آیا می‌دانستید خودروهای سنگینی که بالای 10 میلیون ریال خلافی رانندگی داشته باشند؛ در صورت برخورد با پلیس توقیف و راهی پارکینگ می‌شوند؟! پس اگر رانند‌ه‌ی ماشین سنگین هستید و مجموع تخلفات رانندگی شما، بالای 10 میلیون ریال است، حتما همین امروز اقدام به پرداخت و تسویه حساب خلافی‌های خود با پلیس راهور کنید تا خودروی شما، در خطر توقیف قرار نگیرد!…

آیا می‌دانستید خودروهای سنگینی که بالای 10 میلیون ریال خلافی رانندگی داشته باشند؛ در صورت برخورد با پلیس توقیف و راهی پارکینگ می‌شوند؟!
پس اگر رانند‌ه‌ی ماشین سنگین هستید و مجموع تخلفات رانندگی شما، بالای 10 میلیون ریال است، حتما همین امروز اقدام به پرداخت و تسویه حساب خلافی‌های خود با پلیس راهور کنید تا خودروی شما، در خطر توقیف قرار نگیرد!
می‌پرسید چه کار باید بکنید و از کجا باید شروع کنید تا بتوانید خلافی خود را پرداخت کنید؟
اصلا نگران نباشید چون در این مقاله ما قصد داریم راه های استعلام و پرداخت خلافی ماشین سنگین را به شما آموزش داده و آسان‌ترین راه را پیش پای شما بگذاریم!

نحوه‌ی گرفتن استعلام خلافی ماشین سنگین

برای استعلام خلافی ماشین سنگین نیاز به کد VIN و یا بارکد پستی دارید! توجه داشته باشید که اگر مبالغ خلافی خودروی شما به بیش از ده میلیون ریال برسد؛ در صورت برخورد با پلیس، خودروی شما توقیف و راهی پارکینگ خواهد شد. به همین دلیل شما که باید دیر یا زود خلافی‌های خودرویتان را پرداخت کنید! پس چه بهتر است که زودتر به پرداخت آن‌ها اقدام کنید و خطر توقیف شدن را به جان نخرید!
برای استعلام و پرداخت خلافی ماشین سنگین، راه‌ها و روش‌های بسیاری وجود دارد! ما در این مقاله چند نمونه از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و بهترین آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم!
پس پیش از آن که حسابی دیر شود و جز پشیمانی توشه‌ای برایتان نماند؛ ادامه‌ی مقاله را بخوانید و با گرفتن استعلام خلافی ماشین سگینتان اقدام به پرداخت جریمه‌های آن کنید!

روش‌های استعلام خلافی ماشین سنگین

استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24

 اولین و بهترین راه استعلام خلافی آنی خودرو های سنگین استفاده از پیشخوان 24 است.

برای استعلام خلافی با کد VIN با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24 فقط باید شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین یا موتور خود را در قسمت استعلام خلافی خودرو وارد کنید و سپس با انتخاب گزینه استعلام، خلافی خود را مشاهده کنید. پیشخوان 24 امکان پرداخت تجمیعی و تکی خلافی خودرو و موتور را در اختیار کاربران قرار داده‌است.

مراجعه به وب‌سایت راهور

اگر به دنبال استعلام خلافی ماشین سنگینتان هستید؛ کافیست به وب سایت راهور به آدرس http://rahvar120.ir مراجعه کنید و با مشاهده‌ی جزئیات و استعلام ریز خلافی‌های خودروی سنگینتان، اقدام به پرداخت جریمه‌هایتان کنید.
یکی از ویژگی‌های جالب و کاربردی که وبسایت راهور برای کاربرانش فراهم کرده است؛ این است که شما می‌توانید با مشاهده‌ی ریز خلافی‌ها، اقدام به پرداخت آن‌ها به صورت جداگانه کنید!
البته باید حواستان به تاریخ جریمه‌هایتان باشد تا با گذشتن از مدت زمان آن‌ها، مجبور به پرداخت جریمه‌ی دو برابر نباشید!

استعلام خلافی ماشین سنگین از سایت پلیس راهور

2. استفاده از کد دستوری USSD برای پرداخت خلافی ماشین سنگین

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری *110# و با در دست داشتن کد VIN ماشین از خدمات پلیس راهور در تلفن همراهتان بهره‌مند شوید و خلافی خودرویتان را پرداخت کنید.
البته یکی از مشکلات این روش این است که شما نمی‌توانید لیست جزئیات خلافی‌هایتان را به صورت جداگانه ببینید؛ بلکه مبلغ کل خلافیتان را مشاهده می‌کنید!
اما خب اگر قصد پرداخت فوری خلافی را داشته باشید و دست و پایتان نیز بسته باشد و نتوانید از راه‌های دیگر استفاده کنید؛ این روش می‌تواند مفید باشد.

