‌کنید. در ادامه، محدوده طرح ترافیک را در قالب نقشه طرح ترافیک تهران به همراه سایر اطلاعات مرتبط شرح خواهیم داد.

طرح ترافیک تهران و طرح آلودگی هوا

محدوده طرح ترافیک

محدوده طرح ترافیک تهران از چهار جهت شمال، شرق، جنوب و غرب محدود به خیابان‌های مرکز شهر است. در ادامه، مرز‌های طرح ترافیک تهران را به صورت دقیق ذکر می‌کنیم:

نکته: خیابان‌های مذکور نیز مشمول طرح ترافیک تهران هستند؛ بنابراین، ورود به آنها مساوی با ورود به حوزه طرح ترافیک تهران خواهد بود.

ساعت طرح ترافیک

طرح ترافیک تهران در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ اجرا می‌شود. طرح ترافیک در روز‌های پنجشنبه اعمال نمی‌شود؛ اما طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳ در این روز برقرار است. طرح ترافیک در روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی نیز اجرا نمی‌شود.

لازم است بدانید محدوده و زمان اجرای طرح کنترل آلودگی هوا با طرح ترافیک تهران متفاوت است و طرح کنترل آلودگی هوا از روز شنبه تا پنجشنبه اجرا می‌شود.

هنگامی که در بازه‌های زمانی مشخص شده در محدوده طرح ترافیک تهران تردد کنید مشمول پرداخت عوارض آن هستید؛ اما، باید بدانید که ساعات طرح ترافیک نیز به سه دسته تقسیم می‌شود:

ساعات بازه‌ی زمان
غیر اوج ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰
یک سر اوج ۶:۳۰ تا ۱۰:۰۰ یا ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰
دو سر اوج ۶:۳۰ تا ۱۰:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰

نکته: تفاوت تردد در این ساعات بر روی قیمت طرح ترافیک شما مؤثر است؛ بنابراین، ساعات ورود و خروج خود را به دقت وارد کنید.

نحوه محاسبه قیمت طرح ترافیک

محاسبه قیمت طرح ترافیک وابسته به عوامل متعددی است:

کمترین قیمت طرح ترافیک برای معاینه‌ی فنی هیبریدی/ برقی و بیشترین قیمت طرح ترافیک برای معاینه فنی عادی است؛ همچنین، کمترین هزینه طرح ترافیک برای ساعات غیر اوج و بیشترین هزینه طرح ترافیک برای ساعات دو سر اوج است.

در ضمن، طرح ترافیک برای ساکنین طرح مشمول ۵۰٪ تخفیف است؛ البته، یک مرتبه خروج از محدوده طرح ترافیک پیش از ساعت ۹ و یک مرتبه ورود به طرح ترافیک پس از ساعت ۱۶ برای ساکنین محدوده طرح ترافیک رایگان است. در نتیجه، مابقی ترددها مشمول هزینه طرح ترافیک با ۵۰٪ تخفیف است.

بیشترین قیمت برای خرید طرح ترافیک روزانه معادل ۱۶۸.۷۵۰ هزارتومان برای شخصی با معاینه فنی عادی ساکن خارج طرح ترافیک است که در ساعات دو سر اوج تردد کرده باشد.

نوع معاینه فنی
برتر
عادی
هیبریدی/برقی

 

محل سکونت
داخل طرح ترافیک
خارج طرح ترافیک

 

ساعات تردد
غیر اوج
یک سر اوج
دو سر اوج

قیمت طرح ترافیک تهران

ورود بعد از ۱۰ و خروج قبل از ۱۶ (ساعات غیر اوج)

نوع معاینه فنی مبلغ عوارضی طرح ترافیک
برتر ۶۳ هزار تومان
عادی ۷۸.۷۵۰ تومان

 

ورود قبل از ۱۰ و خروج قبل از ۱۶ یا ورود بعد از ۱۰ و خروج بعد از ۱۶ (ساعات ۱ سر اوج)
نوع معاینه فنی مبلغ عوارضی طرح ترافیک
برتر ۹۰ هزار تومان
عادی ۱۱۲.۵۰۰ تومان

 

ورود قبل از ۱۰ صبح و خروج بعد از ۱۶ (ساعات ۲ سر اوج) 

