بسیاری از ما خرید کارت شارژ از سوپرمارکت‌ها را به خاطر داریم اما امروزه دیگر کمتر کسی از این روش استفاده می‌کند. از خرید شارژ با اپلیکیشن‌ها تا سایت همراه اول و حتی شارژ خودکار، همگی در کنار مشترکین عزیز هستند تا روند خرید شارژ را به تجربه‌ای راحت‌تر بدل کنند….

بسیاری از ما سال‌هاست که از روش‌های مختلفی برای خرید شارژ استفاده می‌کنیم. بعضی از این روش‌ها ساده‌تر و در دسترس‌تر از بقیه هستند و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارند. خرید شارژ نیز مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌های روزمره که تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی و امکانات قرار گرفته‌اند؛ دستخوش تغییر شده است. بسیاری از ما خرید کارت شارژ از سوپرمارکت‌ها را به خاطر داریم اما امروزه دیگر کمتر کسی از این روش استفاده می‌کند. از خرید شارژ با اپلیکیشن‌ها تا سایت همراه اول و حتی شارژ خودکار، همگی در کنار مشترکین عزیز هستند تا روند خرید شارژ را به تجربه‌ای راحت‌تر بدل کنند. در این مقاله از وبلاگ پیشخوان 24 با ما همراه باشید تا با 1+10 روش خرید شارژ همراه اول آشنا شوید.

روش‌های خرید شارژ همراه اول

1 ) خرید شارژ از طریق پیشخوان 24

برای خرید شارژ از طریق اپلیکیشن پیشخوان 24 کافیست لبتدا نرم افزار را از استورهای معتبر و یا از  بخش دانلود اپلیکیشن پیشخوان روی موبایل خود نصب کنید.

خرید شارژ از طریق پیشخوان 24

حالا در این صفحه گزینه خرید شارژ را انتخاب کنید.

خرید شارژ و بسته اینترنت با پیشخوان 24

پس از ورود به صفحه خرید شارژ، باید شماره موبایل خود را وارد و اپراتور مورد نظر را انتخاب کنید.

وارد کردن شماره موبایل

حالا به راحتی می‌توانید انواع مبالغ را مشاهده و با توجه به میزان مصرف خود، یک مورد را خریداری کنید همچنین از بخش خرید شارژ پیشخوان 24 می توانید شارژ ارزان دریافت کنید.

خرید شارژ همراه اول

 

2 ) خرید شارژ از سایت همراه اول

همراه اول امکان خرید اعتبار را از طریق سایت خود برای مشترکین اعتباری فراهم کرده است. برای این کار کافیست وارد صفحه خرید شارژ به آدرس shop.mci.ir/charge شوید و شماره موبایل خود را وارد کنید. سپس مبلغ مورد نظر را انتخاب و مرحله پرداخت را طی کنید. البته لازم به ذکر است که کلیه بسته های ترکیبی و حرید بسته های شارژ همراه اول در پیشخوان وجود داد.

خرید شارژ از سایت همراه اول 

3 ) خرید شارژ با اپلیکیشن همراه من

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن همراه من، به خدمات مختلف همراه اول به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند. خدماتی از جمله خرید شارژ، مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره، فعالسازی بسته‌های اینترنت و …

خرید شارژ با اپلیکیشن همراه من

4 ) استفاده از کارت شارژ و یا خرید حضوری

  • خرید اعتبار از طریق دستگاه خودپرداز بانک‌ها و POS فروشگاه‌ها
  • از طریق نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز
  • از طریق دستگاه‌های وب كیوسك نصب شده در اماكن عمومی پرتردد

5 ) سرویس انتقال اعتبار

سرویس انتقال اعتبار سرویسی که به مشترکین امکان می‌دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی یا اعتباری برای خطوط اعتباری اعتبار منتقل کنند. به این ترتیب مشترکین اعتباری همراه اول می‌توانند علاوه بر دیگر روش‌ها، از طریق سایر خطوط همراه اول نیز اعتبار خود را افزایش دهند. مبلغ منتقل شده در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی لحاظ و یا در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می‌شود.