3. استعلام خلافی ماشین سنگین با استفاده از پیامک

اگر می‌خواهید آمار خلافی ماشین سنگینتان را با استفاده از پیامک دربیاورید و آن را پرداخت کنید؛ کافیست شماره‌ی VIN خودرویتان را به سرشماره‌ی 1101202020 پیامک کنید تا مبلغ خلافی‌های خودرویتان برای شما ارسال شود.

4. استعلام خلافی ماشین سنگین با استفاده از تلفن ثابت

برای گرفتن استعلام از طریق تلفن ثابت، کافیست با شماره‌ی تلفن ثابت منزلتان یا محل کارتان، با شماره‌ی 02188288888 تماس بگیرید و شماره پلاک خودرویتان را برای اپراتور بخوانید تا بتوانید از وضعیت خلافی خودرویتان مطلع شوید.
همچنین می‌توانید به کمک این شماره‌ها از صدور گواهینامه، مراکز تعویض پلاک، آموزشگاه های دریافت گواهینامه موتورسیکلت، تخلفات رانندگی، کارت خودرو، نشانی هیئت رسیدگی به تخلفات در تهران و همچنین مدارک مورد نیاز برای احراز هویت کارت شهروندی اطلاعات لازم را بدست آورید.

5. مراجعه به دفاتر پلیس +10

اگر به کمک هیچ کدام از روش‌های بالا موفق نشدید تا استعلام خلافی خودرویتان را بگیرید؛ کافیست به یکی از نزدیکترین شعب پلیس +10 مراجعه کنید و در همان‌جا با استعلام خلافی ماشین سنگینتان، اقدام به پرداخت آن هم نمائید.

استعلام خلافی خودروی سنگین

پرداخت خلافی خودروهای سنگین توقیف نشده به صورت اقساطی

اگر مالک خودروی سنگینی هستید و تاکنون خودروی شما توقیف نشده است؛ خبر خوشی برای شما  داریم!
شما می‌توانید بدهی خود را با مراجعه به سایت راهور و قسمت خدمات، به صورت تقسیط شده پرداخت کنید!

شرایط تقسیط جریمه و خلافی خودروهای توقیف شده

فرایند تقسیط شدن جریمه برای خودروهای سنگینی که توقیف شده‌اند؛ تا حدودی متفاوت است و به شکل دیگری می‌باشد.
رانندگان عزیز می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی خود، به پارکینگ مورد نظر مراجعه کنند و اگر خودروی آن‌ها شرایط تقسیط بدهی را داشته باشد؛ راننده تعهدی را امضا می‌کند و در آن متعهد می‌شود که جرایم خود را تا یک سال آینده پرداخت خواهد کرد و اگر مشمول شرایط شود؛ فرآیند ترخیص خودرو از پارکینگ و تقسیط خلافی ماشین وی صورت می‌پذیرد!

سوالات متداول در خصوص پرداخت خلافی ماشین سنگین

از آنجایی که در هفته‌های گذشته سوالات بسیاری در خصوص استعلام خلافی و پرداخت خلافی خودروهای سنگین از تیم پشتیبانی پیشخوان پرسیده شده؛ و بسیاری از این سوالات هم سوالاتی پرتکرار بوده‌اند؛ در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم به چند تا از رایج‌ترین سوالات در زمینه‌ی استعلام خلافی خودرو پاسخ دهیم.
در انتهای مقاله اگر سوالات شما در این بخش پاسخ داده نشد می‌توانید برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما ر اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما باشند!

مبلغ کدام یک از انواع جرایم رانندگی در صورت عدم پرداخت دوبرابر خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید خدمتتان عرض کنیم که مبالغ جریمه‌های الصاقی، خودداری و تسلیمی با گذشت 60 روز از مدت زمان پرداخت آن، دو برابر خواهد شد!
پس حسابی حواستان به تاریخ این نوع جریمه‌هایتان باشد که نکند به جای پرداخت یک جریمه، مجبور به پرداخت دو جریمه و یا بیشتر شوید!

