سازمان تامین اجتماعی سامانه‌ای شامل سایت و اپلیکیشن را راه‌اندازی کرده است تا خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه کند. شما برای استفاده از خدمات این سامانه باید کد ملی و گذرواژه را بدانید؛ اما، گاهی پیش می‌آید که دچار فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی می‌شود. ما به شما روش بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی را می‌آموزیم…

سازمان تامین اجتماعی سامانه‌ای شامل سایت و اپلیکیشن را راه‌اندازی کرده است تا خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه کند. شما برای استفاده از خدمات این سامانه تنها به ثبت‌نام در آن نیاز دارید. در حقیقت، شما باید نام کاربری و گذرواژه داشته باشید. گاهی پیش می‌آید که گذرواژه را فراموش کنید؛ بنابراین، باید روشی برای بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی یا تغییر گذرواژه تامین اجتماعی داشته باشید. ما در ادامه آموزش آنها را آورده‌ایم؛ همچین، روشی مطمئن برای حفظ و نگهداری گذرواژه تامین اجتماعی معرفی کرده‌ایم که شما را از دردسرهای بازیابی و تغییر نجات دهیم. همراه پیشخوان۲۴ بمانید تا راهنمای جامع رمز عبور تامین اجتماعی را بخوانید.

گذرواژه تامین اجتماعی چیست؟

گذرواژه همان رمز عبوری است که شما در جهت حفظ اطلاعات شخصی موجود در سامانه‌های متفاوت، استفاده از خدمات سامانه‌های متفاوت یا … در زمان ثبت‌نام انتخاب می‌کنید؛ بنابراین، گذرواژه تامین اجتماعی همان رمز عبور تامین اجتماعی است که شما در جهت حفظ اطلاعات شخصی موجود در سامانه‌ی تامین اجتماعی، استفاده از خدمات تامین اجتماعی یا … در زمان ثبت‌نام انتخاب می‌کنید.

شما باید در نگهداری این گذرواژه بکوشید تا آن را فراموش نکنید؛ چون، شما می‌توانید با در دست داشتن گذرواژه، سوابق تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید، فیش حقوقی‌تان را دریافت کنید، حکم حقوقی‌تان را دریافت کنید و درخواست‌هایتان را ثبت کنید. در ضمن، انتخاب گذرواژه تامین اجتماعی قوانینی دارد که باید رعایت شود. ما در ادامه این قوانین مرتبط با انتخاب گذرواژه تامین اجتماعی را معرفی و بررسی می‌کنیم.

پیشخوان24 پیشنهاد میکند اگر درباره مزایای بیمه تامین اجتماعی سوال و ابهامی دارید، مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

مزایای بیمه تامین اجتماعی

قوانین انتخاب گذرواژه تامین اجتماعی کدامند؟

قوانین انتخاب رمز عبور تامین اجتماعی ساده است؛ کافیست، آنها را در نظر داشته باشید. هر کدام از قوانینی که رعایت نکنید، قرمز نشان داده می‌شود؛ همچنین، هر کدام از قوانینی که رعایت کنید، سبز نشان داده می‌شود. این قوانین شامل ۶ مورد است که در ادامه آورده شده است:

شما باید تمام موارد مذکور را در انتخاب رمز عبور تامین اجتماعی رعایت کنید تا ثبت‌نام شما تکمیل شود. اگر تنها یک مورد از موارد مذکور رعایت نشود، رمز عبور تایید نمی‌شود؛ بنابراین، ثبت‌نام ناقص می‌ماند. مادامی که ثبت‌نام انجام نشود، استفاده از سامانه تامین اجتماعی غیرممکن است.

چگونه فیش حقوقی تامین اجتماعی برای بازنشستگان را دریافت کنیم؟

رمز یا گذرواژه تامین اجتماعی را از کجا و چگونه دریافت کنیم؟

برای ثبت نام و دریافت گذرواژه تامین اجتماعی به نشانی profile.tamin.ir/view/#/registration وارد شده و طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا نکات سمت چپ صفحه را به دقت بخوانید؛ سپس، از میان اشخاص حقیقی و اتباع خارجی گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کنید.
  2. کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی را با دقت وارد کنید؛ سپس، روی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.
  3. در این مرحله سایر اطلاعات شناسنامه مانند نام، نام‌خانوادگی، تاریخ تولد و شماره شناسنامه را باید وارد کنید؛ سپس، مرحله‌ی بعد را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله ایمیل خود را وارد کرده و طبق نکاتی که اشاره شد، رمز عبور مناسبی انتخاب کنید.
  5. مرحله آخر، تایید اطلاعات وارد شده در مراحل قبلی است؛ این اطلاعات را با دقت خوانده و تایید یا اصلاح کنید و سپس از حساب کاربری خارج شوید.

