باتوجه به افزایش هزینه‌های درمان و بهداشت، همه ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم به نوعی این هزینه ها را کاهش بدهیم بیمه تکمیلی یکی از شاخه‌های پرطرفدار و پر خسارت بیمه ای در صنعت بیمه است و تقریبا همه شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به صورت گروهی و انفرادی و خانواده  در طرح‌های مختلف بیمه‌ای با پوشش‌ها و حق بیمه های متفاوت ارائه می‌کنند. بیمه تکمیلی چیست و کدام یک پوشش‌های کامل با حق بیمه‌های مناسب دارند؟…

با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و بهداشت، همه ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم به نوعی این هزینه ها را کاهش بدهیم. بیمه تکمیلی یکی از شاخه‌های پرطرفدار و در صنعت بیمه است و تقریبا همه شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به صورت گروهی و انفرادی و خانواده در طرح‌های مختلف بیمه‌ای با پوشش‌ها و حق بیمه های متفاوت ارائه می‌کنند. بیمه تکمیلی چیست و کدام یک پوشش‌های کامل با حق بیمه‌های مناسب دارند؟ از جمله دغدغه‌های بیمه گذاران این بیمه نامه می‌باشد که با در نظر گرفتن چند گزینه در زمان خرید می‌توانید با خیال راحت این بیمه نامه را خریداری نمایید. در این مقاله از پیشخوان 24 قرار است تا راجع به همه این موارد و سوالات با شما صحبت کنیم و در آخر به یک نتیجه‌گیری مناسب برسیم که چه بیمه‌ای می‌تواند برای ما مناسب و کاربردی‌تر باشد. پس از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا جواب سوالات مهم و اساسی خودتان را در این زمینه از ما بگیرید.



بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان هم می‌گویند، بیمه جبران کننده هزینه‌های درمان است. در واقع در زمان بیماری می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به بیمه تکمیلی سپرد. برای این کار باید قرارداد این نوع از بیمه را داشته باشید و هر سال مبلغی را به عنوان حق بیمه بپردازید تا بتوانید از پوشش‌های بیمه درمانتان استفاده کنید. در حقیقت خرید بیمه تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است. پس اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید.

بیشتر بخوانید: استعلام اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه تکمیلی گروهی

بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی گروهی با توجه به تعداد نفرات و تعهدات مورد درخواست هر شرکت و سازمان توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. شرکت‌هایی که بیمه را به صورت گروهی ارائه می‌کنند به ترتیب زیر می‌باشند:

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه درمان انفرادی

بیمه درمان تکمیلی انفرادی توسط برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود و دارای طرح‌ها و پوشش های مختلف است که با توجه سن فرد بیمه شده و طرح مورد درخواست وی محاسبه می‌شود:

بهترین دوره انتظار بیمه تکمیلی

یکی از مهمترین نکات در خریداری بیمه نامه‌های تکمیلی، دوره انتظار این بیمه نامه است. لزوم وجود دوره انتظار به خاطر اطمینان از صحت سلامت فرد بیمه شده می‌باشد. برای این منظور فرد بیمه شده می‌تواند از برخی از پوشش‌ها مانند بستری و جراحی در بیمه نامه‌های تکمیلی مختلف بعد از مدت زمان مشخص شده استفاده نمایند.

دوره انتظار برای پوشش عمل جراحی و بستری در این نوع بیمه حداکثر تا ۳ ماه می‌باشد که البته ممکن است در برخی از قرارداد های این نوع بیمه گروهی برای جراحی و بستری دوره انتظاری در نظر گرفته نمی‌شود.

بهترین بیمه به لحاظ تعداد مراکز درمانی

در دسترس بودن مراکز درمان طرف قرارداد بیمه نامه‌های تکمیلی می‌تواند یکی از معیارهای مهم در انتخاب بیمه نامه‌ها باشد. بیمه نامه‌ای که تعداد مراکز طرف قرارداد بیشتر و دردسترس تر داشته باشد همواره گزینه بهتری در انتخاب بیمه نامه است.

البته در بین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها و ….  مراکزی هستند که به صورت آنلاین و با کد ملی می‌توانید از خدمات بیمه نامه‌‌ای شان استفاده کنید و این می‌تواند در انتخاب شما در خرید بیمه درمان موثر باشد، برای این موضوع می‌توانید در زمان خرید بیمه نامه تکمیلی از ارائه خدمات آنلاین شرکت بیمه‌ای اطلاع پیدا کنید.

