شاید پرداخت قبض یکی از اموری باشد که همیشه ما با آن سر و کار داریم و خواهیم داشت. اینکه قبوض خود را سر موقع پرداخت کنیم ممکن است کمی استرس‌زا باشد، مخصوصاً اگر بخواهیم  با روش‌های حضوری این کار را انجام دهیم و……

پرداخت قبض یکی از اموری است که همیشه با آن سر و کار داریم و خواهیم داشت. اینکه قبوض خود را سر موقع پرداخت کنیم ممکن است کمی استرس‌زا باشد، مخصوصاً اگر بخواهیم  با روش‌های حضوری این کار را انجام دهیم. پرداخت قبض گاز یکی از امور دم دستی و روزمره همه ماست که گاهی تجمع این قبض‌ها روی هم دیگر و پرداختشان به یک کار بسیار وقت‌گیر و طاقت فرسا بدل می‌شود. برای اینکه بتوانید با روش‌های استعلام قبض گاز آشنا بشوید، قرار است در این مقاله کلیه روش‌های پرداختی را که ظرف چند ثانیه به شما کمک می‌کند تا صورتحساب خود را پرداخت کنید، بیاموزیم. پیشخوان 24 از شما دعوت می‌کند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع روش‌های پرداخت و استعلام قبض گاز

برای پرداخت قبض گاز می‌توانید از مراحلی که در زیر عنوان شده است کمک بگیرید:

📌 پرداخت با خودپرداز

📌 پرداخت با دستگاه کارتخوان

📌 پرداخت از طریق وبسایت شرکت ملی گاز

📌 پرداخت با تلفن

📌 پرداخت از طریق پیامک

📌 پرداخت از طریق اینترنت بانک

📌 پرداخت از طریق اپلیکیشن‌ها

در ادامه به معرفی هر یک از روش‌های پرداخت قبض گاز با شماره کنتور، با شناسه پرداخت و بدون شناسه پرداخت خواهیم پرداخت و کلیه روش‌های حضوری و غیرحضوری را برای شما شرح خواهیم داد.

پرداخت قبض گاز با خودپرداز

در این روش، برای پرداخت قبض گاز موردنظر خود باید به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) موجود در سطح شهر مراجعه کنید. پس از وارد کردن کارت بانکی خود، وارد منوی «پرداخت قبوض» شوید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض موردنظر را وارد کرده و در صورت صحیح بودن اطلاعات نمایش داده شده، دکمه تأیید را بزنید تا قبض شما پرداخت شود و در آخر رسید کاغذی خود را دریافت کنید.

پرداخت قبض گاز با دستگاه کارت‌خوان

با استفاده از دستگاه‌های کارت خوان (POS) موجود در فروشگاه‌ها و سایر مراکز می‌توان انواع قبوض خدماتی از جمله قبض گاز را پرداخت کرد. در این روش نیز به رمز اصلی کارت بانکی و اطلاعات قبض خود نیاز خواهید داشت.

استعلام قبض گاز از طریق وبسایت شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز ایران

برای استعلام و پرداخت قبض گاز می‌توانید به وبسایت شرکت ملی گاز به آدرس billing.nigc.ir مراجعه کنید. سپس، شماره اشتراک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمائید. در این سایت می‌توانید آخرین قبض و سوابق قبض گاز را مشاهده کرده و در صورت تمایل قبض خود را پرداخت کنید.

در مرحله بعد، اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت ۱۶ رقمی، رمز پویا، CVV2 و تاریخ انقضا می‌شود را وارد کرده تا قبض شما پرداخت شود. در آخر، رسید دیجیتالی پرداخت به ایمیل شما ارسال می‌شود.

پرداخت قبض گاز با تلفن

شماره تلفن گویای ۲۰۰۰ برای پرداخت قبض گاز با استفاده از تلفن راه اندازی شده است. در این شیوه هم به شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی و رمز دوم نیاز خواهید داشت. بهتر است بدانید که از این طریق می‌توانید پیگیری پرداخت قبض گاز را نیز انجام دهید.

استعلام و پرداخت قبض گاز از طریق پیامک

برای صدور پیامکی قبض، تمامی مشترکین می‌توانند شماره اشتراک خود را به صورت *۱ شماره اشتراک به شماره ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کنند که این سرشماره را شرکت ملی گاز اعلام کرده است.

