به جای اینکه به‌دنبال بهترین کارگزاری سهام عدالت باشید، بهتر است کارگزاری‌ها را به‌‌همراه خدمات آنها بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پشتیبانی عالی، ارائه خدمات متنوع، احراز هویت آنلاین و … از جمله مزایایی هستند که باعث می‌شود کاربران تمایل بیشتری داشته باشند تا از خدمات کارگزاری استفاده کنند….

اگر شما هم مشمول سود سهام عدالت هستید، احتمالاً دغدغه انتخاب بهترین کارگزاری سهام عدالت را برای مدیریت آن دارید بنابراین نیاز است که همراه پیشخوان۲۴ بمانید؛ چراکه، در متن زیر لیست بهترین کارگزاری‌ها را برای شما آورده‌ایم و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کرده‌ایم تا راهنمای شما باشیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و راهنمایی ما،‌ یکی از کارگزاری‌های کشور را برای معامله سهام انتخاب کنید.

معنا و مفهوم کارگزاری سهام عدالت

کارگزار سهام عدالت به فرد یا شرکتی گفته می‌شود که به‌عنوان واسط یا نماینده در بین خریدار و فروشنده حضور دارد تا خرید و فروش سهام عدالت انجام شود. در نهایت کارگزار، بابت انجام کار، حق کمیسیون خود را دریافت می‌کند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر قصد فروش سهام عدالت خود را دارید، باید حتما از طریق کارگزاری‌ها اقدام کنید. استفاده از خدمات کارگزاری‌ها باعث می‌شود که شما به عنوان سرمایه‌گذار، بیشترین میزان سود و کمترین میزان ضرر را داشته باشید؛ چرا که، همیشه یک راهنمای کاربلد را در کنار خود دارید.

چه زمانی نیاز به انتخاب کارگزاری داریم؟

شما زمانی به انتخاب کارگزاری نیاز دارید که در مرحله فروش سهام عدالت یا آزادسازی آن باشید. این فرآیند به دو روش فروش سهام عدالت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که در ادامه هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

در روش مستقیم مدیریت سهام عدالت با شخص است اما در روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت باید برعهده یکی از کارگزاری‌ها قرار بگیرد. در نتیجه، شما زمانی به انتخاب کارگزاری نیاز دارید که روش آزادسازی غیرمستقیم سهام را انتخاب کرده باشید.

چرا باید یک کارگزاری سهام عدالت خوب پیدا کنیم؟

از آنجایی که بحث سود و ضرر سهام شما در میان است پس انتخاب یک کارگزاری خوب، کار ساده‌ای نخواهد بود. اگر انتخاب خوبی داشته باشید، مراحل فروش سهام عدالت شما در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و پشتیبانی دریافت خواهید کرد؛ اما یک انتخاب بد می‌تواند شما را در بازار سرمایه سردرگم و گیج کند.

شرکت‌هایی که بهترین خدمات را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند دارای رتبه الف و ویژگی‌های معینی هستند که در ادامه بیان می‌شود. اگر این سوال برایتان پیش آمده که چطور باید به کارگزاری خوب را انتخاب کنید پس در ادامه برای رسیدن به پاسخ این سوال، با ما همراه باشید.

چرا باید یک کارگزاری سهام عدالت خوب پیدا کنیم؟

چگونه باید یک کارگزاری سهام عدالت خوب پیدا کنیم؟

برای فروش سهام عدالت نیاز است بعد از دریافت کد بورسی، شرکت‌های بورسی و غیربورسی را بشناسید تا بتوانید بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت را انتخاب کنید. برای پیدا کردن یک کارگزاری خوب، می‌توانید انتخاب خود را با توجه به جدول رتبه‌بندی زیر انجام دهید یا ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را مورد بررسی قرار دهید.

مشاهده لیست برترین کارگزاری‌‌های سهام عدالت در سال ۱۴۰۲

در ادامه متن، هر یک از کارگزاری‌های این جدول را به صورت دقیق بررسی کرده‌ایم تا در انتخاب بهترین کارگزاری فروش سهام عدالت به شما کمک کرده باشیم. این رتبه‌بندی کارگزاری‌های ۱۴۰۲ بر اساس ارزش معاملات آن‌ها توسط شرکت بورس اوراق بهادار منتشر شده است.

