ما در این مقاله، نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری 1403 به صورت اینترنتی با کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب را آورده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، ساده و سریع، فیش حقوقی را دریافت کنید….

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری در گذشته فقط به‌صورت حضوری امکان‌پذیر بود و همین موضوع، کار را برای بازنشستگان سخت می‌کرد؛ اما در حال حاضر، شما می‌توانید فیش حقوقی خود را به‌صورت آنلاین و از طریق سامانه‌هایی دریافت کنید که در ادامه معرفی می‌کنیم. قرار است در این مقاله، نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را به شما آموزش دهیم و به چند سؤال متداول در این زمینه نیز پاسخ دهیم.

فیش حقوقی بازنشستگان کشوری برای چه افرادی صادر می‌شود؟

فیش حقوقی بازنشستگان کشوری فقط برای بازنشستگان دستگاه‌هایی صادر می‌شود كه حقوق آن‌ها به طور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده یا در طرح پرداخت مستقیم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند. بازنشستگان سایر دستگاه‌ها برای دریافت فیش حقوقی خود باید به سایر دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.

فیش حقوقی بازنشستگان کشوری چه زمانی صادر می‌شود؟

پس از پرداخت حقوق، بازنشستگان کشوری می‌توانند فیش حقوقی خود را مشاهده کنند. این فیش در اغلب مواقع حدود یک هفته پس از واریز حقوق صادر می‌شود و شما می‌توانید آن را از طریق روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، دریافت کنید.

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با کد ملی در پیشخوان 24

روش ساده و سریع استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری، استعلام از سامانه پیشخوان 24 است. برای انجام این کار، باید به صفحه استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری در سایت یا اپلیکیشن پیشخوان 24 مراجعه کرده و کد ملی، شماره حساب و شماره دفتر کل خود را وارد کنید. در ادامه، روی دکمه «استعلام» کلیک کرده و سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ماه و سال فیش حقوقی مدنظرتان را انتخاب کنید.
  2. قوانین و مقررات را مطالعه کرده و برای پرداخت هزینه استعلام به مبلغ 2.600 تومان، روی دکمه «تایید و ادامه» کلیک کنید.
  3. در ادامه، ابتدا روی گزینه «پرداخت آنلاین» کلیک کرده و سپس، روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید تا وارد صفحه درگاه پرداخت شوید.
  4. پس از پرداخت هزینه استعلام از طریق درگاه بانکی، می‌توانید فیش حقوقی خود را به‌طور کامل همراه با جزئیات مشاهده کنید. برای دریافت نسخه کامل فیش حقوقی خود به‌صورت PDF نیز می‌توانید روی دکمه «دریافت فیش حقوقی» کلیک کنید.

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با کد ملی در پیشخوان 24

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با شماره حساب در سایت بازنشستگان کشوری

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری با شماره دفتر کل و شماره حساب،‌ در سامانه سازمان بازنشستگی کشوری امکان‌پذیر است. برای انجام این کار، ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه کنید. در این سامانه، از کادر طوسی‌رنگ بالای صفحه روی گزینه «خدمات حقوق» کلیک کرده و در ادامه، برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. روی گزینه «دریافت فیش و حکم حقوقی» کلیک کنید.
  2. حالا باید روش ورود خود به سامانه را مشخص کنید. بهترین روش «شناسایی سه‌عاملی» است و شما برای ورود از این طریق باید کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حسابی را وارد کنید که حقوقتان به آن واریز می‌شود.
  3. بعد از ورود به حساب کاربری خود، از منوی بالای صفحه روی گزینه «دریافت فیش حقوقی» کلیک کنید.
  4. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، ماه مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس، روی دکمه «مشاهده فیش»‌ کلیک کنید.
  5. برای نمایش جزئیات فیش حقوقی خود باید روی دکمه «دریافت فیش حقوقی کامل» در انتهای صفحه کلیک کنید.

اگر برای دریافت فيش حقوقی با پيام خطا مواجه شدید، لازم است با در دست داشتن مدارک لازم به سازمان بازنشستگی کشوری مراجعه کنید.

استعلام فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری چگونه است و از چه روش‌هایی می‌توانید فیش حقوقی خود را دریافت کنید. پیشنهاد ما برای انجام این کار، استفاده از سامانه پیشخوان 24 است. مزیت این سامانه نسبت به سایت صندوق بازنشستگی کشوری این است که اطلاعات شما و همچنین فیش‌هایی که پیش از این استعلام گرفته‌اید، در حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود و برای استعلام‌های آتی، نیازی به ورود مجدد اطلاعات خود نخواهید داشت.

در پایان از شما می‌خواهیم که اگر برای روش دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود سؤالی دارید، آن را در قسمت نظرات همین صفحه از ما بپرسید؛ همچنین می‌توانید سؤالات خود را با واحد پشتیبانی سامانه پیشخوان 24 مطرح کنید.

سؤالات متداول درباره نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری چیست؟

نشانی سایت صندوق بازنشستگی کشوری cspf.ir است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید از خدمات مختلف سازمان بازنشستگی کشوری بهره‌مند شوید.

جزئیات فیش حقوقی بازنشستگان کشوری را از کجا ببینیم؟

برای نمایش جزئیات فیش حقوقی خود در سایت صندوق بازنشستگی کشوری، باید روی دکمه «دریافت فیش حقوقی کامل» در انتهای صفحه کلیک کنید. در سامانه پیشخوان 24 نیز کافیست روی کلمه «جزئیات» کلیک کنید تا فیش حقوقی خود را به‌صورت کامل ببینید.

چرا فیش حقوقی بازنشستگان کشوری نمایش داده نمی‌شود؟

این موضوع ممکن است به‌دلیل اختلال در سامانه یا وارد کردن اطلاعات اشتباه باشد؛ در غیر این صورت اگر برای دریافت فيش حقوقی با پيام خطا مواجه شدید، لازم است با در دست داشتن مدارک لازم به سازمان بازنشستگی کشوری مراجعه کنید.

چه روش‌هایی برای دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری وجود دارد؟

برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری می‌توانید به سامانه پیشخوان 24 یا سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. آموزش‌های مربوط به این دو سامانه را نیز در متن مقاله آورده‌ایم.

ثبت دیدگاه