استعلام قبض گاز از طریق اینترنت بانک‌ها

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، قبض گاز را می‌توان از طریق اینترنت بانک هم پرداخت کرد. اما از معایب این روش این است که برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. اطلاعات ورود به اینترنت بانک هر بانکی را باید از شعبه همان بانک دریافت نمائید.

پرداخت قبض گاز از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت

یکی از روش‌های سریع و آسان برای استعلام و پرداخت قبض گاز، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت مانند همراه کارت، قبضینو و پیشخوان24 است است. در این برنامه، تنها با وارد کردن شماره اشتراک قبض موردنظر، می‌توانید استعلام و پرداخت قبض گاز را برای تمامی شهرهای ایران انجام دهید.

لازم به ذکر است که امکان پرداخت و مشاهده قبض تلفن ثابت و سایر قبوض مانند آب و برق هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

به علاوه، پرداخت قبض همراه اول و ایرانسل هم در همراه کارت امکان پذیر است و مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی این دو اپراتور می‌توانند پرداخت قبض خود را بسیار آسان و سریع انجام دهند.

راهنمای پیگیری قبض گاز پرداخت شده با شماره پیگیری

برنامه استعلام قبض گاز پیشخوان 24

پرداخت قبض گاز تهران

برای پرداخت صورتحساب خود نیاز به شماره پرداخت قبض گاز یا شناسه قبضتان دارید. با پیشخوان 24 به راحتی و در عرض چند ثانیه می‌توانید قبض گاز خود را استعلام کرده و سپس پرداخت کنید. برای این کار ابتدا باید پیشخوان 24 را به یکی از روش‌های زیر دانلود کنید:

دانلود مستقیم 

دانلود از کافه بازار

دانلود از گوگل پلی

دانلود از مایکت

1) بعد از نصب اپلیکیشن از طریق منوی برنامه باید وارد یکی از سرویس‌های تامین اجتماعی بشوید. در اینجا باید وارد منوی پرداخت قبض گاز شوید.

پرداخت قبض گاز با پیشخوان 24

2) حالا می‌توانید هم از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض گاز اقدام به پرداخت کنید.

3) و همچنین می‌توانید از طریق شناسه قبض گاز نیز بدون نیاز به مراحل سخت پرداخت قبض گاز با شماره کنتور یا روش‌های حضوری زمان‌بر اقدام به پرداخت کنید.

4) تبریک با همین چند کلیک ساده موفق شده‌اید صورتحساب خود را استعلام و پرداخت کنید.

استعلام قبض گاز تهران

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز تهران: مشترکین گاز تهران بایستی شماره اشتراک گاز خود را به سامانه ۲۰۰۰۱۷۰۴ ارسال کنند. سپس پیامک قبض گاز شامل مبلغ قبض، شماره اشتراک . کد شناسایی را دریافت می‌‎کنند. شهروندان تهرانی می توانند با اعلام شماره اشتراک قبض گاز، به سامانه ۲۰۰۰۱۷۰۴ قبض الکترونیکی دریافت کنند؛ به طوری که پس از ارسال این شماره مبلغ گاز بها، شماره اشتراک، کد شناسایی را دریافت خواهند کرد و می توانند از این طریق  صورتحساب قبض گاز خود را  مشاهده و پرداخت کنند.

قبض گاز اصفهان

شرکت گاز استان اصفهان در راستای مقابله با ویروس کرونا اقداماتی نیز انجام داد، که امکان استفاده و بهره مندی از خدمات غیرحضوری شرکت گاز استان اصفهان از طریق مراجعه به سایت http://www.nigc-isfahan.ir جهت هرگونه شکایات، انتقادات، دریافت و پرداخت قبض گاز استان اصفهان امکان پذیر است. امکان پرداخت تلفنی صورتحساب گاز امکان پرداخت صورتحساب گاز از طریق تلفن گویا امکان پذیر است. مشترکین استان اصفهان میتوانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره گیری ۳۸۱۹۴ نسبت به پرداخت قبض گاز خود اقدام کنند. سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز اصفهان: مشترکين گاز اصفهانمی‌توانند شماره اشتراک خود را به سامانه پیام کوتاه 1000194 با الگوی (شماره اشتراک*1)ارسال کنند.

