آزادراه زنجان تبریز با هدف کاهش تصادفات رانندگی و کاهش مسیر و زمان رانندگان در سال ۱۳۹۲ احداث شد. از آن سال‌ها زمان زیادی می‌گذرد اما با این حال بزرگترین مشکل یعنی وضعیت بد جاده‌ها همچنان هست. حالا بعد از گذشت ۱۰ سال از زمان احداث، امکان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی فراهم شده. انتظار می‌رود با دریافت عوارضی مشکلات آزادراه تا حد زیاد برطرف شود……

سال ۱۳۷۴ احداث آزادراه تبریز زنجان برای تکمیل مسیر تهران، قزوین، زنجان، تبریز، بازرگان و جاده ابریشم در دستور کار قرار گرفت. این آزادراه بعد از سال‌ها هزینه توسط شرکت‌‌های سرمایه‌گذار در سال ۱۳۹۲ به‌بهره‌برداری کامل رسید و در اختیار رانندگان قرار گرفت تا بتوانند به جای تردد از جاده قدیم، از مسیر جدید استفاده کنند و سفری ایمن و بی‌خطر را تجربه کنند. اگر به تازگی از مسیر آزاد راه زنجان تبریز عبور کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که بعد از گذشت ۱۰ سال از زمان احداث، به تازگی پرداخت عوارضی به صورت الکترونیکی شده و نیاز نیست برای پرداخت بدهی وسیله‌نقلیه خود در باجه‌های بین‌راهی توقف داشته باشید.

حالا قصد داریم در این مطلب از وبلاگ پیشخوان ۲۴ در مورد آخرین وضعیت آزادراه زنجان تبریز صحبت کنیم. به شما بگوییم که عوارضی آزادراه زنجان تبریز چقدر است، بعد از عبور از آزادراه چطور عوارضی را بپردازید، برای اطلاع از آخرین وضعیت آزادراه باید با چه شماره تلفنی تماس بگیرید. چند کیلومتر از آزادراه را باید طی کنید تا به پمپ‌ بنزین آزادراه زنجان تبریز برسید و …. برای پاسخ تمام این سوالات بهتر است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با مسیر آزادراه زنجان تبریز

آزادراه زنجان تبریز با طول ۲۸۵ کیلومتر اولین آزادراه کوهستانی است و به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین راه‌های دسترسی به شمار می‌رود. این آزادراه با همکاری بانک‌های ملی، صادرات و رفاه در سال ۱۳۷۴ احداث شد و بعد از گذشت ۱۸ سال در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری کامل رسید. در حال حاضر این آزادراه بخش چهارم آزادراه ۲ است که از تهران به سمت تبریز کشیده شده است.

این آزادراه با نام پیامبر اعظم نیز شناخته می‌شود که از شهر زنجان آغاز و با گذر از بزرگراه شهید کسایی، شهرک صنعتی غرب تبریز به جاده ۱۴ ایران وصل می‌شود و در نهایت به شهر تبریز می‌رسد. در امتداد آزادراه و در ۲۵ کیلومتری تبریز، تونل‌های دوقلوی شبلی احداث شده‌اند که عنوان طولانی‌ترین تونل را به خود اختصاص داده‌اند. طول این دو تونل ۲ هزار و ۵۲۲ متر، عرض ۱۱ متر و ارتفاع ۸ متر است.

شما می‌توانید نقشه آزادراه زنجان تبریز را در ادامه مشاهده کنید.

نقشه آزادراه زنجان تبریز

طول آزادراه تبریز زنجان از روی نقشه آزادراه زنجان تبریز چقدر است؟

مسافت آزاد راه زنجان تبریز (پیامبر اعظم) ۲۸۵ کیلومتر است. با احداث این آزادراه، فاصله زنجان تا تبریز کاهش پیدا کرده است. در واقع افراد برای سفر به تبریز، بعد از ورود به آزادراه تبریز زنجان، از بزرگراه شهید کسایی، پاسداران و مسیر بستان آباد عبور می‌کنند تا به تبریز برسند. یعنی از نظر زمانی حدود ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

چرا باید از آزادراه زنجان تبریز برای تردد استفاده کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش‌آمده باشد که چرا باید برای تردد از آزادراه زنجان تبریز استفاده کنید، آن هم وقتی که ایرادات زیادی مانند کیفیت بد آسفالت، نبود نور و روشنایی کافی، گاردریل، تابلو و علائم رانندگی، نداشتن خط‌کشی مناسب و … به چشم می‌خورد. مهم‌ترین دلیل ساخت آزادراه زنجان تبریز، کاهش مسیر تردد و فاصله زمانی است.

