در این مقاله از وب سایت پیشخوان، تصمیم داریم روش‌های مختلف گرفتن خلافی خودرو و پرداخت آن را با هم بررسی کنیم. شما هم اگر تا به حال  تصمیم به خرید و فروش خودرویتان گرفته باشید حتما با قضیه‌ی پرداخت جریمه و خلافی از جانب پلیس مواجه شده‌اید. تازه اگر این موضوع را هم در نظر بگیرید که بعضی از جرایم راهنمایی رانندگی پس از گذشت دو ماه دوبرابر می‌شود، دیگر به کل باید مطمئن باشید که باید راه‌ها پرداخت خلافی خودرویتان را یاد بگیرید….

در این مقاله از وب سایت پیشخوان، تصمیم داریم روش‌های مختلف گرفتن خلافی خودرو و پرداخت آن را با هم بررسی کنیم. شما هم اگر تا به حال  تصمیم به خرید و فروش خودرویتان گرفته باشید حتما با قضیه‌ی پرداخت جریمه و خلافی از جانب پلیس مواجه شده‌اید. تازه اگر این موضوع را هم در نظر بگیرید که بعضی از جرایم راهنمایی رانندگی پس از گذشت دو ماه دوبرابر می‌شود، دیگر به کل باید مطمئن باشید که باید راه‌ها پرداخت خلافی خودرویتان را یاد بگیرید.
استعلام گرفتن از جرایم ریز خودرو، همواره موضوع بسیار مهمی برای رانندگان بوده است؛ زیرا خلافی‌های یک ماشین اگر بالای یک میلیون تومان باشند؛ در صورت برخورد خودروی مورد نظر با پلیس، توقیف می‌شوند. از طرفی هم گفتیم که بعضی از جرایم راهنمایی رانندگی پس از گذشت دو ماه تاخیر دو برابر می‌شوند و شما را بدون آن که بدانید به خاک سیاه می‌نشانند.
همچنین احتمالا این موضوع را هم می‌دانید که در هنگام خرید و فروش ماشین باید جرایم آن را به طور کامل پرداخت کنید. در نتیجه در این مقاله تصمیم گرفتیم تا روش‌های مختلف استعلام خلافی و پرداخت آن را برای شما تشریح کنیم. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید!

چرا باید به موقع خلافی خودرویمان را پرداخت کنیم؟

پرداخت خلافی خودرو برای رانندگان همواره یکی از عذاب‌های الهی بوده است. بعضی از رانندگان وظیفه شناس و متخلف ما، مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند اما پرداخت جریمه را به دلایل مختلفی به تعویق می‌اندازند تا زمانی که بالاخره این جریمه‌ها کار دستشان می‌دهد. می‌پرسید چرا؟ الان دلیلش را خدمتتان عرض می‌کنم:

  1. بعضی از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پس از گذشت دو ماه از مهلت پرداخت، دو برابر می‌شوند!
  2. اگر خلافی و جریمه‌های پرداخت نشده‌ی خودروی شما بالای یک میلیون تومان باشند، در صورتی که خدای ناکرده با پلیس برخوردی داشته باشید؛ خودروی شما توسط پلیس وظیفه شناس و عزیز ما، توقیف می‌شود.
  3. اگر به صورت فوری تصمیم به فروش خودروی خود بگیرید، با لیستی بالا بلند و طولانی از جریمه‌هایتان مواجه می‌شوید که تا زمانی که آن‌ها را پرداخت نکنید نمی‌توانید خودروی خود را بفروشید.

کدام جریمه‌های رانندگی پس از 60 روز دو برابر می‌شوند؟

پس اطلاع داشتن از وضعیت خلافی خودرو و پرداخت به موقع آن، با توجه به دلایلی که در بالا گفته شد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پشت گوش انداختن آن به هیچ عنوان جایز نیست.

در گذشته‌ای نه چندان دور که تکنولوژی هنوز به اندازه‌ی این روزها پیشرفت نکرده بود، رانندگان محترم و متخلف برای اطلاع از لیست خلافی‌های خودرویشان مجبور بودند به یکی از شعب دفاتر پلیس +10 در محله‌شان رجوع کنند تا بتوانند لیست خلافی‌های خود را تهیه کنند و از خلافی‌های خواسته و ناخواسته‌ی خود مطلع شوند.
پس از آن هم اگر تصمیم به پرداخت می‌گرفتند؛ باید به یکی از نزدیکترین شعب بانک ملی در اطرافشان رجوع می‌کردند و جریمه را پرداخت می‌کردند.
بگذریم از این که ممکن بود برای یک راننده به دلایل مختلف مشکلی فوری پیش بیاید و مجبور باشد در ساعاتی غیر از ساعت اداری بانک و پلیس +10، جرایم خود را پرداخت کند؛ اما به دلیل شرایط موجود نتواند این کار را انجام دهد و به مشکل بربخورد.
در کل در گذشته پرداخت خلافی و قبوض جریمه کار بسیار سختی بوده است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش‌های مختلف برای پرداخت قبوض، بسیاری از مشکلات انسان حل شده است.

ما در این مقاله تصمیم داریم 10 روش مختلف پرداخت خلافی را با یکدیگر بررسی کنیم تا خدای نکرده شما راننده‌ی عزیز به دلیل دشواری‌هایی که پرداخت قبوض برایتان دارد، از این امر مهم غافل نشوید. پس حتما ادامه‌ی مقاله را بخوانید!

