پرداخت خلافی ماشین از گذشته جزیی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان بوده و هست. شما هم احتمالا به دنبال پرداخت خلافی به ساده‌ترین روش ممکن بوده‌اید که به این مقاله رسیده‌اید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید تا ببینیم که آیا امکان پرداخت خلافی خودرو با کدملی وجود دارد یا خیر؛ و اگر وجود دارد مراحل آن به چه صورتی است؟…

اگر پشت فرمان می‌نشینید، دست‌کم یک بار برایتان پیش آمده است که تخلف راهنمایی و رانندگی انجام داده باشید. معمولاً، هنگامی که تخلفی انجام می‌دهید، می‌خواهید بدانید که جریمه شده‌اید یا نشده‌اید. در نتیجه، باید استعلام خلافی بگیرید؛ اما، همه‌چیز به همین سادگی نیست! شما با روش‌های متعددی برای استعلام خلافی روبه‌رو می‌شوید که باید از میان آنها بهترین روش که متناسب با اطلاعات شماست را برگزینید. استعلام خلافی با VIN، استعلام خلافی با بارکد، استعلام خلافی با پلاک، استعلام خلافی با شناسه قبض و شناسه پرداخت و … روش‌هایی هستند که شما باید آنها را بشناسید تا بتوانید به پرسش‌هایی مانند پرسش «آیا استعلام خلافی خودرو با کد ملی امکان‌پذیر است؟» پاسخ دهید. ما در ادامه پاسخ این پرسش را می‌دهیم؛ بنابراین، همراه پیشخوان۲۴ بمانید.

استعلام خلافی خودرو چیست؟

استعلام خلافی خودرو به معنای استفاده از یک روش برای اطلاع از تخلفات راهنمایی و رانندگی خودروی شماست. انتخاب روش استعلام خلافی خودرو اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه، برخی از روش‌ها تنها مبلغ کل خلافی را به شما می‌گوید اما برخی از روش‌ها جزئیات مهمی مانند نوع تخلف، زمان تخلف، مکان تخلف حتی تصویر تخلف را به شما نشان می‌دهد. ما در ادامه به شما می‌گوییم که برای استعلام خلافی خودرو به چه اطلاعاتی نیاز دارید؛ سپس، روش‌های استعلام خلافی متناسب با هر اطلاعات را معرفی و بررسی می‌کنیم.

چه اطلاعاتی برای استعلام خلافی خودرو نیاز داریم؟

حقیقت این است که اطلاعاتی که برای استعلام خلافی خودرو نیاز دارید، مستقیماً به روش انتخابی شما وابسته است. ممکن است شما روشی را انتخاب کرده باشید که فقط شماره پلاک را بخواهد یا روشی را انتخاب کرده باشید که شماره VIN، شماره بارکد یا … بخواهد؛ اما، به طور کلی شما با در دست داشتن حداقل یک دسته از موارد زیر می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنید:

کارت خودرو برای استخراج اطلاعات موردنیاز استعلام خلافی

آیا استعلام خلافی خودرو با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ همانطور که گفته شد، شما با استفاده از کد ملی، شماره موبایل متعلق به کد ملی و شماره پلاک می‌توانید استعلام خلافی خودرو بگیرید؛ اما، باید حواستان باشد که حتما هر سه اطلاعات را به‌صورت همزمان نیاز دارید. اگر هر سه اطلاعات را ندارید، پیشنهاد ما این است که از سایر روش‌ها مانند استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک استفاده کنید. ما در ادامه تفاوت روش‌ها را شرح داده‌ایم؛ بنابراین، اگر می‌خواهید تفاوت روش استعلام خلافی با کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی را با سایر روش‌ها بدانید، همراه پیشخوان۲۴ بمانید.

روش‌های استعلام خلافی با کد ملی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد روش‌های استعلام خلافی خودرو با کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی بدانید این است که این روش‌ها هر چیزی که شما نیاز داشته باشید درمورد تخلف بدانید را نمایش می‌دهند؛ بنابراین، روش‌های محبوب‌تری نسبت به سایر روش‌های استعلام خلافی هستند. ما در ادامه این روش‌ها را معرفی می‌کنیم؛ سپس، بهترین روش را از میان آنها بررسی می‌کنیم.