وضعیت آزادراه زنجان تبریز

قطعات آزادراه زنجان تبریز به صورت کامل احداث شده است. اما با توجه به اینکه هنوز مشکلاتی مثل ناهموار بودن جاده و استفاده از آسفالت بی‌کیفیت به چشم می‌خورد. دولت تصمیم گرفته از سرمایه‌گذار بخش دولتی استفاده کند تا بتواند ایرادات موجود را برطرف کند.

در جدول زیر شما می‌توانید آخرین وضعیت قطعات آزادراه به همراه فاصله زمانی و مکانی از اتوبان را مشاهده کنید و ببینید که چرا توصیه می‌شود تردد از آزادراه بهتر از سایر مسیرهای فرعی است.

نام مسیر طول مسیر فاصله زمانی وضعیت شیوه پرداخت عوارضی
زنجان – سرچم ۹۱ کیلومتر از آزادراه تبریز / زنجان ۱ ساعت و ۷ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
سرچم – هشترود

۱۲۵ کیلومتر از آزادراه زنجان / تبریز ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
۱۲۶ کیلومتر از مسیر آزادراه ۳۲، میانه – هشترود ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
هشترود – بستان‌آباد

۷۳.۱ از آزادراه تبریز – زنجان ۵۷ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
۶۴.۳ از مسیر ۳۲ ۱ ساعت و ۲ دقیقه
زنجان – هشترود

۲۱۶ کیلومتر از آزادراه تبریز – زنجان ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
۲۲۳ کیلومتر از آزادراه ۲ و مسیر میانه هشترود ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه
سرچم – بستان‌آباد


۱۷۲ کلیومتر از آزادراه زنجان – تبریز ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
۱۶۶ کیلومتر از آزادراه تبریز زنجان، ال یولی ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
۱۶۱ کیلومتر از مسیر ۳۲ ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
زنجان – بستان‌آباد

۲۵۱ کیلومتر از آزادراه تبریز زنجان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به اتمام رسیده نقدی / الکترونیکی
۲۴۴ کیلومتر از مسیر آزادراه زنجان تبریز و مسیر ۳۲ ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
بستان‌آباد – تبریز

۶۲.۷ از مسیر ۲ ۱ ساعت و ۴ دقیقه به اتمام رسیده
۶۱.۹ از مسیر ۱۶، آزادراه تبریز زنجان ۱ ساعت و ۸ دقیقه نقدی / الکترونیکی

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، فاصله آزادراه زنجان تبریز – سرچم حدود ۸۹ کیلومتر است. یعنی اگر از آزادراه زنجان تبریز استفاده کنید، ۱ ساعت ۳ دقیقه طول می‌کشد تا به سرچم برسید.




مبلغ عوارضی آزادراه زنجان تبریز ۱۴۰۲

مبلغ عوارض آزادراه زنجان تبریز بر اساس نوع وسیله نقلیه و طول مسیر سنجیده و از کلیه رانندگان دریافت می‌شود. به همین دلیل نرخ عوارضی برای خودروهای سواری و وانت کم‌تر از خودروهای سنگین است. برای اینکه با نرخ عوارضی تمام خودورهای سبک و سنگین آشنا شوید، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید.

نام‌آزادراه نام‌قطعه نوع‌مسیر نرخ عوارض (ریال)
سواری وانت مینی‌بوس کامیونت اتوبوس کامیون کامیون‌ ۲محور کامیون‌ ۳محور کامیون‌ ۴محور تریلی نفت‌کش
زنجان – تبریز زنجان – سرچم رفت ۶۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰
برگشت
سرچم – هشترود رفت ۶۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰
برگشت
هشترود – بستان‌آباد رفت ۶۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰
برگشت
زنجان – هشترود رفت ۷۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰
برگشت
سرچم – بستان‌آباد رفت ۷۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۲۱۵,۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰
برگشت
زنجان – بستان‌آباد رفت ۱۰۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰ ۱۹۰,۰۰۰ ۱۹۰,۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰ ۳۱۵,۰۰۰ ۳۷۵,۰۰۰
برگشت
بستان‌آباد – تبریز رفت ۵۰,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰
برگشت
سرچم – میانه – میاندوآب رفت ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰
برگشت
هشترود – میانه – میاندوآب رفت ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰
برگشت
زنجان – میاندوآب رفت ۶۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰
برگشت
بستان‌آباد – میانه – میاندوآب رفت ۶۵,۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۹۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰
برگشت

نکته: شاید برایتان این سوال پیش‌آمده باشد که چرا نرخ عوارضی قطعه زنجان هشترود کم‌تر از زنجان سرچم، سرچم هشترود است. رانندگانی که قصد دارند به سرچم بروند، می‌توانند به جای پرداخت عوارضی کامل آزادراه زنجان تبریز، عوارضی زنجان سرچم را پرداخت کنند. در واقع این دو آزادراه مجزا از هم هستند و نیاز نیست برای عبور از مسیر اتوبان زنجان تبریز، عوارضی آزادراه زنجان سرچم را بپردازید.