پرداخت قبض گاز شیراز

مدیرعامل شرکت گاز ستان فارس از آغاز طرح حذف قبوض کاغذی گازبهاء تا پایان آذر ماه سال جاری در استان فارس خبر داد به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، این شرکت با بیان اینکه طرح حذف قبوض کاغذی گاز به منظور توسعه ارائه خدمات الکترونیک به مشترکان این شرکت و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: در مرحله اول این طرح نسبت به جمع‌آوری شماره تلفن همراه مشترکین اقدام می‌شود که در مراحل بعدی با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکین، پروژه تکمیل خواهد شد.  سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز شیراز: ثبت شماره اشتراک و تلفن همراه مشترکان گاز استان فارس برای حذف قبوض کاغذی آغاز شده است و مشترکین می توانند شماره اشتراک خود را به سامانه پیام کوتاه 3000711 ارسال نمایند.

قبض گاز آذربایجان شرقی

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز آذربایجان شرقی: مشترکین گاز آذربایجان شرقی می‌توانند برای مشاهده قبض گاز آذربایجان شرقی، شماره اشتراک گاز خود را به سامانه ۱۰۰۰۰۲۱۹۴ ارسال کنند، تا جزئیات آخرین قبض خود را مشاهده کنند. هم چنین مشاهده قبض گاز آذربایجان با استفاده از سامانه ۲۱۹۴ نیز امکان پذیر است.




قبض گاز مازندران

حتما برای بسیاری از ما پیش آمده است که می خواهیم قبض گاز یکی از شهرهای استان مازندران را در شهر خودمان پرداخت کنیم اما به مشکل خورده ایم. مثلا خانه ای در مازندران داریم و هر ماه نمی توانیم به آنجا سر بزنیم. در این حالت قبوضی که برای خانه مان می آید را نیز نمی توانیم دریافت کنیم. بدین منظور باید از روش های اینترنتی مشاهده قبض و پرداخت آنلاین قبض گاز استان مازندران استفاده کنیم.

روش های مشاهده قبض گاز و پرداخت آنلاین قبض گاز استان مازندران :

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز مازندران: ارسال شماره اشتراک گاز به سامانه پیامکی 200020194 معرفی سایت شرکت گاز استان مازندران: با توجه به گستردگی شهرها و روستاهای استان مازندران و به دلیل سهولت دسترسی به خدمات الکترونیکی، سایت شرکت گاز استان مازندران امکان پرداخت اینترنتی قبوض گاز را فراهم کرده است

سامانه پیامکی قبض گاز مشهد

برخی از شماره‌های مشترکین دریافت کننده قبض گاز در بانک اطلاعاتی شرکت گاز استان خراسان رضوی موجود بوده که شماره آن برای تایید مجدد بر روی آخرین قبض گاز درج شده است.

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز گیلان: مشترکین می توانند برای ثبت و تکمیل اطلاعات به صورت غیرحضوری، شماره اشتراک و تلفن خود را به صورت(شماره اشتراک * شماره تلفن ثابت) به سامانه ۱۰۰۰۳۷۰۷۴ یا طی تماس با تلفن گویای ۳۷۰۷۴ و ۱۸۹۴ اعلام کنند. هر شماره تلفن همراه قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات چندین اشتراک گاز را دارد.  “طرح جمع‌آوری اطلاعات تماس مشترکین گاز” نیز بر روی سایت شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت ملی گاز ایران بارگذاری شده و امکان تغییر شماره تلفن همراه دریافت کننده پیامک نیز از طریق مراجعه به سایت شرکت گاز استان فراهم است

پرداخت قبض گاز گیلان

شرکت گاز استان گیلان شرکت پس از شیوع ویروس کرونا به علت فراهم نمودن زیرساخت های لازم، کلیه خدمات خود را به سمت خدمات غیرحضوری و مجازی منتقل کرده است. در همین راستا این شرکت گاز استان گیلان اقدام به گسترش خدمات خط تلفنی ۳۴۱۴ نموده و مشترکین پس از تماس با این شماره علاوه بر ثبت نظرات، درخواست ها و شکایات، می توانند با کارشناسان امور مشترکین ارتباط برقرار کرده و یا کارکرد کنتور خود را ثبت و قبض آن را پرداخت کنند. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: البته هم اکنون بخش ارتباط با کارشناسان امور مشترکین ۳۴۱۴ مختص به شهرستان رشت می باشد که در حال آماده سازی این خدمت برای سراسر استان هستیم. هم اکنون سامانه های تلفنی ۳۴۱۴ و ۳۴۱۵، سایت اینترنتی گاز گیلان آماده خدمت رسانی به مردم و مشترکین گرامی است.