نوع معاینه فنی مبلغ عوارضی طرح ترافیک
برتر ۱۳۵ هزار تومان
عادی ۱۶۸.۷۵۰ تومان

روش‌های خرید طرح ترافیک

اکنون، پرسش اینجاست چرا باید طرح ترافیک خریداری کنیم؟ ضرورت خرید طرح ترافیک در این نکته است: اگر بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده طرح ترافیک شوید، باید جریمه طرح ترافیک به مبلغ ۲۰۲.۵۰۰ هزارتومان را بپردازید؛ حتی، اگر خودروی شما دارای معاینه فنی هیبریدی باشد همچنین داخل طرح ترافیک ساکن باشید همچنین در زمان غیر اوج تردد کرده باشید. در حقیقت، این مبلغ نوعی جریمه است؛ اما، با نام جریمه خوانده نمی‌شود بلکه با نام عوارض شناخته می‌شود.

اکنون که اهمیت خرید طرح ترافیک برای جلوگیری از ضرر مالی را متوجه شدیم، چگونه باید طرح ترافیک خریداری کنیم؟ شما باید از ظهر روز چهارشنبه‌ی هر هفته برای رزرو طرح ترافیک هفته‌ی بعدی از روش‌های خرید طرح ترافیک اقدام کنید؛ البته، اگر ظرفیت طرح ترافیک باقی بماند، امکان خرید طرح ترافیک روزانه را دارید به صورتی که هر روز برای همان روز را رزرو کنید.

یادتان باشد که اگر ظرفیت طرح ترافیک در تاریخ و ساعت مشخصی تمام شده باشد، امکان تردد در آن تاریخ و ساعت را نخواهید داشت؛ بنابراین، اگر تردد کنید، باید جریمه طرح ترافیک (عوارض طرح ترافیک) به مبلغ ۲۰۲.۵۰۰ هزارتومان بپردازید. در ادامه، روش‌های خرید طرح ترافیک را معرفی می‌کنیم:



رزرو و خرید طرح ترافیک با سامانه تهران من

  1. وارد سایت یا اپلیکیشن تهران من شوید؛ سپس، حساب کاربری خود را فعال کنید.
  2. از بخش خدمات حمل و نقل گزینه‌ی «رزرو مجوز تردد روزانه در طرح ترافیک» را برگزینید.
  3. اگر چند خودرو به نام خود دارید، خودرویی که قصد تردد با آن در طرح ترافیک را دارید، انتخاب کنید.
  4. حواستان باشد که کیف پول شما به اندازه‌ی قیمت طرح ترافیک مورد نظرتان شارژ باشد؛ سپس، تأیید رزرو را بزنید.
  5. هزینه طرح ترافیک در کیف پول شما مسدود می‌شود تا زمانی که اطلاعات دوربین‌های طرح ترافیک تردد شما را ثبت کند؛ سپس، کسر می‌شود.

رزرو و خرید طرح ترافیک با سامانه شهرزاد

از پنجم خرداد ۱۴۰۳، اپلیکیشن شهرزاد جایگزین اپلیکیشن تهران من خواهد شد و شما از طریق این اپلیکیشن باید برای خودرویتان طرح ترافیک بخرید. همچنین بدهی‌های قبلی مربوط به طرح ترافیک 1403 را مشاهده و پرداخت کنید.

برای خرید یا پرداخت بدهی طرح ترافیک از سامانه شهرزاد باید اپلیکیشن آن را دانلود و نصب کنید و گزینه «طرح ترافیک» را انتخاب کنید تا بتوانید طرح ترافیک بخرید یا بدهی آن را پرداخت کنید.

رزرو و خرید طرح ترافیک با کد دستوری #۱۳۷*

  1. کد دستوری #۱۳۷* را در بخش شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه‌ی شماره‌ی ۶ با عنوان تهران من را انتخاب کنید؛ سپس، گزینه‌ی شماره‌ی ۲ با عنوان طرح ترافیک را برگزینید.
  3. از میان گزینه‌ی رزرو و لغو رزرو گزینه‌ی رزرو را انتخاب کنید؛ سپس، کد ملی خود را به همراه شماره پلاک خودرو وارد کنید.

لغو رزرو طرح ترافیک

شما امکان لغو رزرو طرح ترافیک را از روش‌های مذکور دارید؛ اما، حواستان باشد که باید حداکثر تا ۶ صبح همان‌روز اقدام به لغو رزرو طرح ترافیک کنید.

جریمه ورود به طرح ترافیک

اگر بدون رزرو طرح ترافیک وارد محدوده طرح ترافیک شوید، باید مبلغ ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان را به عنوان جریمه طرح ترافیک تسویه کنید.