آیا استعلام لیست خلافی ماشین از طریق پلیس+۱۰ ، اینترنت و پیامک و اپلیکیشن یکسان است؟ و اگر متفاوت است کدامیک بروزتر و کاملتر است؟

در بین تمام روش‌های ذکر شده، پرداخت خلافی از طریق پلیس +10، به روزتر است اما برای استعلام خلافی خودروی خود باید مبلغی معادل 28 هزار تومان را پرداخت کنید و بعد از پرداخت این مبلغ باید جرایم خود را تسویه کنید.
خبر خوب این است که شما به جز در موارد انتقال سند خودرو و برای صفر کردن خلافی، نیازی به مراجعه به دفاتر پلیس +10 و پرداخت این هزینه‌ی اضافه ندارید و می‌توانید از سایر روش‌های رایگان استفاده کنید!
استعلام خلافی از طریق پیامک هم مشکلش این است که محل و نوع تخلف را مشخص نمی‌کند.
استعلام خلافی به روش‌های اینترنت و اپلیکیشن هم تقریبا شرایط یکسانی دارند و با فاصله‌ی دوهفته‌ای از پلیس راهور به روز می‌شوند.
پس اگر برای استعلام خلافی‌هایتان عجله دارید اپلیکیشن و سایت نمی‌توانند راه حل مناسبی برای مشکل شما باشند!

نحوه اعتراض به خلافی چگونه است؟

اگر شما بخواهید نسبت به صورت وضعیت خلافی خودرویتان اعتراضی نشان دهید؛ اعتراض شما ممکن است به 2 شکل بیان شود:

  1. اعتراض به قبض جریمه
  2. اعتراض به صورت وضعیت تخلفات

در شکل اول باید برای پیگیری اعتراض خود، به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنید و شکایت خود را بیان کنید تا همکاران محترم راهنمایی و رانندگی به وضعیت شما رسیدگی کنند.
در شکل دوم اعتراض، باید به نزدیکترین شعب دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و اعتراض خود را به مرکز اجرائیات منتقل کنید.
مرکز اجرائیات پلیس راهور نیز موظف است به اعتراض شما در کمتر از 24 ساعت پاسخ دهد که معمولا این رسیدگی در کمتر از زمان ذکر شده و طی چند ساعت صورت می‌پذیرد.

پرداخت اقساطی خلافی خودروی سنگین

چگونه می توان خلافی که ۲ بار پرداخت شده پیگیری کرد؟

بهترین راه برای پیگیری خلافی که 2 بار آن را پرداخت کرده‌اید؛ مراجعه به دفاتر پلیس +10 و پیگیری وضعیت از همان‌جاست.
اگر اعتراض شما وارد و صحیح باشد احتمالا یا مبلغ جریمه به شما بازگردانده می‌شود و یا به حساب شما در پلیس راهور منتقل می‌شود و پاسخگوی جریمه‌های بعدیتان خواهد بود.
پس اصلا نگرانش نباشد چرا که پول شما گم نخواهد شد!

آیا برای پرداخت خلافی ماشین امکان قسط بندی وجود دارد؟

در بالا به طور کامل توضیح دادیم که اگر خودروی شما توقیف نشده باشد، با مراجعه به سایت راهور و انتخاب هر کدام از موارد جریمه، می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید و نیازی به پرداخت یک‌جای آن‌ها ندارید.
اما در صورتی که خودروی شما توقیف شده باشد و در حال حاضر در پارکینگ راهمایی رانندگی جا خوش کرده باشد، آن‌گاه وضعیت کمی متفاوت است و در صورتی که خودروی شما سه شرط لازم: 1. فرسوده نبودن؛ 2. کمتر از 40% تخلف خطر زا و 3. را نداشته باشد آنگاه می‌توانید با امضای یک تعهدنامه‌ی کتبی، که در آن قول می‌دهید تا جرایم خود را طی یکسال آینده به طور منظم پرداخت کنید؛ آن را قسط‌بندی کنید!

کلام پایانی

در این مقاله از پیشخوان24 به موضوع استعلام خلافی ماشین سنگین پرداخیتم و سعی کردیم هرآنجه را که لازم دارید تا درباره‌ی پرداخت خلافی ماشین سنگین بدانید به شما آموزش دهیم.
همان‌طور که چندین بار هم در طول مقاله خدمتتان یادآور شدیم؛ در صورتی که خلافی خودروی شما بیش از یک میلیون تومان باشد و پلیس با خودروی شما برخورد کند خودروی شما توقیف و راهی پارکینگ ناجا خواهد شد.
پس شما که می‌خواهید خلافی‌هایتان را کمی دیر و زود پرداخت کنید؛ همین الان به حسابشان برسید و خیال خودتان و ما را راحت کنید!
امیدوارم که با خواندن این مقاله به مراد دلتان رسیده باشید و پاسخ سوالاتتان را پیدا کرده باشید.
اگر هم پیدا نکردید، اصلا اشکالی ندارد! همین الان برای ما کامنت بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

ثبت دیدگاه