روش‌های استعلام خلافی خودرو

پیش از این اهمیت دریافت و استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را ذکر کردیم. همچنین گفتیم که با پیشرفت تکنولوزی راه‌های بسیاری برای پرداخت خلافی خودروی شما وجود دارد. در ادامه چند روش مهم و کاربردی و ساده‌ی گرفتن خلافی خودرو را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

روش اول: استعلام خلافی خودرو از طریق وب سایت راهور

یکی از اولین و ساده‌ترین راه‌های پرداخت خلافی خودرو که به ذهن هرکس می‌رسد، مراجعه به وب سایت راهور است. وب سایت راهور وب سایتی است که راهنمایی و رانندگی به همین منظور تعریف کرده است تا شما وارد سایت شوید و اطلاعات مربوطه را به سیستم وارد کنید تا بتوانید خلافی خودرویتان را استعلام کنید.
فقط در استفاده از وب سایت راهور باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:


نحوه‌ی استفاده از وب سایت راهور برای استعلام خلافی

برای استعلام خلافی خود از وب سایت راهور، به ترتیب زیر عمل کنید:

خلافی خودرو آنلاین

استعلام خلافی

جریمه‌ی رانندگی

پس از انجام مراحل بالا، لیست خلافی خودروی شما که معمولا متعلق به چند روز گذشته می‌باشد، برای شما نمایش داده می‌شود.

سپس شما می‌توانید به کمک قبض و شناسه‌ی پرداختی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، خلافی خودرویتان را پرداخت کنید.

روش دوم: استعلام خلافی خودرو با سرویس پیامکی

برای پرداخت خلافی خودرویتان از طریق سامانه‌ی پیامکی، می‌توانید از یکی از سه شماره‌ی زیر استفاده کنید:

  1. 110120202
  2. 110005151
  3. 30005151

روش پرداخت بدین صورت است که شما کد VIN درج شده روی سند یا کارت ماشین را به یکی از سه شماره‌ی بالا پیامک می‌کنید و منتظر جواب می‌مانید.
سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برایتان ارسال می‌شود و می‌توانید جریمه‌هایتان را از طریق هر درگاه اینترنتی که مایل هستید پرداخت کنید.

خلافی ماشین

کد VIN در سند ماشین

پرداخت جریمه‌ی خودرو

کد VIN در کارت ماشین

روش سوم: مراجعه به دفاتر پلیس +10

اگر خاطرتان باشد در ابتدای مقاله گفتیم که در گذشته تنها همین راه برای استعلام پرداخت خلافی خودروها وجود داشته و مردم را به دلایل مختلف به زحمت و دشواری می‌انداخته است. اما هنوز هم این روش برای افرادی که رابطه‌ی خوبی با ابزارهای اینترنتی ندارند بهترین و مهم‌ترین روش است. پس از آن غافل نشوید!

برای دریافت خلافی خودرو لازم است که به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر پلیس +10 رجوع کنید.

مبلغ 27 هزار تومان برای استعلام خلافی خود پرداخت کنید.

همچنین باید مبلغ ده هزار و پانصد تومان برای رسیدگی غیر حضوری پرداخت کنید.

علاوه بر این‌ها اگر خلافی شما بیش از 3 برگ شده باشد باید برای هر برگ، دویست تومان پرداخت کنید.

تازه توجه داشته باشید که فقط رانندگانی می‌توانند از این روش استفاده کنند که مبلغ خلافی آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان باشد! رانندگانی که مبلغ خلافی آن‌ها بیش از یک میلیون تومان است می‌بایست برای پرداخت جریمه‌های خود به اداره‌ی راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

حال انتخاب با خودتان است که از این روش استفاده کنید یا خیر!

روش چهارم: دریافت خلافی خودرو با استفاده از تماس تلفنی

برای استعلام خلافی خودرویتان با این روش، باید با شماره‌ی ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگسرید و با وارد کردن شماره‌ی VIN درج شده روی کارت یا سند ماشین، استعلام بگیرید.

روش پنجم: استفاده از کد USSD

برای پرداخت جریمه از این روش، مهم نیست که مدل تلفن همره شما بالا باشد یا به اینترنت دسترسی داشته باشید یا خیر! بلکه کافیست:

چند نکته که باید در استفاده از سرویس USSD  در نظر داشته باشید:

  1. دقت کنید که پیش از استفاده از سرویس، زبان تلفن همراهتان را انگلیسی کنید تا در طی پروسه، به مشکلی برنخورید.
  2. اگر برای چند ثانیه از کدهای USSD استفاده نکنید و سرویس را منتظر بگذارید، ارتباط آن‌ها به دلایل امنیتی سریع قطع می‌شود. پس در وارد کردن VIN خودرو تعلل نکنید و سرعت عملتان را بالا ببرید.

روش ششم: نحوه‌ی استعلام خلافی با استفاده از تلگرام

برای استعلام خلافی خودروی خود اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا راحت نبودید؛ این روش را امتحان کنید:

پرداخت جریمه‌ی رانندگی با موبایل

استعلام خلافی خودرو اینترنتی

خلافی اتومبیل

خلافی آنلاین

استعلام خلافی خودرو آنلاین

کلام پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم تا تمام راه‌های استعلام و پرداخت خلافی را برای شما ذکر کنیم. هیچ‌وقت پرداخت کردن خلافی‌ها را پشت گوش‌های مبارکتان نیندازید زیرا انسان از فردای خودش هم باخبر نیست و ممکن است یک دفعه جریمه‌ها به جای دو بربر چهار برابر شوند! آدمی است دیگر!
نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما در کامنت بنویسید. امیدوارم از مقاله لذت برده باشید!

 

 

ثبت دیدگاه