در این مقاله از پیشخوان می‌خواهیم تا به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400، بپردازیم. حتما شما هم دوست دارید تا بدانید که حقوقتان در سال جدید چه تغییراتی کرده است؟ آیا این تغییرات اعمال شده است یا قرار است به زودی روی فیش حقوقی شما منظور شود؟ در ادامه این مقاله از…

در این مقاله از پیشخوان می‌خواهیم تا به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400، بپردازیم. حتما شما هم دوست دارید تا بدانید که حقوقتان در سال جدید چه تغییراتی کرده است؟ آیا این تغییرات اعمال شده است یا قرار است به زودی روی فیش حقوقی شما منظور شود؟ در ادامه این مقاله از پیشخوان 24 می‌خواهیم تا به جدیدترین خبر از افزایش حقوق مستمری بگیران بیمه تامین اجتماعی و زمان واریز حقوق بازنشستگان کشوری و… بپردازیم. این سوالات اغلب برای افرادی که به دنبال این هستند تا بدانند تغییرات اساسی و مهم در جزئیات پرداختی آن‌هابه چه صورت است، بسیار حایز اهمیت و مهم است، به همین خاطر علاوه بر شرح کلیه سوالات شما درباره افزایش حقوق مستمری، به اخبار مهم در این زمینه هم اشاراتی داشتیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 چقدر است؟

ابتدا خوب است به این سوال بپردازیم که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 چقدر است؟ خبرها حاکی از این است که بخشنامه اجرایی صادر شده از افزایش حقوق یازنشستگان در سال 1400 خبر می‌دهد. افزایش حداقل مستمری 39 درصدی خبری خوبی است که می‌تواند دربرگیرنده حق سنوات در زمره عائله‌مندی، اولاد و همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و هزینه تامین معشیت برای مستمری بگیران هم باشد.

بهترین راه برای اطلاع از افزایش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، دریافت فیش حقوقی آخرین ماه است. با پیشخوان 24 میتونید آخرین فیش حقوقی بازنشتگی صادره خود را مشاهده کنید. پیشخوان24 پیشنهاد میکند: صفحات درخواست بازنشستگی تامین اجتماعی و همه چیز در مورد بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی را نیز مطالعه کنید.

خبر خوب دیگر این که مازاد بر 20 سال سابقه کار نیز برای بازنشستگانی که بیشتر از بیست سال سابقه دارند، به ازای هر سال 500 هزارتومان حقوقشان افزایش می‌یابد. همچنین از طرف سازمان کمک‌ هزینه ماهانه عائله‌مندی مبلغ 88 هزار و 51 تومان؛ کمک‌هزینه ماهانه اولاد 17 هزار و 782 تومان و کمک‌هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند 44 هزار و 25 تومان تعیین شده است. همچنین احکام افزایش مستمری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/view/#/main در اختیار عزیزان بازنشسته قرار گرفته است.

بخشنامه متناسب سازی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درباره چیست؟

افزایش حقوق بازنشستگان 1400

در سال جاری علاوه بر بخشنامه افزایش سنواتی حقوق مستمری بگیران ارائه شد در آن خبر از افزایش حقوق و سنوات برای بازنشستگان کشوری می‌داد. در این بخش نامه تحت عنوان 8 گام پیش‌بینی شده بود که مرحله به مرحله حقوق و مزایای مربوط به بازنشستگان و از کارافتادگان کشوری به طور موثر افزایش پیدا کند.

در این بخش نامه در هرگام بخشی از مزایای مهم و سنوات اساسی بازنشستگان پله به پله افزایش پیدا می‌کند که حاصل کلی آن افزایش سی‌درصدی حقوق این بخش از افراد جامعه بوده است.

فیش بازنشتگان تامین اجتماعی

نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

همیچنین قرار شد که احکام هرچه زودتر اصلاح و در هفته کارگر صادر شوند. این احکام تا 11 اردیبهشت یعنی روز کارگر احکام با در نظر گرفتن اصلاحاتی که روی آن‌ها توافق شده صادر شد.

علاوه بر این، بازنشستگانی که تا 20 سال سابقه دارند، 3 میلیون و 900 هزار تومان (بسته به داشتن عائله‌مندی و حق همسر) دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از 21 تا 35 سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی (بر مبنای 30 سال) بازنشسته شده‌اند، با در نظر گرفتن بهره‌مندی از عائله‌مندی و حق همسر، بین 4 میلیون و 347 هزار تومان تا 4 میلیون و 500 هزار تومان را دریافت می‌کنند.»

همین طور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تشریح جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان گفته بود که از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌ بازنشستگان این سازمان به 4 میلیون و 200 تا 4 میلیون و 300 هزار تومان افزایش می‌یابد.