نکته: نام کاربری حساب تامین اجتماعی همان کد ملی شماست و گذرواژه همان رمز عبوری است که در مرحله‌ی چهارم بر اساس قوانین مذکور انتخاب کرده‌اید.

پیگیری سوابق ناموجود تامین اجتماعی

دریافت گذرواژه تامین اجتماعی با ثبت‌نام

بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی چگونه است؟

گاهی پیش می‌آید که شما به هر علت دچار فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی شده باشید که کاملاً طبیعی است؛ بنابراین، نیاز به بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی دارید. شاید بپرسید چرا؟ چون، استفاده از خدمات سازمان تامین اجتماعی تنها با ورود به حساب کاربری از طریق نام کاربری و گذرواژه امکان‌پذیر است. برای بازیابی گذرواژه یا رمز حساب تامین اجتماعی، طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. شما باید به نشانی اینترنتی profile.tamin.ir/view/#/registration مراجعه کنید.
  2. گزینه‌ی فراموشی گذرواژه را از سمت راست پایین صفحه انتخاب کنید تا وارد بخش بازیابی شوید.
  3. شما باید کد ملی خود را وارد کنید؛ سپس، روش بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی را از میان گزینه‌های پیامک، ایمیل و سوالات امنیتی انتخاب کنید.
  4. اگر پیامک را انتخاب کنید، یک پیامک حاوی کد ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید در گام بعدی آن را در کادر خالی وارد کنید تا امکان انتخاب مجدد گذرواژه را داشته باشید.
  5. اگر ایمیل را انتخاب کنید، یک ایمیل (نامه‌ی الکترونیکی) حاوی کد ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود که باید در گام بعدی آن را در کادر خالی وارد کنید تا امکان انتخاب مجدد گذرواژه را داشته باشید.
  6. اگر سوالات امنیتی را انتخاب کنید، سه سوالی که در زمان ثبت‌نام پاسخ داده‌اید را پاسخ دهید. اگر شما در زمان ثبت‌نام سوالات امنیتی نداشته‌اید، احتمالا تنها باید از روش اول یا روش دوم استفاده کنید.
  7. در نهایت، اقدام به تغییر گذرواژه تامین اجتماعی کنید. یک بار آن را وارد کنید؛ سپس، یک بار دیگر آن را تایید کنید.

نکته ۱: اعتبار کد ۶ رقمی ارسالی با پیامک یا ایمیل ۲۰ دقیقه است. اگر شما در این زمان اقدام به ورود کد در کادر خالی داخل سامانه نکنید، اعتبار کد به پایان می‌رسد؛ سپس، باید مجدد مراحل بازیابی رمز عبور تامین اجتماعی را طی کنید.

نکته ۲: در حال حاضر، تنها روش فعال برای بازیابی رمز عبور تامین اجتماعی روش پیامک است؛ یعنی، باقی روش‌ها غیرفعال هستند.

بازیابی گذرواژه حساب تامین اجتماعی

تغییر گذرواژه تامین اجتماعی چگونه است؟

شاید پیش بیاید که بدون فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی اقدام به تغییر گذرواژه تامین اجتماعی کنید. شما دو راه پیش رو دارید: روش بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی را پیش بگیرید یا روش تغییر گذرواژه تامین اجتماعی از داخل حساب کاربری را پیش بگیرید. روش بازیابی رمز عبور تامین اجتماعی که گفته شد؛ اما، روش تغییر رمز عبور تامین اجتماعی در ادامه آورده شده است.

  1. شما باید به نشانی اینترنتی profile.tamin.ir/view/#/change-password مراجعه کنید.
  2. گذرواژه فعلی خود را وارد کنید؛ سپس، گذرواژه‌ی جدیدی که می‌خواهید را ۲ بار وارد کنید.
  3. هنگامی که گزینه‌ی ثبت گذرواژه تامین اجتماعی جدید را بزنید، باید مجدد وارد حساب کاربری شوید.

نکته: شما باید تمام قوانینی که برای دریافت گذرواژه تامین اجتماعی رعایت کرده بودید را هنگام تغییر گذرواژه تامین اجتماعی رعایت کنید.

تغییر گذرواژه تامین اجتماعی

چگونه گذرواژه تامین اجتماعی را فراموش نکنیم؟

تا اینجا روش دریافت گذرواژه تامین اجتماعی، روش بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی، روش تغییر گذرواژه تامین اجتماعی و قوانین انتخاب آن را گفتیم؛ اما، حتما برایتان سوال شده است که آیا روشی برای جلوگیری از این همه دردسر وجود ندارد؟ قطعاً روشی برای جلوگیری از فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی وجود دارد. ما در ادامه این روش را معرفی و بررسی می‌کنیم تا شما را از دردسرهای فراموشی رمز تامین اجتماعی و تبعات آن نجات دهیم!