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز گیلان: ارسال شماره اشتراک گاز به همراه ستاره و عدد یک به سامانه پیامکی 1000194 یا سامانه پیامکی 20006194

استعلام قبض گاز کرج

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، شرکت گاز استان البرز از مشترکین خود تقاضا دارد برای حذف قبوض کاغذی گاز به یکی از سه روش زیر عمل کنند:

سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز گرج: ارسال شماره اشتراک گاز خود به سامانه پیامکی 1000194 به صورت نمونه، به زبان لاتین: (شماره اشتراک * 1).

استعلام قبض گاز رشت 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به تمهیدات گسترده این شرکت برای ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان ؛ از مهیا شدن امکان پرداخت تلفنی قبض گاز شهروندان رشتی خبر داد. سامانه تلفنی قبض مشترکین گاز رشت: هم اکنون سامانه های تلفنی ۳۴۱۴ و ۳۴۱۵، وی  با اشاره به امکان برقراری ارتباط تلفنی با کارشناسان  از طریق راه اندازی سامانه تلفنی ۳۴۱۴و ۳۴۱۵  تصریح کرد: مشترکان پس از تماس با این شماره علاوه بر ثبت نظرات،درخواست ها و شکایات، می توانند با کارشناسان امور مشترکین ارتباط برقرار کرده و یا کارکرد کنتور خود را ثبت و قبض آن را پرداخت نمایند. سامانه پیامکی قبض مشترکین گاز رشت: ارسال شماره اشتراک گاز به همراه ستاره و شماره یک (۱*شماره اشتراک ) به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۹۴ یا سامانه پیامکی ۲۰۰۰۶۱۹۴

❗️❗️ تذکر مهم: با شماره تلفنی که می خواهید در آینده صورتحساب گاز برایتان پیامک گردد به شماره ۱۰۰۰۱۹۴ یا ۲۰۰۰۶۱۹۴ پیامک کنید.

دریافت شماره اشتراک گاز از طریق کد ملی

برای دریافت شماره اشتراک گاز باید با در دست داشتن کد ملی خود به یکی شعب ادارات گاز منطقه مورد نظر سکونت خویش رجوع کنید.

پیگیری قبض گاز پرداخت شده با شماره پیگیری

عکس قبض گاز

نمونه قبض گاز به همراه علامت بدهی متفرقه قبض گاز در تصویر زیر نشان داده شده است. گاهی اوقات این بدهی متفرقه در فصول مختلف سال متفاوت است که در برگیرنده برخی از موارد مصرفی است که برای پیگیری آن باید به اداره گاز رجوع کنید.

روش پرداخت قبض گاز با اپلیکیشن پیشخوان 24

سوالات متداول

🔰 امکان مشاهده قبض گاز وجود دارد؟

بله، با حذف قبوض کاغذی، در سامانه پیشخوان 24 میتوانید نسبت به مشاهده و پرداخت قبض الکترونیک خود اقدام کنید.

🔰 اگر قبض گاز به دستمان نرسد چگونه از اطلاعات آن با خبر شویم؟

کافسیت شناسه قبض و شناسه پرداخت اشتراک خود را از قبوض قبل داشته باشید و با استفاده از سامانه و اپلیکیشن پیشخوان 24 با اطلاعات دقیق حساب خود دسترسی داشته باشید. و هر قبض جدیدی که صادر شود نیز در این سامانه قابل رویت می باشد.

🔰 چطور اطمینان حاصل کنیم که قبض پرداختی متعلق به اشتراک خودمان است؟

با ثبت اطلاعات در سامانه و اپلیکیشن پیشخوان 24 در پرداخت های بعد فقط با مراجعه به سامانه به حساب خود دسترسی خواهید داشت که این امر خیالتان را از بابت پرداخت قبض مربوط به اشتراک خودتان راحت می کند.

🔰 اگر به اشتباه قبض اشتراک دوبار پرداخت شود، چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی قبضی را تکراری پرداخت کنید، باید با در دست داشتن اطلاعات مربوط به اشتراک و پرداخت، به سازمان مربوطه مراجعه کنید. البته امکان پرداخت قبض تکراری در سامانه و اپلیکیشن پیشخوان 24 نیست.

 

ثبت دیدگاه