متناسب سازی برای افزایش حقوق بازنشستگان به چه معنی است؟

برطبق قاون و متناسب‌سازی اگر فردی بیشتر از سی سال سابقه کار داشته باشد، افزایش حقوق بیشتری نسبت به شخصی که کمتر از سی سال دارای سابقه کار است دریافت می‌کند. به عبارت دیگر به ازای هر سال اضافه بر این سی سال مبلغ 500 هزارتومان به حقوق بازنشستگانی که بالای سی سال سابقه کار دارند واریز می‌شود.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی




زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400

از اول فروردین ماه سال 1400 این افزایش حقوق عملی شده است و به حساب مشمولین (بازنشستگان و ازکار افتادگان محترم) به صورت مستمر واریز خواهد شد. فزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مرحله ابتدایی آن از ابتدای فروردین ماه سال 1400 شروع است.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400

در جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، به تفاوت فیش حقوقی بازنشستگان در سال 1399 و 1400 پرداخته‌ایم. همچنین می‌توانید شاهد میزان افزایش حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی در سال جدید باشید.

احکام جدید بازنشستگان کشوری، به صورت زیر است:

ردیف شرح ۱۳۹۹ ۱۴۰۰
۱ حداقل دستمزد روزانه ۶۳۶,۸۰۹ ۸۸۵,۱۶۵
۲ حداقل دستمزد ماهیانه ۱۹,۱۰۴,۲۷۰ ۲۶,۵۵۴,۹۵۰
۳ حق مسکن ماهیانه ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰
۵ حق اولاد (یک فرزند) ۱,۹۱۰,۴۲۷ ۲,۶۵۵,۴۹۵
۶ حق اولاد (دو فرزند) ۳,۸۲۰,۸۵۴ ۵,۳۱۰,۹۸۴
۷ حق سنوات ماهانه(شرط: داشتن حداقل یک سال سابقه کار) ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰
۸ مجموعه دریافتی افراد مجرد (بدون سابقه کار) ۲۶,۱۰۴,۲۷۰ ۳۷,۰۵۴,۹۵۰
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (بدون سابقه کار) ۲۸,۰۱۴,۶۹۷ ۳۹,۷۱۰,۴۴۵
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (بدون سابقه کار) ۲۹,۹۲۵,۱۲۴ ۴۲,۳۶۵,۹۴۰

روش‌های دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی بارنشستگان و مستمری بگیران

جدول افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان می توانند با بهره‌گرفتن از روش‌های زیر، جهت اقدام به دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تامین اجتماعی، عمل نمایند:

  1. از طریق اپلیکیشن پیشخوان 24
  2. ورود به سامانه دریافت فیش و احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی
  3.  از طریق نرم افزار فیش حقوقی تأمین اجتماعی
  4.  کد دستوری USSD
  5. مراجعه حضوری
  6. برنامه کاریار

استفاده از پیشخوان 24 برای دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی به کمک آن فیش تهیه نمایید، استفاده از پیشخوان 24 است. تا چندی پیش، اغلب افراد برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، مجبوربودند تا به سازمان تامین اجتماعی رجوع کنند و از طریق سازمان، اقدام به دریافت فیش کنند.

اما بعد از اینکه خدمات الکترونیکی تا حدودی در ادارات و سازمان‌ها نهادینه شد، سازمان تامین اجتماعی هم خود را ملزم به این دانست تا یک سری از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهد.

از آنجایی که ممکن است رفتن به سایت و استعلام از طریق درگاه اصلی خود سازمان تا حدودی برای افراد سخت باشد و یک روند فرسایشی را شامل شود، پیشخوان 24 به صورتی کاملا رایگان، آسان و فوق‌العاده سریع این امکان را فراهم کرده است که بتوانیدفیش را تهیه نمایید

از آن جایی که دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی صورت می‌پذیرد، بایستی تا شماره کدملی را در تمامی روش‌های ارائه شده به یاد داشته باشید.

حکم حقوقی بازنشتگان کشوری

مراحل دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی از طریق پیشخوان 24 به صورت زیر است:

1 ) ابتدا برنامه را از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کنید.

2 ) برنامه را بازکنید و با وارد کردن شماره موبایل خود، منتظر کدی باشید که برای ورود به برنامه برایتان ارسال می‌شود.

3 ) بعد از وارد کردن کد در برنامه، ثبت نام شما کامل می‌شود و می‌توانید از امکانات اپلیکیشن استفاده کنید.

4 ) حالا طبق تصویر زیر روی گزینه‌ای که با فلاش قرمز مشخص شده است، کلیک نمایید.

فیش حقوقی مستمری بگیران با پیشخوان 24

5 ) همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود ازتان درخواست می‌کند که با وارد کردن کدملی و رمز ورد، فیش حقوقی تامین اجتماعی شاغلین را دریافت کنید.