به صورت کلی در صورت مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه نامه‌های تکمیلی، بیمه شده باید هزینه‌‌های لازم را پرداخت کرده و سپس به منظور دریافت هزینه، با ارائه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به مراکز پرداخت خسارت بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه خود مراجعه نمایید.

بهترین قیمت بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه تکمیلی

ارزان‌ترین بیمه می‌تواند گزینه دیگری در انتخاب بیمه گروهی و یا انفرادی باشد، اما این مورد را فراموش نکنید که ارزانترین بیمه، کامل‌ترین بیمه از لحاظ پوشش دهی نبوده و در بیمه نامه‌های تکمیلی اگر شما حق بیمه کمتری پرداخت کنید بالتبع سقف پوشش کمتری هم خواهید داشت.

در هر طرح بیمه‌ای سقف پوشش‌های مختلف با حق بیمه‌های متفاوتی ارائه می شود، از این رو با تهیه طرح‌های بیمه‌ای با پوشش کامل می‌توانید بیمه نامه‌ای تهیه نمایید که در زمان خسارت در کنار شما باشد.

بهترین پوشش‌‌های بیمه تکمیلی

و اما مهمترین گزینه در خرید بیمه‌نامه‌های تکمیلی، انتخاب بهترین بیمه  تکمیلی می‌باشد که با توجه به حق بیمه پرداختی پوشش‌های کاملی را ارائه نماید. از این رو قبل از خرید بیمه نامه تکمیلی می‌توانید تعهدات مختلف طرح‌های بیمه نامه‌های تکمیلی و میزان حق بیمه هر کدام را بررسی کرده و بیمه نامه مورد نظرتان را خریداری کنید.

آیا بیمه تکمیلی انفرادی فوری وجود دارد؟

توجه داشته باشید که فرآیند ثبت نام بیمه مربوط به قبل از بیماری و یا بارداری می‌باشد و تمامی بیمه نامه‌های تکمیلی برای افرادی ارائه می‌شود که از لحاظ جسمی و روحی در سلامت کامل باشند. از این رو تهیه بیمه بدون دوره انتظار و یا بیمه فوری که بتوان از پوشش‌های بستری و جراحی و زایمان آن استفاده کرده امکان پذیر نیست. 

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی گروهی

در زمان انجام بیمه‌نامه‌های درمان گروهی، شرایط انجام بیمه نامه و تعهدات و پوشش‌های بیمه ای کاملا با بیمه نامه‌های انفرادی متفاوت می‌باشد. برای استعلام نرخ بیمه نامه‌های درمان گروهی هر سازمان تعداد کارکنان به همراه تعداد افراد تحت تکفل، تعداد و میزان تعهدات بیمه‌ای مورد درخواست را به سامانه بیمه تایم اعلام می‌نمایند. بیمه تایم با توجه به شرایط مورد درخواست بیمه گذاران کامل‌ترین طرح  های بیمه‌ای را با بهترین نرخ و شرایط از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کرده و به شما اعلام می‌نماید. البته به این نکته توجه داشته باشید که طرح ارائه شده به گروه ۵۰ نفره با طرح ارائه شده به گروه چند هزار نفره کاملا متفاوت است.

شرایط سنی بیمه

ویژه‌ترین شرطی که برای بیمه تکمیلی لحاظ می‌شود، سن است. به هر دلیل یکی از شرایطی که برای بیمه‌کننده به عنوان ریسک محسوب می‌شود شرایط سنی است. به دلیل کهولت سن و بیماری‌هایی که اغلب در سن بالا به وجود می‌آید، شرکت‌ها محدودیت‌هایی را برای بیمه‌گذار در نظر می‌گیرند.

شرایط سنی برای هر بیمه‌گذاری متفاوت است. مثلا شرکت‌هایی هستند که برای بالای 1000 نفر هیچ محدودیتی قائل نمی‌شوند اما برخی دیگر اگر تعداد متقاضیان زیر 1000 باشد برای افراد بالای 60 سال محدودیت قائل می‌‌شوند. فرزند پس تا سن 22 سالگی اگر به کار مشغول نشود تحت تکفل پدر است و دختران هم تا 18 سالگی و این روند ادامه دارد تا پیش ازدواج آن‌ها.