رتبه نام کارگزاری آدرس سایت
۱ مفید emofid.com
۲ آگاه agah.com
۳ خبرگان سهام khobregan.com
۴ بانک ملی ایران bmibourse.ir
۵ کاریزما charisma.market
۶ بانک پاسارگاد pasargadbroker.ir
۷ کارآمد karamadbrokerage.com
۸ بانک ملت mellatbroker.ir
۹ مبین سرمایه mobinsb.ir
۱۰ بانک سامان samanbourse.ir

نکته: با اینکه کارگزاری فارابی، کارگزاری حافظ و کارگزاری بیدار برای سهام عدالت خدمات مناسبی ارائه می‌دهند ولی در سال ۱۴۰۲ نتوانستند امتیاز کافی برای قرار گرفتن در بین ۱۰ کارگزاری برتر را کسب کنند.

بررسی ویژگی‌های کارگزاری‌های سهام عدالت

بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم. بهتر است این ویژگی‌ها را برای انتخاب کارگزاری مناسب خود بررسی کنید:

از آنجایی که معیار هر سهام‌دار برای انتخاب کارگزاری مناسب با فرد دیگر متفاوت است، ممکن است که کارگزاری انتخابی شما با افراد دیگر متفاوت باشد. توصیه می‌کنیم که برای انتخاب کارگزاری مناسب خود، از ویژگی‌هایی که در این متن به آن‌ها اشاره شده استفاده کنید تا بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت را پیدا کنید.

بهترین کارگزاری‌های سهام عدالت

بهترین کارگزاری سهام عدالت، کارگزاری است که ویژگی‌های مشخص و معین یک کارگزار سهام عدالت را داشته باشد. پشتیبانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که کارگزاری‌ها باید به مشتریان خود ارائه دهند. در ضمن، مشاهده ساده و سریع سهام عدالت نیز ویژگی مهمی است که در اغلب کارگزاری‌ها به‌راحتی از طریق سایت امکان‌پذیر است؛ یعنی، شما حتی با استفاده از موبایل خود می‌توانید از تمامی امکانات کارگزاری خود استفاده کنید.

بهترین کارگزاری‌های سهام عدالت

کارگزاری مفید

کارگزاری مفید یکی از قدیمی‌ترین کارگزاری‌های بازار بورس و سهام عدالت است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرده است. در طی چند سال اخیر به دلیل آسان کردن فرآیند سرمایه‌گذاری و پشتیبانی در ۷ روز هفته توانسته رضایت کاربران زیادی را به دست آورد. از عمده فعالیت این شرکت می‌توانیم به انجام معاملات اوراق بهادار، انجام معاملات آنلاین دارای مجوز، بورس کالا، آتی سکه و بورس انرژی اشاره کنیم.

کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه از سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرده است. در طی این سال‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، اعطای اعتبار، باشگاه مشتریان، آموزش رایگان روش‌های سرمایه‌گذاری و … توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. استفاده از خدمات این کارگزاری با گوشی موبایل هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن نوع گوشی خود از خدمات این کارگزاری استفاده کنید.

کارگزاری خبرگان سهام

کارگزاری خبرگان سهام فعالیت خود را از اواخر بهمن ۱۳۷۳ آغاز کرده است. مالکیت این کارگزاری برای صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان است؛ همچنین، خبرگان سهام در طی سال‌های اخیر، معاملات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت را نیز انجام داده است. این شرکت یکی از کارگزاری‌های برتر بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است. افتتاح حساب آنلاین یکی از ویژگی‌های مثبت این کارگزاری است.

کارگزاری بانک ملی ایران

کارگزاری بانک ملی ایران در سال ۱۳۸۱ به صورت سهامی خاص تاسیس شده است. این شرکت با تکیه به نام بانک ملی ایران و با بیش از ۱۸ سال سابقه توانسته عملکرد درخشانی داشته باشد. از اهداف این شرکت می‌توان به افزایش رضایت‌مندی مشتریان، ارتقای دانش نیروی انسانی خود و ارائه خدمات متنوع اشاره کرد. این نکته را هم ذکر کنیم که کارگزاری بانک ملی بیش از ۱۵ شعبه دارد. یکی از ویژگی‌های خوب این کارگزاری، داشتن پشتیبانی آنلاین است که در مقایسه با سایر رقبا یک برتری محسوب می‌شود.