طرح کنترل آلودگی هوای تهران

طرح کنترل آلودگی هوای تهران مانند طرح ترافیک تهران نوعی محدودیت ترافیک در گستره‌ی بزرگ‌تری از مرکز شهر تهران است که هدف‌های مشابه هدف‌های طرح ترافیک تهران را دنبال می‌کند. شما تعداد روز مشخصی از هر فصل را مجاز به تردد در محدوده کنترل آلودگی هوای تهران هستید؛ اما، اگر نیاز به تردد بیش از حد مجاز داشته باشید، باید عوارض پرداخت کنید.

شما می‌توانید در تصویر محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران را که با رنگ آبی مشخص شده است، مشاهده می‌کنید. در ادامه، محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران به همراه باقی اطلاعات مرتبط را شرح خواهیم داد.

نکته: شما باید حتما در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشید که تعداد روز مشخص در هر فصل برای تردد در طرح کنترل آلودگی هوای تهران به خودروی شما اختصاص داده شود. شما می‌توانید آموزش ثبت‌نام در سامانه تهران من را در ادامه مشاهده کنید.

طرح کنترل آلودگی هوای تهران

محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران

محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران از چهار جهت شمال، شرق، جنوب و غرب محدود به بزرگراه‌های اصلی شهر است. در ادامه، مرز‌های طرح کنترل آلودگی هوای تهران را به صورت دقیق ذکر می‌کنیم:

ساعت طرح کنترل آلودگی هوای تهران

ساعات طرح کنترل آلودگی هوای تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ است؛ اما، در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۰۰ است. در ضمن، جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی طرح کنترل آلودگی هوای تهران اجرا نمی‌شود. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد طرح کنترل آلودگی هوای تهران این است که اگر پلاک تهران باشید، ۲۰ روز در هر فصل حق تردد رایگان در محدوده را دارید؛ اما، اگر پلاک شهرستان باشید، ۱۵ روز در هر فصل حق تردد رایگان در محدوده را دارید. اگر نیاز به تردد بیش از حد مجاز ۱۵ یا ۲۰ روز داشته باشید، باید نسبت به پرداخت عوارض محدودیت ترافیک اقدام کنید.

نحوه محاسبه قیمت طرح کنترل آلودگی هوای تهران

محاسبه قیمت طرح کنترل آلودگی هوای تهران وابسته به عوامل متعددی است:

کمترین قیمت طرح کنترل آلودگی هوای تهران برای معاینه‌ی فنی هیبریدی/ برقی و بیشترین قیمت طرح کنترل آلودگی هوای تهران برای معاینه فنی عادی است؛ همچنین، کمترین هزینه طرح کنترل آلودگی هوای تهران برای ساعات غیر اوج و بیشترین هزینه طرح کنترل آلودگی هوای تهران برای ساعات دو سر اوج است. در ضمن، سکونت در داخل طرح کنترل آلودگی هوای تهران مشمول ۵۰٪ تخفیف است؛ البته، یک مرتبه خروج از محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران پیش از ساعت ۹ و یک مرتبه ورود به طرح کنترل آلودگی هوای تهران پس از ساعت ۱۶ برای ساکنین محدوده طرح کنترل آلودگی هوای تهران رایگان است. در نتیجه، مابقی ترددها مشمول هزینه طرح کنترل آلودگی هوای تهران با ۵۰٪ تخفیف است.

قیمت طرح کنترل آلودگی هوای تهران

ورود بعد از ۱۰ و خروج قبل از ۱۶ (ساعات غیر اوج)

نوع معاینه فنی مبلغ بدهی آلودگی هوا
برتر ۳۱.۵۰۰ تومان
عادی ۳۹.۳۷۵ تومان

 

ورود قبل از ۱۰ و خروج قبل از ۱۶ یا ورود بعد از ۱۰ و خروج بعد از ۱۶ (ساعات ۱ سر اوج)
نوع معاینه فنی مبلغ بدهی آلودگی هوا
برتر ۴۵ هزار تومان
عادی ۵۶.۲۵۰ تومان

 

ورود قبل از ۱۰ صبح و خروج بعد از ۱۶ (ساعات ۲ سر اوج) 