  1. استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد ملی از پیشخوان۲۴
  2. استعلام خلافی خودرو با کد ملی راهور 120
  3. استعلام خلافی خودرو با کدملی پلیس من

پیشخوان۲۴؛ سامانه استعلام خلافی خودرو با کد ملی

پیشخوان۲۴ سامانه استعلام و پرداخت جامع است که خدمات استعلام خلافی از روش‌های متنوع را فراهم کرده است تا شما با کمک اطلاعاتی که در دست دارید، سریع و ساده، استعلام بگیرید سپس پرداخت کنید. روش‌های استعلام و پرداخت خلافی پیشخوان۲۴ شامل موارد زیر است:

  1. استعلام و پرداخت خلافی خودرو با کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی همراه با پلاک
  2. استعلام و پرداخت خلافی خودرو با پلاک
  3. استعلام و پرداخت خلافی با شناسه قبض و شناسه پرداخت

روش اول مناسب برای افرادی است که امکان احراز هویت دارند؛ همچنین، نیاز به بررسی جزئیات کامل خلافی سپس پرداخت موردی از میان آنها دارند. روش دوم مناسب افرادی است که امکان احراز هویت ندارد؛ همچنین، نیاز به پرداخت کل خلافی دارند. روش سوم مناسب افرادی است که شناسه قبض و شناسه پرداخت را دارند؛ همچنین، تنها می‌خواهند همان یک تخلف را استعلام و پرداخت کنند. در ادامه، مزیت‌های سامانه پیشخوان۲۴ آورده شده است:




استعلام خلافی خودرو با کد ملی راهور 120 و پلیس من

شما می‌توانید از سامانه راهور برای استعلام خلافی با کد ملی اقدام کنید؛ کافیست، به سایت راهور با نشانی rahvar120.ir یا به اپلیکیشن راهور با نام پلیس من سر بزنید. حواستان باشد که برای استعلام خلافی خودرو با کدملی باید در سامانه سخا ثبت‌نام کرده باشید. اگر در سامانه سخا ثبت‌نام نکرده‌اید، ابتدا برای آن اقدام کنید؛ سپس، استعلام خلافی ماشین با کد ملی بگیرید.

آیا استعلام خلافی خودرو با کد ملی رایگان داریم؟

خیر؛ استعلام خلافی گواهینام با کد ملی رایگان وجود ندارد. فرقی نمی‌کند که از کدام سامانه برای استعلام خلافی با کدملی استفاده می‌کنید؛ چون، تمام سامانه‌ها برای نمایش جزئیات خلافی با کد ملی از شما مبلغ ۵.۲۰۰ تومان را دریافت می‌کنند. این مبلغ از سوی سازمان راهنمایی و رانندگی تعیین شده است؛ بنابراین، پیشخوان۲۴ در تعیین آن دخل و تصرفی ندارد.

سایر روش‌های استعلام خلافی

سایر روش‌های استعلام خلافی که از کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی (احراز هویت) برای استعلام استفاده نمی‌کنند، جزئیات خلافی را نمایش نمی‌دهند. این روش‌ها تنها با استفاده از اطلاعات خودرویی مانند شماره پلاک، شماره VIN، شماره بارکد و … استفاده می‌کنند تا مبلغ مجموع تخلفات را نمایش دهند. در ضمن، این روش‌ها امکان پرداخت را نیز فراهم نمی‌کنند؛ بنابراین، دردسر شما را زیاد می‌کنند.

  1. استعلام خلافی از طریق سامانه پیامک
  2. استعلام خلافی از طریق کد دستوری
  3. استعلام خلافی از طریق تلفن گویا

برگه جریمه روی شیشه ماشین

استعلام خلافی با پلاک از طریق تلفن گویا

استعلام خلافی از طریق تماس با تلفن گویای راهور امکان‌پذیر است؛ کافی است، شماره‌ی ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ را شماره‌گیری کنید. هنگامی که تماس برقرار شد، گزینه‌های زیر را می‌شنوید:

  1. آگاهی از خدمات شماره‌گذاری
  2. اجرائیات
  3. صدور گواهینامه
  4. وضعیت راه‌های کشور
  5. محدودیت تردد
  6. استعلام وقوع تصادفات

شما باید گزینه‌ی ۲ همان «اجرائیات» را انتخاب کنید؛ سپس، از گزینه‌هایی که خوانده خواهد شد، گزینه‌ی ۳ همان «استعلام مبلغ تخلفات» را انتخاب کنید. در نهایت، هنگامی که اپراتور صحبت کرد، شماره پلاک را بخوانید تا مبلغ تخلفات را استعلام بگیرید.