کارگزاری کاریزما

گروه مالی کاریزما بیش از 650 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد. همچنین این شرکت یکی از متنوع‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. دو مورد از ویژگی‌های مهم این هلدینگ، تجربه بالا در بازار سرمایه و دارا بودن نیروی انسانی متخصص است. این کارگزاری با بیش از ۶۰۰ نفر پرسنل، آماده ارائه خدمت به شماست. پشتیبانی گروه کاریزما در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته، همراه مشتریانش است. این کارگزاری، ۷۰۰ پرسنل فعال دارد تا بتواند بهترین خدمات را به سهام‌داران ارائه دهد.

کارگزاری بانک پاسارگاد

شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد یکی از زیرمجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است. این کارگزاری در سال ۱۳۸۸ موفق به کسب رتبه الف در زمینه بورس اوراق بهادار و کالا شد و در اکثر سال‌های فعالیت خود در بین ۵ کارگزار برتر کشور بوده است. کارگزاری بانک پاسارگاد دارای ۱۱ شعبه معاملاتی در شهرهای مختلف و ۳۲ ایستگاه معاملاتی است. یکی از نقاط قوت این شرکت، طراحی سامانه اختصاصی «پاسارگاد تریدر» است که انجام معاملات را به راحت برای شما امکان‌پذیر می‌کند. همچنین وجود نسخه موبایل سامانه معاملاتی، یکی از برتری‌های این کارگزاری محسوب می‌شود.

کارگزاری کارآمد

شرکت کارگزاری کارآمد فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۵ در بازار سرمایه شروع کرده است. کارآمد حالا با بیش از ۲۵ سال سابقه کار خود را حامی مشتریان و فعالان این بازار می‌داند. هدف این کارگزاری به دست آوردن حداکثر رضایتمندی مشتریانش است و برای رسیدن به این نقطه تلاش می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این کارگزاری می‌توان به وجود شعب در شهرهای مختلف اشاره کرد.

کارگزاری بانک ملت

کارگزاری بانک ملت در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۷۲ با سرمایه اولیه 100 میلیون ریال آغاز به کار کرد. بیشترین سهامداران این کارگزاری، شرکت‌های تامین سرمایه بانک ملت و گروه مالی ملت هستند. سرمایه فعلی کارگزاری بانک ملت 1000 میلیارد ریال است. این کارگزاری به عنوان بازوی اصلی بانک ملت در بازار سرمایه فعالیت می‌کند. کارگزاری بانک ملت هم سعی کرده با پشتیبانی ۲۴ ساعته در رقابت با سایر کارگزاری‌ها، پرقدرت ظاهر شود.

کارگزاری مبین سرمایه

در سال ۱۳۸۷ کارگزاری مبین سرمایه با نام شرکت کارگزاری راهبرد کالای خاورمیانه تاسیس شد. بعد از یک سال توانست در بین شرکت‌های ثبت‌شده توسط سازمان بورس قرار بگیرد. با برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با بورس و معاملات آن توانسته در مدت زمان کوتاه رضایت کاربران زیادی را به دست آورد. شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره در زمینه بورس و سهام عدالت با پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه‌روز در تماس باشید. افتتاح حساب در سایت این کارگزاری بسیار آسان است و شما می‌توانید در مدت ۱ روز کاری حساب خود را ثبت کنید.

کارگزاری بانک سامان

شرکت کارگزاری بانک سامان یکی از اولین شرکت‌های کارگزاری در این حوزه است. سابقه این کارگزاری به سال ۱۳۴۶ برمی‌گردد که در سال ۱۳۸۲ تغییر نام داده است. کارگزاری بانک سامان در سال ۱۳۹۲، اولین باشگاه مشتریان را در بین تمامی کارگزاری‌ها افتتاح کرد تا قدم بزرگی برای رضایت مشتریان خود برداشته باشد. قدمت بالای این کارگزاری را می‌توان به عنوان نماد اطمینان آن در نظر گرفت. سابقه درخشانی که باعث می‌شود، مشتریان زیادی به کارگزاری بانک سامان اعتماد کنند.

کارگزار ناظر سهام عدالت من کیست؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران بعد از ثبت نام سهام عدالت در سامانه آن به نشانی samanese.ir و انتخاب کارگزار، نام آن را به مرور زمان فراموش می‌کنند. احتمالا می‌دانید که اولین قدم برای فروش سهام عدالت وارد شدن به سامانه کارگزاری خودتان است؛ اما، اطلاع نداشتن از آن می‌تواند شما را در این مرحله متوقف کند و اجازه پیش بردن مراحل و فروش سهام عدالت را به شما ندهد پس راه‌حل چیست؟ برای اطلاع و مشاهده کارگزار ناظر سهام عدالت خود باید روند زیر را دنبال کنید:

  1. ۱۵۶۹ را شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه ۱ را انتخاب کنید.
  3. کد ملی را وارد کنید.
  4. # را وارد کنید.
  5. نام کارگزار به همراه مبلغ واریزی توسط تلفن گویا به شما اعلام می‌شود.