نوع معاینه فنی مبلغ بدهی آلودگی هوا
برتر ۶۷.۵۰۰ تومان
عادی ۸۴.۳۷۵ تومان

شرایط تردد رایگان در طرح کنترل آلودگی هوا

اگر در دسته‌ی شهروندانی باشید که در سایت تهران من ثبت‌نام کرده باشید، میزان روزهای تردد رایگان به شکل زیر برایتان اعمال می‌شود:

جدول بسته‌های طرح ترافیک ۱۴۰۳

در سامانه تهران من، برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی و برتر، بسته‌های طرح ترافیک یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه ارائه شده است. اگر شما قصد خرید طرح ترافیک را دارید، می‌توانید یکی از بسته‌های زیر را انتخاب کنید:

جدول قیمت‌ بسته‌های طرح ترافیک
نوع معاینه فنی / نام بسته یک ماهه سه ماهه شش ماهه
عادی ۱.۶۵۵.۳۰۰ تومان ۴.۴۸۵.۷۰۰ تومان ۸.۴۴۳.۳۰۰ تومان
برتر ۱.۳۲۴.۲۰۰ تومان ۳.۵۸۸.۶۰۰ تومان ۶.۷۵۴.۶۰۰ تومان

چگونه جریمه طرح ترافیک را پرداخت کنیم؟

روش‌های گوناگونی برای پرداخت عوارض طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا وجود دارد:

استعلام و پرداخت طرح ترافیک در سامانه پیشخوان۲۴

اگر قصد استعلام و پرداخت طرح ترافیک با پیشخوان 24 را دارید، باید وارد سایت یا اپلیکیشن شوید. در ادامه، باقی مراحل استفاده از خدمات طرح ترافیک پیشخوان۲۴ آورده شده است:

  1. از فهرست خدمات گزینه‌ی طرح ترافیک را انتخاب کنید.
  2. شماره پلاک خود را در وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی استعلام طرح ترافیک خودرو را بزنید.
  3. شما می‌توانید تمام اطلاعات مرتبط با طرح ترافیک اعم از تاریخ و مبلغ را مشاهده کنید؛ سپس، پرداخت را انجام دهید.

نکته: شما می‌توانید پرداخت خود را از بخش سوابق پیشخوان۲۴ پیگیری کنید.

استعلام و پرداخت طرح ترافیک در سامانه تهران من

تهران من امکان استعلام طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوای تهران را به همراه امکان پرداخت عوارض‌های آنها برای کاربران فراهم کرده است. مراحل پرداخت عوارض طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در سامانه تهران من آورده شده است:

  1. ابتدا باید در تهران من طبق آموزشی که در ادامه‌ی همین متن آورده شده است، ثبت‌نام کنید.
  2. بخش طرح ترافیک را از میان خدمات انتخاب کنید.
  3. خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. فهرست ترددها را مشاهده کنید.
  5. گزینه پرداخت بدهی را بزنید.

نکته: اگر کیف پول شما شارژ ندارد، آن را شارژ کنید؛ سپس، پرداخت بدهی را انجام دهید.

استعلام طرح ترافیک از طریق کد دستوری #۱۳۷*

اگر تمایلی به استعلام میزان بدهی خود از روش‌های پیشین ندارید، باید کد دستوری #3*3*137* را با موبایل خود شماره‌گیری کنید؛ سپس، شماره پلاک خود را به ترتیب از چپ به راست وارد کنید که بدهی‌های خود را مشاهده کنید.

بهترین روش استعلام و پرداخت عوارض محدودیت‌های ترافیک

بهترین روش استعلام و پرداخت طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوای تهران روشی است که تک بعدی نباشد؛ یعنی، خدمات دیگری را در کنار خدمات استعلام و پرداخت این عوارض ارائه دهد. پیشخوان۲۴ روشی است که خدمات استعلام و پرداخت خلافی و عوارض‌های دیگر مانند عوارض سالیانه خودرو و عوارض آزادراهی خودرو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ بنابراین، کافیست اپلیکیشن آن را نصب کنید که به خدمات متنوعی که در طول روز به آن احتیاج دارید، دسترسی آسان داشته باشید. در ضمن، شما می‌توانید سوابق استعلام و پرداخت‌های خود را تنها با مراجعه به بخش سوابق این سامانه مشاهده کنید؛ بنابراین، امکان پیگیری آنها را دارید.