مهلت پرداخت عوارضی آزادراه زنجان تبریز

شما برای پرداخت عوارض آزادراهی می‌توانید از روش پرداخت نقدی در باجه‌های عوارضی استفاده کنید یا همانند سایر آزادراه‌ها مبلغ عوارضی خودروی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید.

اگر شیوه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی را انتخاب کرده باشید، مهلت پرداخت عوارضی آزادراه تبریز زنجان ۱۵ روز است. یعنی از زمانی که از دوربین‌های آزادراهی عبور می‌کنید، ۱۵ روز فرصت دارید تا نسبت به پرداخت عوارضی اقدام کنید. در غیر این صورت به جز ثبت جریمه، نرخ عوارض آزادراه با افزایش پلکانی همراه خواهد بود.

اگر عوارض آزادراهی را به صورت نقدی در باجه‌های عوارضی پرداخت کرده باشید که مهلت پرداخت عبارت بی‌معنی است؛ چراکه اگر در همان لحظه نرخ عوارضی تعیین‌شده برای خودروی خود را پرداخت می‌کنید، در غیر این صورت اجازه عبور از آزادراه به شما داده نمی‌شود.

تقویم که مهلت ۱۵ روز زمان پرداخت عوارض آزادراهی ماشین زرد را نشان می‌دهد

چگونه عوارضی آزادراه زنجان تبریز را پرداخت کنیم؟

اگر قبل از ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ از آزادراه زنجان تبریز رد شده باشید، دیده‌اید که تمام خودروها عوارضی آزادراه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند. حالا این امکان فراهم شده تا بتوانید عوارض آزادراه زنجان تبریز را به صورت غیر حضوری از طریق سامانه‌های آنلاین بپردازید. تنها نکته‌ای که باید در همین ابتدا در نظر داشته باشید، این است که بهتر است وقتی پیامک عوارضی به شماره موبایلتان ارسال شد، پرداخت عوارضی را انجام دهید و آن را به روزهای آخر موکول نکنید تا با جریمه و افزایش پلکانی مبلغ عوارضی شامل حالتان نشود. در ادامه ۲ روش آسان برای پرداخت عوارض آزادراهی را به شما معرفی می‌کنیم، پس همراه ما باشید.

استعلام و پرداخت آنی عوارض آزادراه زنجان تبریز با سامانه آنلاین پیشخوان۲۴

پیشخوان۲۴، یک سامانه آنلاین و جامع در زمینه خدمات خودرو، قبض، تامین اجتماعی، خدمات مالی و پستی است. به تازگی امکان استعلام و پرداخت عوارض بزرگراهی تبریز زنجان را در کنار پرداخت عوارضی سایر آزادراه‌های کشور فراهم کرده تا بتوانید بدون دغدغه آخرین و به‌روزترین مبلغ کل پرداختی را با جزئیات مشاهده کنید. برای تسویه آنی عوارضی خود می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

صفحه استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی زنجان تبریز با اپلیکیشن پیشخوان۲۴

پرداخت عوارض آزادراهی زنجان تبریز با سامانه آنی رو

شما می‌توانید به کمک سامانه پرداخت عوارضی آنی رو، بدهی بزرگراه زنجان تبریز را پرداخت کنید. برای اینکار باید ابتدا وارد سایت آنی رو به نشانی aaniro.ir شوید و گزینه ورود / ثبت‌نام وسط صفحه را انتخاب کنید. حالا شماره موبایل و شماره پلاک خودروی خود را وارد کنید تا مبلغ کل عوارضی بدون جزئیات به شما نمایش داده شود. متاسفانه با این سامانه نمی‌توانید به جزئیات کامل آزادراه دسترسی پیدا کنید و تنها مبلغ عوارضی کل نشان داده می‌شود که می‌توانید آن را در لحظه پرداخت کنید.

جریمه عوارض آزادراهی چقدر است؟

مبلغ جریمه عوارض آزادراهی برای تمام وسایل‌نقلیه یکسان نیست و نرخ با توجه به نوع وسیله‌نقلیه تعیین می‌شود. خودروهای سواری، وانت و مینی‌بوس کمترین مبلغ جریمه یعنی ۴۰ هزار تومان را پرداخت می‌کنند. به همان نسبت مبلغ جریمه عوارض آزادراهی خودروهای سنگین مانند تریلی بیشتر است. در لیست زیر می‌توانید مبلغ جریمه عوارض آزادراهی را بر اساس نوع خودرو مشاهده کنید.