استعلام خلافی با VIN از طریق پیامک

استعلام خلافی از طریق پیامک راهور امکان‌پذیر است؛ کافی است، شماره VIN (۱۶-۱۷ رقم) را به سرشماره‌ی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. یک پیامک در پاسخ از سرشماره‌ی RAHVAR NAJA برای شما ارسال خواهد شد که دستورالعملی را شرح داده است. هنگامی که دستورالعمل را اجرا کنید، مبلغ کل خلافی برای شما ارسال می‌شود.

استعلام خلافی با VIN از طریق USSD

استعلام خلافی از طریق USSD راهور امکان‌پذیر است؛ کافی است، شماره‌ی #۱۱۰* را در بخش شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید؛ سپس، یک فهرست می‌بینید:

  1. خدمات قابل ارائه
  2. خدمات در دست اقدام

گزینه‌ی ۱ همان «خدمات قابل ارائه» را انتخاب کنید؛ سپس، گزینه‌ی استعلام خلافی را برگزینید. در نهایت، VIN را وارد کنید تا مبلغ کل خلافی را ببینید.

تفاوت استعلام خلافی خودرو با کد ملی و سایر روش‌ها چیست؟

تفاوت‌‌های روش استعلام خلافی با کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی یا همان استعلام خلافی با احراز هویت با سایر روش‌ها در جدول زیر آورده شده است:

استعلام خلافی خودرو با کد ملی استعلام خلافی خودرو بدون کد ملی
نمایش جزئیات هر تخلف عدم نمایش جزئیات هر تخلف
پرداخت موردی تخلفات پرداخت مبلغ کل تخلفات
نیاز به احراز هویت عدم نیاز به احراز هویت

چه زمانی به استعلام خلافی خودرو با کد ملی نیاز داریم؟

شما زمانی به استعلام خلافی ماشین با کد ملی نیاز دارید که باید جزئیات تخلفات را مشاهده کنید؛ مثلاً، نوع تخلف، زمان تخلف، مکان تخلف، تصویر تخلف و … را می‌خواهید. در ضمن، اگر امکان پرداخت مجموع خلافی را نداشته باشید، باید از روش دریافت خلافی خودرو با کد ملی استفاده کنید تا امکان پرداخت موردی را داشته باشید. فقط حواستان باشد که باید احراز هویت کنید تا بتوانید از روش گرفتن خلافی با کد ملی استفاده کنید.

تفاوت استعلام خلافی خودرو با کد ملی با سایر روش‌ها

جمع‌بندی…

ما در این مطلب به شما نشان دادیم که برای استعلام خلافی به چه اطلاعاتی نیاز دارید؛ همچنین، با استفاده از هر اطلاعات می‌توانید از چه روشی استفاده کنید. ما استعلام خلافی خودرو با کد ملی را به‌عنوان جامع‌ترین و بهترین روش دریافت خلافی معرفی و بررسی کردیم؛ سپس، پیشخوان۲۴ را به‌عنوان روشی برای استفاده از دریافت ریز خلافی خودرو با کد ملی معرفی و بررسی کردیم.
نکته‌ی مهم این است که استعلام خلافی با کد ملی پیشخوان۲۴ به خودرو منتهی نمی‌شود. پیشخوان۲۴ امکان استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی را نیز در کنار خودرو فراهم کرده است؛ کافیست، گزینه‌ی استعلام خلافی موتور با کد ملی را انتخاب کنید. از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید، متشکریم.

ثبت دیدگاه
سواری پراید

سواری پراید

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

درود بر شما همراه گرامی
برای استعلام و پرداخت خلافی خود باید به صفحه «پرداخت خلافی» مراجعه کنید.
پایدار و سبز باشید