استعلام و پرداخت جریمه طرح ترافیک

ثبت نام در سامانه تهران من

اگر سوال شما این است که که چگونه در طرح ترافیک ثبت‌نام کنیم، باید بگوییم که ابتدا لازم است در سامانه تهران من ثبت‌نام کنید. برای این کار باید:

  1. وارد سامانه تهران من شوید.
  2. گزینه‌ی ثبت‌نام را از سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید.
  3. اطلاعات شناسایی خود را در صفحه‌ی جدید وارد کنید؛ سپس، دریافت کد تأیید را بزنید.
  4. کد تأیید ارسال شده به شماره موبایل خود را وارد کنید؛ سپس، ثبت‌نام در تهران من را انتخاب کنید.
  5. اکنون، ثبت‌نام در سامانه تهران من انجام شده است. شما می‌توانید از خدمات متنوع سامانه تهران من استفاده کنید.

آیا استثنا در محدودیت‌های ترافیک در نظر گرفته شده است؟

بله؛ برخی از خودروها در دسته‌ی استثناهای اجرای طرح ترافیک تهران و طرح کنترل آلودگی هوای تهران هستند:

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی انواع محدودیت‌های ترافیک تهران شامل طرح ترافیک تهران و طرح کنترل آلودگی هوای تهران پرداختیم. ابتدا، هر کدام را معرفی کردیم؛ سپس، محدوده طرح ترافیک، ساعت طرح ترافیک، نحوه خرید طرح ترافیک و … را مشخص کردیم. در نهایت، پیشخوان۲۴ را به عنوان بهترین روش برای استعلام و پرداخت طرح ترافیک را معرفی کردیم. شما می‌توانید با استفاده از پیشخوان۲۴ علاوه‌بر استعلام طرح ترافیک نسبت به استعلام سایر عوارض‌های خودروی خود مانند پارک حاشیه‌ای نیز اقدام کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، متشکریم.

سؤالات متداول درباره طرح ترافیک تهران ۱۴۰۳

چگونه طرح ترافیک بخریم؟

برای خرید طرح ترافیک، قبل از هر چیز باید در سامانه تهران من ثبت‌نام کنید. در ادامه، از منوی بالای این سامانه روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید و اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید تا بتوانید طرح ترافیک بخرید.

طرح ترافیک چند روز رایگان است؟

تردد در محدوده طرح ترافیک رایگان نیست؛ اما برای تردد در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا، سهمیه رایگان وجود دارد. این سهمیه‌ برای پلاک‌های تهران در هر فصل ۲۰ روز بوده و برای خودروهای پلاک شهرستان ۱۵ روز است. در صورت اتمام سهمیه نیز باید عوارض تردد را پرداخت کنید.

طرح ترافیک تهران تا چه ساعتی است؟

طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

طرح ترافیک رانندگان اسنپ چگونه است؟

رانندگان اسنپ در اپلیکیشن خود می‌توانند آمادگی خود را برای دریافت درخواست‌های سفر در محدوده طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا اعلام کنند؛ کافیست روی گزینه‌ی «تنظیمات درخواست» در اپلیکیشن رانندگان کلیک کرده و یکی از گزینه‌های «ورود به طرح کاهش آلودگی هوا» یا «ورود به طرح ترافیک» یا هر دو را انتخاب کنید. با انتخاب هر حالت، توضیحاتی در بالای صفحه برایتان نمایش داده می‌شود و از این به بعد، درخواست‌های سفر در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا برایتان ارسال خواهد شد.

طرح ترافیک بازار بزرگ تهران چگونه است؟

ساعت اجرای طرح ترافیک بازار بزرگ تهران از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر بوده و محدوده‌ی آن شامل تمامی محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به بازار است.

طرح ترافیک در تعطیلات رسمی چگونه است؟

این طرح در تعطیلات رسمی اجرا نمی‌شود.

محدوده طرح ترافیک زوج و فرد تهران کجاست؟

طرح زوج و فرد تهران چند سالی است که دیگر اجرا نمی‌شود و جای خود را به طرح کنترل آلودگی هوا داده است.

بهترین روش پرداخت عوارض و طرح ترافیک چیست؟

بهترین روش برای انجام این کار استفاده از سامانه پیشخوان۲۴ است. برای استفاده از این خدمت کافیست به صفحه «استعلام و پرداخت طرح ترافیک» در سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ بروید و با وارد کردن پلاک خودرویتان، از آخرین وضعیت عوارض و جریمه طرح ترافیک خود مطلع شوید.

ثبت دیدگاه