خرید بیمه تکمیلی

برای خرید بیمه درمان انفرادی یا بیمه درمان گروهی می‌توانید فرم بیمه درمان را در سایت بیمه تایم تکمیل کرده و با تکمیل فرم پرسشنامه درمان این بیمه نامه را خریداری نمایید. برای خرید بیمه گروهی نیز می‌توانید درخواست خرید بیمه نامه را به سامانه بیمه تایم ارسال کنید و طرح بیمه‌ای‌تان را با توجه به تعداد نفرات و تعهدات مورد درخواستتان را خریداری نمایید.

قیمت بیمه در شرکت‌‌های مختلف بیمه چه تفاوتی دارد؟

بهتر است بدانید که ارزان‌ترین بیمه لزوما بهترین بیمه نیست. به این دلیل که هرچه قیمت بیمه شما کمتر باشد، مسلماً سقف پوشش‌‌های آن پایین‌تر است و شما در زمان دریافت خسارت، مبلغ کمتری را از بیمه دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال در یک بیمه ارزان‌تر، پوشش هزینه زایمان تا سقف 1.5 میلیون تومان ارائه می‌شود و در یک بیمه با قیمت بالاتر، سقف این پوشش 5 میلیون تومان است. همچنین ممکن است برخی از پوشش‌ها مثل پوشش دندان پزشکی، در تمام طرح‌‌های بیمه ارائه نشود.

با توجه به مسائل ذکر شده و شرایط بیمه تکمیلی یاد شده، انتخاب یکی از بیمه‌‌ها به موقعیت شما بستگی دارد، اما موضوع مهم تعیین کننده بهترین بیمه، میزان پوشش‌‌های آن‌هاست که می‌تواند بار سنگین هزینه‌‌های درمانی را از دوش شما بردارد. پس در زمان خرید بیمه حتما به پوشش‌ها و سقف تعهدات آن توجه نمایید تا در مواقع بیماری بتوانید با خیال راحت از بیمه خود استفاده کنید.

دوره انتظار بیمه‌‌های مختلف چگونه است؟

انواع مختلف بیمه تکمیلی

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید بیمه به آن توجه کنید، دوره انتظار این بیمه می‌باشد. دوره انتظار زایمان در طرح‌‌های مختلف بیمه، از صفر تا 9 ماه متغیر است و به تعداد افراد در بیمه‌‌های گروهی و طرح‌‌های مختلف آن بستگی دارد.

مثلا برای گروه‌های بالاتر از 250 تا 1000 نفر، این دوره 6 ماه و برای گروه‌‌های بیش‌تر از 1000 نفر، از 3 ماه تا بدون دوره‌ی انتظار خواهد بود. همچنین برای بیمه‌‌های تکمیلی انفرادی، دوره انتظار 9 ماه است. پس اگر قصد خرید بیمه انفرادی را دارید، باید قبل از بارداری برای آن اقدام نمایید.

در بیمه درمان، دوره انتظار پوشش عمل‌‌های جراحی هم حداکثر 3 ماه در نظر گرفته می‌شود. همچنین بعضی از شرکت‌‌های بیمه ممکن است برای برخی از بیماری‌‌های دیگر نیز دوره انتظار در نظر بگیرند.

یک موضوع مهم دیگر در بیمه، فرانشیز است. یعنی بخشی از هزینه‌های درمانی شما که توسط شرکت بیمه پرداخت نمی‌شود و شما باید خودتان آن را پرداخت کنید. در بیمه انفرادی معمولا فرانشیز بین صفر تا 30 درصد است و به شرکت بیمه انتخابی شما بستگی دارد. با توجه به موضوعات ذکر شده، قبل از خرید بیمه حتما به مدت دوره انتظار آن در پوشش‌‌های مختلف و همچنین فرانشیز بیمه خود دقت کنید.

تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌‌:

یکی از عوامل مؤثر در انتخاب بهترین بیمه، تنوع و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد آن است.

به این دلیل که هرچه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه شما بیشتر بوده و پراکندگی مناسبی در نقاط مختلف شهر داشته باشد، دسترسی شما به این مراکز راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

همچنین همان طور که می‌دانید در صورت مراجعه به بیمارستان‌‌های طرف قرارداد، با ارائه معرفی نامه و بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توانید از خدمات درمانی آن استفاده نمایید.