دستور ایست پلیس به خودروی ۲۰۶ سفید رنگ متخلف

چه مشکلاتی در آزادراه تبریز زنجان وجود دارد؟

بعد از گذشت چندین سال از زمان احداث، هنوز هم رانندگان زیادی هستند که از وضعیت آزادراه تبریز زنجان رضایت کافی را ندارند. چند وقت پیش با انتشار خبر جدید در خصوص الکترونیکی شدن آزادراه، دولت اعلام کرد که بانک ملی و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذار با وجود هزینه لازم، از پس احداث کامل آزادراه برنیامدند و نیاز است مشکلات این آزادراه هر چه سریع‌تر برطرف شود. این نواقص و ایرادات عبارتند از:

جمع‌بندی

اگر برای تردد از آزادراه زنجان تبریز استفاده می‌کنید، باید بدانید که از ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ پرداخت عوارض آزادراهی زنجان تبریز به صورت الکترونیکی شده است. از آنجایی که هنوز راننگان زیادی هستند که اطلاعات کافی در خصوص این آزادراه ندارند، تصمیم گرفتیم در این مطلب در مورد آزادراه زنجان تبریز، روش‌ پرداخت عوارضی، مبلغ عوارضی و … صحبت کنیم. امیدواریم به پاسخ سوالات خود برسید. در نهایت توصیه می‌کنیم اگر روش پرداخت الکترونیکی را انتخاب کردید، پرداخت عوارضی را قبل از ۱۵ روز پرداخت کنید تا هم جریمه نشوید و هم مبلغ عوارضی خودروتان بالا نرود.

سوالات متداول

آیا رانندگان از افزایش مبلغ عوارض اتوبان زنجان تبریز رضایت دارند؟

خیر؛ متاسفانه کیفیت پایین جاده و آسفالت باعث شده تا افراد از افزایش نرخ عوارضی ناراضی باشند. چراکه به گفته رانندگان هر سال نرخ عوارضی افزایش پیدا می‌کند اما دریغ از اینکه وضعیت راه‌ها و آسفالت روبه بهبود باشد. دلیل دریافت عوارضی پس چیست؟

کدام وسایل‌نقلیه مجاز به تردد در آزادراه زنجان به تبریز نیستند؟

اگر نگاهی به نرخ عوارض آزادراهی سال ۱۴۰۲ انداخته باشید، متوجه می‌شوید که کامیون‌های ۴محور، نفت‌کش و موتورسیکلت‌ها اجازه تردد در آزادراه تبریز زنجان را ندارند. توجه داشته باشید که تردد موتورسیکلت به خصوص موتورسیکلت سنگین در تمام آزادراه‌های کشور ممنوع است و در صورت مشاهده توسط پلیس جریمه یا حتی توقیف را در پی دارد.

آیا مبلغ جریمه عوارضی در صورت عدم پرداخت افزایش پیدا می کند؟

بله؛ شما ۱۵ روز فرصت دارید تا مبلغ عوارض آزادراهی را با توجه به نرخ پایه پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت، مبلغ عوارضی ثبت‌شده روی پلاک خودروی شما به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. یعنی اگر قبل از گذشت روز ۱۵‌ام، مبلغ عوارضی خود را پرداخت نکنید، باید مبلغ عوارضی + ۳.۵ درصد افزایش پلکانی را پرداخت کنید و این به ضرر شما تمام خواهد شد.

آدرس و شماره تلفن آزادراه زنجان تبریز چند است؟

شماره تلفن آزادراه زنجان تبریز ۸۸۰۵۲۷۳۴ یا ۸۸۰۴۹۶۹۵ است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص این آزادراه به دست آورید، می‌توانید با یکی از شماره تلفن‌های قبل تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس شرکت آزادراه زنجان تبریز به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، جنب بزرگراه کردستان، خیابان پردیس، خیابان شهریار مراجعه کنید.

وضعیت هوای آزادراه تبریز زنجان به چه شکل است؟

وضعیت آب و هوای آزادراه زنجان تبریز در فصول مختلف متفاوت است. در فصل زمستان یخ و یخبندان در سراسر جاده حاکم است و در فصل تابستان آب و هوا مثل سایر شهرستان‌ها گرم است. اگر قصد تردد در مسیر آزادراه تبریز زنجان را دارید، بهتر است پیش از سفر از خدمت هواشناسی اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ یا سایت هواشناسی برای مشاهده وضعیت جوی آزادراه تبریز زنجان و شهرهای بین‌راهی استفاده کنید تا با جاده مسدود شده یا شرایط بد آب و هوایی روبه‌رو نشوید.