جلوگیری از فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی با پیشخوان۲۴

ذخیره‌سازی و نام‌گذاری نام کاربری و گذرواژه سوابق بیمه با پیشخوان۲۴

پیشخوان۲۴ سامانه‌ی جامع استعلام و پرداخت است که خدمات متنوعی همچون خدمات اجتماعی، خدمات قبوض، خدمات مالی، خدمات خودرویی و موتوری و خدمات پستی را ارائه می‌دهد. این سامانه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد که شما را از دردسرهای فراموشی‌های متعدد نجات می‌دهد. پیشخوان۲۴ امکان ذخیره‌سازی و نام‌گذاری اطلاعات ورودتان برای هر استعلام و هر پرداخت را فراهم کرده است؛ یعنی، شما کافیست یک بار نام کاربری و گذرواژه تامین اجتماعی را وارد کنید. شما در مراجعات بعدی نیازی به ورود مجدد این اطلاعات برای مشاهده‌ی سوابق، دریافت فیش حقوقی، دریافت حکم حقوقی و … ندارید؛ کافیست، بر روی آن کلیک کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

اگر زمانی به هر علت رمز عبور خود را در سامانه تامین اجتماعی تغییر دادید، باید مجدد آن را در سامانه پیشخوان۲۴ ذخیره‌سازی و نام‌گذاری کنید؛ اما، فقط یک بار آن را انجام دهید تا همیشه راحت باشید. در ضمن، شما با استفاده از پیشخوان۲۴ مزیت‌های فراوان دیگری را خواهید داشت که در ادامه گفته می‌شود:

ذخیره‌سازی و نام‌گذاری گذرواژه تامین اجتماعی در پیشخوان۲۴

سوالات متداول

بازیابی گذرواژه سوابق تامین اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟

برای بازیابی گذرواژه یا رمز عبور باید به سایت تامین اجتماعی و صفحه فراموشی رمز عبور به آدرس https://profile.tamin.ir/view/#/forgotten-password مراجعه کنید.

آیا محدودیتی برای انتخاب رمز عبور در سایت تامین اجتماعی وجود دارد؟

بله؛ در انتخاب رمز عبور به موارد زیر توجه کنید:

برای استفاده از چه خدماتی به رمز عبور تامین اجتماعی نیاز داریم؟

برای استفاده از تمامی خدمات الکترونیک سامانه تامین اجتماعی لازم است رمز عبور داشته باشید.

نام کاربری ورود به سامانه تامین اجتماعی چیست؟

نام کاربری تامین اجتماعی همان کد ملی شما است.

جمع‌بندی…

در این مطلب به آموزش جامع گذرواژه تامین اجتماعی از دریافت تا بازیابی پرداختیم. ابتدا، معنای گذرواژه تامین اجتماعی را گفتیم؛ سپس، قوانین مرتبط با انتخاب آن را شرح دادیم. ما نحوه دریافت گذرواژه تامین اجتماعی را از طریق ثبت‌نام در سامانه‌ی آن آموزش دادیم؛ سپس، روش بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی را در صورت فراموشی گذرواژه تامین اجتماعی گفتیم. در ادامه، روش تغییر گذرواژه تامین اجتماعی به صورت خودخواسته را شرح دادیم. در انتها، روشی را برای جلوگیری از دردسرهای فراموشی رمز تامین اجتماعی بیان کردیم. این روش استفاده از سامانه پیشخوان۲۴ برای مشاهده سوابق بیمه، دریافت فیش حقوقی بیمه، دریافت حکم حقوقی بیمه یا مشاهده اعتبار دفترچه بیمه بود؛ چون، پیشخوان۲۴ تمام اطلاعات ورود شما برای استعلام و پرداخت را ذخیره‌سازی می‌کند سپس امکان نام‌گذاری آنها را برای تفکیک بهتر فراهم می‌کند که شما را از دردسر فراموشی رمزها نجات می‌دهد. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه پیشخوان۲۴ بودید، متشکریم.

ثبت دیدگاه
محمود خدامزاده

رمز عبور و کاربری

پشتیبانی پیشخوان ۲۴

درود و احترام جناب خدامزاده
برای بازیابی رمز عبور خود لطفا از طریق روش‌هایی اقدام کنید که در متن همین صفحه به آن‌ها اشاره شده است.
برقرار باشید