روش‌های فعالسازی:

  • ارسال پیامک به سرشماره 8911
  • شماره گیری کد دستوری *10*141#
  • سامانه همراه من
  • منو صورتحساب من > انتقال اعتبار

دائمی به اعتباری

مشترکین با ارسال یک پیامک خالی (یا هر پیامک دیگر) به شماره 8911 با یک پیامک راهنما در خصوص نحوه استفاده از این سرویس را دریافت می‌کنند. پیامک راهنمای سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی به شرح زیر می باشد. مشترک گرامی لطفاً پیامک انتقال را به صورت زیر مانند نمونه از چپ به راست ارسال نمایید:

مبلغ انتقال به ریال * شماره مقصد (با پیش شماره)

پس از ارسال تقاضای انتقال اعتبار از سوی مشترک، سیستم درستی دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده و پس از آن، از مشترک مبدا به وسیله پیامک تائیدیه می گیرد. مشترک برای تایید می بایست عدد 1 را ارسال نماید. در صورت تائید توسط مشترک مبدا، انتقال اعتبار صورت گرفته و مشترکین مبدا و مقصد از طریق پیامک از انتقال اعتبار مطلع خواهند شد.

 


اعتباری به اعتباری

سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین اعتباری نیاز به فعالسازی ندارد و به طور پیش فرض برای کلیه مشترکین اعتباری فعال می باشد. همچنین کلیه مشترکین فعال اعتباری می توانند از طریق این سرویس افزایش اعتبار دهند.

سرویس انتقال اعتبار

6 ) خرید شارژ همراه اول از طریق سایت بانک‌ها

جهت راحتی بیشتر، امکان خرید اعتبار از طریق سایت بانک‌ها نیز در اختیار مشترکین عزیز همراه اول قرار گرفته‌است. کافیست به آدرس اینترنتی هر یک از بانک‌ها مراجعه کرده و در بخش خرید شارژ، عملیات مورد نظر را انجام دهید.

خرید شارژ از سایت بانک ملی

خرید شارژ از سایت بانک ملت

خرید از سایت بانک مسکن

خرید شارژ از سایت بانک پاسارگاد

خرید از سایت بانک پارسیان

خرید شارژ  از سایت بانک کشاورزی

خرید شارژ همراه اول از طریق سایت بانک‌ها

7 ) سرویس شارژ خودکار

متقاضیان این سرویس از طریق یکی از درگاه‌های بانکی نظیر اینترنت بانک، موبایل بانک و… به بانک این اجازه را می دهند که قبل از اتمام اعتبار نسبت به کسر مبلغ از حساب بانکی و افزایش اعتبار سیم کارت اقدام نماید. مشترکین تلفن همراه اعتباری می‌توانند با استفاده از این سرویس بدون دغدغه تمام شدن اعتبار، از سیم کارت اعتباری خود استفاده نمایند. در حال حاضر این سرویس برای مشتریانی که در بانک های ملت و ملی دارای حساب بانکی هستند فعال گردیده و به مرور برای مشتریان دیگر بانک‌ها نیز فعال خواهد گردید.

مزایای سرویس:

  • امکان تعریف شماره همراه دلخواه در این سرویس وجود دارد.
  • امکان معرفی چند شماره برای یک حساب و اطمینان از شارژ شدن همه آنها به هنگام نیاز وجود دارد.
  • امکان تعیین مبلغ اعتبار و تعیین سقف ماهیانه نیز در این روش وجود دارد.
  • امکان استفاده همزمان این سرویس از طریق چند بانک می باشد، همراه اول این امکان را فراهم نموده تا مشتری چند بانک را جهت شارژ خودکار سیم کارت خود انتخاب نماید تا چنانچه اولین حساب بانکی با کمبود موجودی مواجه گردید مبلغ از حساب های بعدی کسر و عملیات انجام شود.

8 ) اعتبار اضطراری همراه اول

در این سرویس، مبلغ 600 تومان به عنوان اعتبار اضطراری یک ماهه به مشترک اعتباری اختصاص پیدا می­‌کند و پس از اولین افزایش اعتبار توسط مشترک مبلغ مذکور به علاوه 40 تومان هزینه کارمزد از حساب مشترک کسر می‌گردد. مهلت استفاده از این اعتبار حداکثر تا یک ماه پس از فعالسازی سرویس می‌باشد. این سرویس مختص مشترکینی می­‌باشد که که حداقل 90 روز از فعالسازی خط آنها گذشته باشد و همچنین اعتبار فعلی آن‌ها کمتر از 20 تومان باشد.