چطور از تبریز به تهران سفر کنیم؟

وقتی از شهر تبریز خارج می‌شوید، دو مسیر بستان آباد تبریز و تبریز زنجان پیش رویتان است.

آزادراه زنجان تبریز چند کیلومتر است؟

طول آزادراه زنجان تبریز حدود ۲۸۵ کیلومتر است؛ اما طول این اتوبان روی نقشه گوگل حدود ۲۸۶ کیلومتر محاسبه شده است.

چرا تعداد دوربین آزادراه تبریز زنجان زیاد است؟

پلیس راهور برای شناسایی رانندگان متخلف و کنترل سرعت وسایل‌نقلیه، دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت را در طول آزادراه نصب کرده است. اگر به دلیل سرعت غیر مجاز در آزادراه جریمه شوید، دوربین‌ها تخلفات رانندگی شما را ثبت می‌کنند و سپس پیامک جریمه برای شما ارسال می‌شود. بعد از ثبت جریمه نیاز است جریمه رانندگی خود را از طریق سامانه‌های آنلاین نظیر پیشخوان۲۴ پرداخت کنید. پرداخت جریمه و خلافی خودرو از طریق پیشخوان24

در حال حاضر هم تعدادی دوربین ثبت عوارضی در باجه‌های دریافت عوارضی آزادراه نصب شده‌اند. اگر از خطوط پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی عبور کنید، مبلغ عوارضی از طریق دوربین‌ها روی پلاک خودرو ثبت می‌شوند و از کلیه رانندگان دریافت می‌شود.

برخی از جریمه‌های رانندگی، تحت شرایط خاصی و پس از گذشتن مدت زمانی خاص، دو برابر می‌شوند برای اطلاع از اینکه کدام جریمه‌ها دو برابر می‌شود، نوشته مربوطه را مطالعه نمایید.

فاصله قزوین زنجان تبریز چقدر است؟

اگر از مسیر آزادراه ۲ که آزادراه زنجان تبریز را به آزادراه قزوین زنجان وصل کرده، استفاده کنید و در ساعت ترددتان ترافیک نباشد، حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید. در غیر این صورت بازه زمانی بیشتری در راه هستید.

پمپ بنزین آزادراه زنجان تبریز کجاست؟

اگر از آزادراه زنجان تبریز استفاده کنید، حدود ۵ جایگاه پمپ بنزین در مسیر است که می‌توانید از آن استفاده کنید. فاصله زنجان  تا اولین پمپ بنزین آزادراه زنجان تبریز حدود ۳۹ دقیقه است و فاصله تبریز با اولین پمپ بنزین حدود ۲۷ دقیقه است.

وضعیت قطعات آزادراه در طی این سال‌ها به چه شکل بوده است؟

در سال ۱۳۷۵ محور ۸۵ کیلومتری زنجان سرچم آغاز و در سال ۸۳ به صورت کامل احداث شد. سپس در سال ۱۳۸۵، محور ۱۵۰ کیلومتری سرچم بستان آباد احداث شد و در نهایت با احداث بخش بستان‌آباد تبریز، این آزادراه در سال ۹۲ به بهره‌برداری کامل رسید و اکنون رانندگان برای تردد از آن استفاده می‌کنند.

وضعیت جاده آزادراه زنجان تبریز به چه شکل است؟

متاسفانه وضعیت جاده آزادراه زنجان تبریز خوب نیست. اگرچه با تدبیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری وضعیت آزادراه نسبت به جاده قدیم بهتر شده اما هنوز جای بهبهود دارد. به گزارش ایران اکونومیست، قوه‌ قضائیه نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده و در نامه ذکر کرده که ترمیم و بهبود وضعیت جاده آزادراه زنجان تبریز باید اولویت اصلی وزارت راه باشد. به همین دلیل قرار است به زودی شرکت‌‌های دولتی سرمایه‌گذار اصلی این آزادراه شوند تا بتوانند ایردات موجود را طی سال‌های آتی برطرف کنند.

آیا جانبازان و ایثارگران از پرداخت عوارض اتوبانها معاف هستند؟

در حال حاضر برای جانبازان و ایثارگران چنین معافیتی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر درباره معافیت جانبازان از پرداخت عوارض اتوبان کلیک کنید.

ثبت دیدگاه