نرم افزار فیش حقوقی تامین اجتماعی

6) بعد از وارد کردن کدملی و رمز ورود، کادر سبز رنگ استعلام را بزنید.

7 ) اکنون شما موفق به دریافت فیش حقوقی بازنشسته تامین اجتماعی شده‌اید!

نکته: اگر پیش‌تر نسبت به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی اقدام نکرده‌اید، ابتدا بایستی که در این سامانه نام نویسی کنید و گذر واژه فیش حقوقی تامین اجتماعی (رمز ورود) دریافت نمایید. این مرحله در طریقه ثبت نام از طریق سایت تامین اجتماعی در زیر مفصلاٌ توضیح داده خواهد شد.

سوابق تامین اجتماعی

مراحل ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی:

برای ثبت نام نخست بایستی تا وارد صفحه اصلی تامین اجتماعی شوید و بر روی ثبت نام (کادر آبی رنگ) کلیک کنید.

فیش حقوقی مستمری بگیران

1 ) درگام نخست کد ملی و شماره تلفن موبایل خودتان را وارد کنید.

دریافت فیش حقوقی از سازمان تامین اجتماعی

2 ) در مرحله بعدی باید مشخصات خواسته شده نظیر نام، نام خانوادگی، جنسیت و تاریخ تولد را مانند تصویر زیر وارد کنید.

دریافت فیش حقوقی با پیشخوان 24

3 )  حالا از شما خواسته می‌شود تا یک گذرواژه انتخاب نمایید. برای گذاشتن گذر واژ نکات زیر را بایستی تا مدنظر قرار بدهید:

  • فقط شامل حروف بزرگ و کوچک لاتین باشد.
  • حداقل شامل یک حرف بزرگ باشد.
  • حداقل شامل یک حرف کوچک باشد.
  • شامل عدد باشد.
  • حداقل هشت حرف باشد.
  • شامل نام، نام خانوادگی و شماره ملی باشد.

دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعیدر ادامه : بهترین راه مشاهده فیش حقوقی

4 ) در مرحله چهارم،  بایستی تا به سوالات امنیتی خواسته شده جواب بدهید. (نیازی نیست که پاسخ سوالات طرح شده حتما مطابق با واقعیت باشند کافیست پاسخ آن‌ها را به خاطر بسپارید)

دریافت فیش حقوقی برای مستمری بگیران سازمان

5 ) و در اخر، اطلاعات ثبت شده به شما مجدداً جهت تایید نشان داده می‌شود.

روش‌های دریافت فیش حقوقی

6 ) نتیجه ثبت نام، پس از تکمیل مراحل کاری از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

نکته: این را هم بدانید که تأیید اطلاعات هویتی اشخاص و همچنین تطبیق آن دسته با اطلاعات گذشته او که در پرونده‌اش آمده است، مقوله‌ای زمان‌بر است و به همین خاطر احتمال دارد که ارسال پیامک فعال سازی تا چند ساعت طول بکشد.

بازیابی مجدد گذرواژه فیش حقوقی تامین اجتماعی

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، با وارد کردن مشخصات خود نظیر کدملی، شماره تلفن همراه و مشخصات شناسنامه می‌توانید در سایت سازمان ثبت نام کنید و گذرواژه ورود دریافت نمایید.

در یافت فیش حقوقی با کدملی

نکته: برای بازیابی رمز عبور فراموش شده هم باید از کدملی و شماره تلفنتان کمک بگیرید. بعد از وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود، پیامکی به شما ارسال می‌شود. این پیامک رمز عبور مجدد شماست. 

بازیابی گذرواژه سازمان تامین اجتماعی

برای این امر باید وارد بخش “فراموشی گذر واژه” شوید.

بازیابی رمز عبور برای دریافت فیش حقوقی

همان طور که ملاحظه می‌نمایید، با وارد کردن کد ملی و روش بازنشانی گذرواژه (پیامک یا سوالات امنیتی)، سایت به شما گذرواژه جدید می‌دهد.

دریافت رمز عبور سازمان تامین اجتماعی

بعد از مشخص کردن روش دریافت گذرواژه ( پیامک یا سوالات امنیتی) موفق به دریافت رمز عبور جدید می‌شوید.

روش های مشاهده سوابق بیمه 

جمع بندی افزایش حقوق بازنشستگان

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید حکایت از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دارد. با مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به راحتی متوجه میزان افزایش سنوات و حقوق خود خواهید شد. در مقاله “بهترین راه مشاهده فیش حقوقی تامین اجتماعی” به روش‌های گوناگون برای مشاهده فیش حقوقی اشاره شده است. به همین خاطر برای مشاهده جزئیات حقوق بازنشستگان کشوری، خوب است به این مقاله رجوع کنید. با رجوع به فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سایت خود سازمان، به راحتی متوجه میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 می‌شوید.

ثبت دیدگاه