صندوق شخصی یکی از امکانات ویژه سایت تامین اجتماعی است که دسترسی به کلیه سوابق استعلامی، مکاتبات سازمانی و… را در خود حفظ و ذخیره می‌کند. با کمک این صندوق می‌توانید خیلی راحت مدارک در هر زمانی به مدارک مهم و مورد نیازتان دسترسی داشته باشید و……

ممکن است گاهی با ورود به پنل تامین اجتماعی خود، نیاز داشته باشید که برخی از اسناد و مدارک مهم خود مثل سابقه بیمه، فبش حقوقی و… را بایگانی کنید تا در زمان‌های دیگر، دسترسی راحت‌تری به این اسناد و مدارک داشته باشید. صندوق شخصی تامین اجتماعی برای همین امر ایجاد شده است. پس از ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی و دریافت نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید با رجوع به بخش صندوق شخصی‌تان، به مدارک دسترسی داشته باشید. اینکه صندوق شخصی تامین اجتماعی چیست و چه کاربردی دارد، مبحث حایز اهمیتی است که در این مقاله از پیشخوان 24 قرار است به سراغش برویم و اطلاعات مهمی درباره نحوه استفاده از آن به شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم مشتاق این هستید که بیشتر از صندوق شخصی سوابق بیمه تامین اجتماعی بدانید، صمیمانه دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صندوق شخصی بیمه تامین اجتماعی چیست؟

صندوق شخصی تامین اجتماعی یعنی چه؟ اگر بخواهیم تعریف دقیق و مشخصی از صندوق ارائه بدهیم، باید به تعریف خود سازمان تامین اجتماعی رجوع کنیم. به طور خلاصه کلیه خدماتی که می‌شود از طریق صندوق شخصی سازمان بیمه تامین اجتماعی انجام داد، خلاصه می‌شود در مواردی که خود پرتابل سازمان اینطور بیان می‌کند:

مطالعه بیشتر درباره مزایای بیمه تامین اجتماعی

مشاهده صندوق شخصی بیمه تامین اجتماعی

چگونه وارد صندوق شخصی تامین اجتماعی شویم؟ برای اینکه بدانید صندوق شخصی بیمه تامین اجتماعی کجاست و از چه طریقی می‌توانید اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید؛ بایستی از طریق سرچ آدرس سایت تامین اجتماعی یا با کلیک روی این لینک eservices.tamin.ir وارد پرتابل شوید و سپس مراحل زیر را گام به گام طی کنید:

1. اگر در سایت تامین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا باید نام کاربری و رمز عبور خود را از سایت دریافت کنید. برای اینکه بدانید مراحل ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی به چه طریقی است، از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله “بهترین راه مشاهده فیش حقوقی تامین اجتماعی” را بخوانید. بعد از ثبت نام با وارد کردن نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور وارد سایت تامین اجتماعی می‌شوید.اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، صفحه فراموشی و بازیابی رمزعبور تامین اجتماعی را مطالعه کنید.

صندوق شخصی بیمه تامین اجتماعی کجاست؟

2.برای انتقال اسناد و مدارک استعلام شده در حوزه سوابق به صندوق شخصی سوابق بیمه تامین اجتماعی باید ابتدا وارد بخش مربوطه شوید. به طور مثال ما وارد بخش مشاهده سوابق تامین اجتماعی شده‌ایم. از نوار بالایی پرتابل باید این مسیر را طی کنید: بیمه شدگان> خدمات سابقه> کلیه سوابق

3. بعد از ورود به بخش سوابق، درست مانند تصویر زیر با کلیک روی گزینه “ارسال به صندوق شخصی” کلیک کنید.

4. حالا برای اینکه وارد صندوق شخصی بیمه شده تامین اجتماعی خود شوید، باید از همان نوار بالا مطابق تصویر، گزینه تامین اجتماعی من را انتخاب کنید و به “صندوق شخصی” من بروید.

5. در صفحه باز شده، کلیه اطلاعات خود را مشاهده خواهید کرد و استعلام ذخیره شده نیز بعد از طی عملیات بالا، در پایین همین صفحه به نمایش در می‌آید.

مزایای استفاده از صندوق شخصی در بیمه تامین اجتماعی

 

مراحل ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

ورود به سایت تامین اجتماعی

مراحل ثبت نام در سایت بسیار آسان است. تنها نیاز است که یک سری از اطلاعات هویتی خود را در دست داشته باشید. در ادامه گام به گام به مراحل ثبت نام در پرتال رسمی سازمان خواهیم پرداخت.