آیا امکان تغییر کارگزاری سهام عدالت وجود دارد؟

بله؛ در ابتدا، تمام سرمایه‌گذاران، کارگزار سهام عدالت خود را انتخاب می‌کنند و از طریق آن می‌توانند سهام خود را بفروشند؛ اما اگر به هر دلیل از فعالیت یا خدمات کارگزاری راضی نبودند، می‌توانند شرکت کارگزاری خود را عوض کرده و انتقال سهام عدالت را انجام دهند.

آیا امکان تغییر کارگزاری سهام عدالت وجود دارد؟

زمان تغییر کارگزاری سهام عدالت

یکی از سوالاتی که این روزها از سوی سرمایه‌گذاران سهام عدالت پرسیده می‌شود این است که چه زمانی باید کارگزار خود را تغییر دهیم. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر کارگزار دیگری را پیدا کردید که عملکرد بهتری داشت و موارد زیر را ارائه می‌داد، بهتر است کارگزار فعلی خود را تغییر دهید.

روش تغییر کارگزاری سهام عدالت

برای تغییر کارگزاری‌های سهام عدالت می‌توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. روش غیرحضوری سریع‌تر است ولی بسیاری از افراد هنوز هم روش حضوری را ترجیح می‌دهند.

آیا امکان تغییر ناظر کارگزاری سهام عدالت وجود دارد؟

سخن آخر

در این مطلب از وبلاگ پیشخوان۲۴ در مورد کارگزاری‌های منتخب سهام عدالت کشور صحبت کردیم. در ابتدای مطلب لیست رتبه‌بندی کارگزاری‌های بورس سال ۱۴۰۲ را برای شما در جدولی آوردیم؛ سپس، گفتیم که چطور می‌توانید بهترین کارگزاری را انتخاب کنید. ده کارگزاری که در متن بررسی کردیم به عنوان بهترین کارگزاری‌های سهام عدالت ۱۴۰۲ شناخته شده‌اند که می‌توانید با خیال راحت سهام خود را به آن‌ها بسپارید.

هنگامی که کارگزاری را انتخاب کردید، می‌توانید از طریق استعلام سهام عدالت، در جریان تمام جزئیات مرتبط قرار بگیرید. شما می‌توانید از خدمت استعلام سهام عدالت پیشخوان۲۴ برای اطلاع از جزئیات استفاده کنید. فقط باید کد ملی خود را وارد کنید.

اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه انتخاب کارگزاری سهام عدالت دارید، حتما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا در بهبود متن، به ما کمک کرده باشید. نظرات شما می‌تواند، دیگران را برای انتخاب و مشاهده کارگزار ناظر سهام عدالت کمک کند. در نهایت، اگر به اطلاعات بیشتری درباره سهام عدالت نیاز دارید، مطلب مربوط به سهام عدالت چیست را مطالعه کنید.

سوالات متداول

استعلام کارگزار ناظر سهام عدالت با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ از طریق تماس با شماره گویای ۱۵۶۹ و وارد کردن کد ملی خود، می‌توانید از وضعیت سهام عدالت و کارگزاری‌تان مطلع شوید.

نحوه فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها چگونه است؟

برای فروش سهام عدالت پس از آزادسازی باید یک کارگزاری را انتخاب کنید تا بتوانید مراحل را از طریق کارگزاری موردنظر ادامه دهید. تمامی کارگزاری‌ها مشاوران خوبی دارند که می‌توایند برای راهنمایی بیشتر با آن‌ها در تماس باشید.

خرید و فروش سهام با گوشی امکان دارد؟

بله؛ با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌تان می‌توانید خرید و فروش سهام عدالت خود را با گوشی موبایل انجام دهید. کارگزاری‌ها این امکان را برای جلب رضایت کاربرانشان ایجاد کرده‌اند. اگر کارگزاری این امکان را نداشته باشد، بهترین کارگزاری سهام عدالت به‌حساب نمی‌آید.

ثبت دیدگاه