9 ) امکان شارژ عادی و شارژ فوق العاده همراه اول از طریق کد شارژ

مشترکین می‌توانند با شماره گیری *1*1*1# از اعتبار عادی و با اعمال شارژ از طریق کد دستوری *1*1*2# بدون نگرانی از دست رفتن مبلغ و زمان اعتبار از مزایای این طرح استفاده نمایند. همچنین در صورتی که بخواهند مبلغی را به صورت دلخواه اعمال نمایند می‌‌توانند با شماره گیری *1*1*3# اعتبار دلخواه خود را به راحتی خریداری نمایند (حداقل 10,000 ریال و مضربی از 1,000 ریال باشد).

امکان شارژ عادی و شارژ فوق العاده همراه اول از طریق کد شارژ

10 ) خرید از طریق کد شارژ #مبلغ شارژ*1*

مشترکین اعتباری می‌توانند با شماره گیری #مبلغ*1* ، اعتبارهای 10,000 و 20,000 و 50,000 و 100,000 و 200,000 و 500,000 و 1,000,000 ریالی را سریع تر از هر روشی به صورت فوق العاده برای خود خرید نمایند.

برای مثال:
100000#*1* = اعتبار 100,000 ریالی با 30,000 ریال هدیه 3 روزه

ویژگی‌‏های شارژ فوق‏ العاده

شارژ هدیه شامل مکالمات داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت)، SMS و دیتا می‏‌شود و در صورتی که پیش از اتمام اعتبار هدیه اقدام به اعمال شارژ فوق ‏العاده‏ مجدد نمائید، مبلغ اعبتارهای هدیه با هم جمع و زمان اعتبار طولانی‏‌تر، در نظر گرفته می‌شود (زمان اعتبار هدیه جمع نمی‏‌گردد). لازم به ذکر است در زمان تماس با اپراتورهای دیگر و همچنین تماس خارج از کشور و رومینگ از اعتبار اصلی مشترک کسر خواهد شد.

11 ) سرویس چتر اضطراری همراه اول

مشترکینی که اعتبار کافی ندارند می توانند با ارسال یک کد USSD از سایر مشترکین همراه اول بخواهند که برای ایشان انتقال اعتبار انجام دهند و از سرویس چتر اضطراری همراه اول استفاده کنند.

  • در شرایط اضطراری با ارسال کد *10*262# و اعلام شماره مشترک مورد نظر، از سایر مشترکین همراه اول درخواست اعتبار نمائید.
  • مبلغ این اعتبار 1,000 تومان خواهد بود. درخواست اعتبار از طریق پیامک به اطلاع مشترک مورد نظر خواهد رسید و این امکان را به مشترک می‌دهد تا با ارسال عدد 1 انتقال 1,000 تومان اعتبار را تائید و یا با ارسال عدد 2 درخواست را رد کند.
  • درصورت تایید مشترک انتقال دهنده، مبلغ 1,000 تومان به حساب وی منظور می‌شود، و با کسر 40 تومان به عنوان کارمزد انتقال، مبلغ 960 تومان به اعتبار مشترک درخواست دهنده انتقال خواهد یافت.

12 ) خرید شارژ از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت

امکان خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت از جمله آپ و 724 نیز در اختیار کاربران عزیز قرار دارد و به راحتی می‌توانید اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید.

روش‌های استعلام باقی‌مانده شارژ همراه اول

  • مشاهده میزان اعتبار سیم کارت با کد دستوری  *140*11# / *10*121#
  • دانستن میزان اعتبار سیم کارت با شماره گیری 444
  • مشاهده میزان اعتبار سیم کارت با اپلیکیشن همراه من
  • مشاهده میزان اعتبار سیم کارت در سایت همراه اول به آدرس https://www.mci.ir

 

ثبت دیدگاه