نکته: پیش از ورود اطلاعات هویتی خود مثل شناسنامه و کارت ملی را در دست داشته باشید.

برای ثبت نام نخست بایستی تا وارد صفحه اصلی تامین اجتماعی شوید و بر روی ثبت نام ( کادر آبی رنگ کلیک کنید).

فیش حقوقی مستمری بگیران

1 ) درمرحله اول کد ملی و شماره تلفن موبایل خودتان را وارد کنید. سپس اپراتور تلفن همراهتان را نیز بایستی مشخص کنید.

دریافت فیش حقوقی از سازمان تامین اجتماعی

2 ) در مرحله بعدی،  باید مشخصات هویتی خواسته شده نظیر نام، نام خانوادگی، جنسیت و تاریخ تولد را مانند تصویر زیر وارد کنید.

دریافت فیش حقوقی

3 )  حالا از شما خواسته می‌شود تا یک گذرواژه انتخاب کنید. برای گذاشتن گذر واژ نکات زیر را بایستی تا مدنظر قرار بدهید:

دریافت فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی

4 ) در مرحله چهارم،  بایستی تا به سوالات امنیتی خواسته شده جواب بدهید. (نیازی نیست که سوالات طرح شده حتما مطابق با واقعیت باشند)

دریافت فیش حقوقی برای مستمری بگیران سازمان

5 ) و در آخر، اطلاعات ثبت شده به شما مجدداً جهت تایید نشان داده می‌شود.

روش‌های دریافت فیش حقوقی

6 ) نتیجه ثبت نام، پس از تکمیل مراحل کاری از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

نکته: این را هم بدانید که تأیید اطلاعات هویتی اشخاص و همچنین تطبیق آن دسته با اطلاعات گذشته او که در پرونده‌اش آمده است، مقوله‌ای زمان‌بر است و به همین خاطر احتمال دارد که ارسال پیامک فعال سازی تا چند ساعت طول بکشد.

صندوق سرمایه‌گذاری بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین سرمایه‌گذاران دولتی، دارای صندوقی هم در سازمان بورس و اوراق بهادار است. شستا نام صندوق سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که سال پیش در بازار بورس عرضه شد. این صندوق هم ردیف با سهام شرکت‌های مادر یعنی پتروشیمی‌ها و صنایع ذوب آهن و فولاد محسوب می‌شود.

برای خرید سهام شستا باید پس از احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی از یک کارگزاری، در پرتفوی خود اقدام به خرید مقدار مورد نظر خود از این سهم کنید. در سال 1399 این صندوق به عنوان ارز اولیه وارد بازار شد و بیشترین سود دهی در میان سایر صندوق‌های دولتی را به همراه داشت. شستا عبارت است از شصت موسسه اقتصادی و تولیدی مختلف که زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شوند و جزئی از این سازمانند.

 

سوالات متداول

آیا برای مشاهده سوابق بیمه، نیاز به کد ملی است؟

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و رمز عبور انجام می‌شود. در واقع نام کاربری مراجعه کننده همان کد ملی 10 رقمی

صندوق تامین اجتماعی چیست؟

صندوق تامین اجتماعی فضایی است که در آن می‌توانید علاوه بر ذخیره اطلاعات و استعلامات مهم خود، به مکاتبات خود با سازمان تامین اجتماعی و دیگر سازمان‌ها دسترسی داشته باشید.

صندوق شخصی من در سایت تامین اجتماعی کجاست؟

برای دسترسی به صندوق باید وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس https://account.tamin.ir/auth/login شوید و سپس از طریق سربرگ تامین اجتماعی من وارد، صندوق خود شوید.

نتیحه‌گیری

صندوق شخصی یکی از امکانات ویژه سایت تامین اجتماعی است که دسترسی به کلیه سوابق استعلامی، مکاتبات سازمانی و… را در خود حفظ و ذخیره می‌کند. برای دسترسی به صندوق شخصیتان باید وارد آدرس رسمی تامین اجتماعی به نشانی https://account.tamin.ir/auth/login شوید و سپس از طریق مراحلی که پیش‌تر به صورت کامل بیان شد، اسناد و مدارک ضروری خود را در بخش صندوق حفظ و ذخیره کنید. علاوه بر این، میتوانید نوشته مربوط به دفترچه تامین اجتماعی را نیز از سایت پیشخوان مطالعه کنید. امیدوارم مراحلی که برای استفاده از صندوق تامین اجتماعی بیان شد، برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه پیشخوان 24 بودید از شما صمیمانه متشکریم.

ثبت دیدگاه