پس زیاد بودن تعداد این مراکز درمانی، به صرفه جویی در هزینه و زمان شما نیز کمک خواهد کرد.

گستردگی و تعداد شعب و نمایندگی‌‌های شرکت بیمه در سراسر کشور:

برای خرید بهترین بیمه، گستردگی و تعداد شعب و نمایندگی‌‌های شرکت بیمه در سراسر کشور را در نظر بگیرید. در صورتی که برای خدمات درمانی به بیمارستان‌‌های غیر طرف قرارداد مراجعه کرده باشید، باید ابتدا هزینه‌‌های لازم را شخصاً پرداخت کنید. سپس به منظور دریافت هزینه، با ارائه مدارک و پرونده‌‌های پزشکی خود به شعب، نمایندگی یا مراکز پرداخت خسارت مراجعه نمایید.

به همین دلیل تعداد زیاد این نمایندگی‌ها و پراکندگی آن‌ها در شهرهای مختلف می‌تواند موضوع مهمی در انتخاب بیمه باشد، تا در زمان دریافت خسارت دچار مشکل نشوید. به خاطر داشته باشید بهترین روش برای استفاده از بیمه یا دریافت خسارت آن، مراجعه به بیمارستان‌‌های طرف قرارداد با ارائه معرفی نامه از بیمه است.

بهترین پوشش و مزایای بیمه تکمیلی دندانپزشکی

از آنجایی که خدمات دندانپزشکی یکی از پر هزینه ترین خدمات درمانی بوده و در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه‌های بستری متعلق به هزینه‌های دندانپزشکی‌ می‌باشد. همین موضوع اهمیت آن را مشخص‌ می‌کند. برای بسیاری، مهم‌ترین دلیل خرید بیمه درمان استفاده از پوشش دندانپزشکی است. برای بهره‌مدی از این پوشش باید ابتدا  بیمه درمان را خریداری کنید. از آنجایی که شرکت‌های مختلفی بیمه درمان را ارائه می‌کنند. انتخاب مناسب‌ترین بیمه با بهترین پوشش دندان پزشکی کار آسانی نخواهد بود.

بیمه سامان و آسماری ازجمله شرکت‌هایی هستند که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند. برای مقایسه پوشش دندانپزشکی در این دو شرکت با مراجعه به مطلب قبلی بهترین آن را انتخاب کنید.

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

بیمه درمان تکمیلی برای زایمان

با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی به خصوص برای زایمان و سزارین، پوششی که بیمه درمان ارائه می‌کند بسیار مهم است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه‌های درمانی شما بهتر تامین خواهد شد.

البته در انتخاب بهترین بیمه درمان برای زایمان، باید توجه داشت که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد.‌ شرکت‌هایی که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند. طرح‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند که هر کدام دارای سقف پوشش متفاوتی است. برای اطلاع از بهترین بیمه زایمان متن مربوطه را مطالعه فرمایید.

و در آخر…

یکی از مهم‌ترین شرایط بیمه، شرایط سنی است. از آنجایی که با بالا رفتن سن، مشکلات جسمانی و بیماری‌های بیشتری برای افراد رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه محدودیت‌های سنی برای صدور بیمه در نظر می‌گیرند تا از این طریق ریسک خود را مدیریت کنند. همین طور گفتیم که در دسترس بودن مراکز درمان طرف قرارداد بیمه نامه‌ها هم می‌تواند یکی از معیارهای مهم در انتخاب بیمه نامه‌ها باشد. اضافه‌بر این موارد یکی دیگر از مهمترین نکات در خریداری بیمه نامه‌ها، دوره انتظار آنها است. لزوم وجود دوره انتظار به خاطر اطمینان از صحت سلامت فرد بیمه شده می‌باشد. همانطور که در این مقاله خواندید سعی کردیم تا کلیه نکاتی که باید در زمینه بیمه بدانید را برایتان شرح بدهیم، از نوع پوشش، تعداد مراکز، شرایط سنی، قیمت‌ها و… امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله از پیشخوان 24 به عمده سوالات شما در این زمینه پاسخ کامل و واضحی داده باشیم. حتماً نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و دیگر مراجعان سایت به اشتراک بذارید.

ثبت دیدگاه