پرداخت قبوض وظیفه‌ای است که همه ما هر ماه و سر موعد مشخصی باید آن را انجام دهیم. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که احتمالا با تعدادی از آن‌ها آشنا هستید و بارها قبوض خود را از همین طریق پرداخت کرده‌اید اما در این میان ممکن است روش‌های دیگری نیز باشد که با آن‌ها آشنایی ندارید….

پرداخت قبوض وظیفه‌ای است که همه ما هر ماه و سر موعد مشخصی باید آن را انجام دهیم. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که احتمالا با تعدادی از آن‌ها آشنا هستید و بارها قبوض خود را از همین طریق پرداخت کرده‌اید اما در این میان ممکن است روش‌های دیگری نیز باشد که با آن‌ها آشنایی ندارید. ما در این مقاله ار وبلاگ پیشخوان 24 تمامی روش‌های استعلام و پرداخت قبض را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا به راحتی با آن‌ها آشنا شوید و با مقایسه روش‌ها بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

پرداخت تمامی قبوض با پیشخوان 24

پیشخوان 24 در کنار تمامی خدمات خود، امکان استعلام و پرداخت قبوض را نیز برای شما فراهم کرده‌است. با استفاده از پیشخوان 24 می‌توانید قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، همراه‌ اول، رایتل و ایرانسل را به راحتی و در چند لحظه پرداخت کنید. تمامی سوابق شما در اپلیکیشن پیشخوان 24 ذخیره می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این امکان مشاهده جزئیات تمامی قبوض نیز وجود دارد.

در پرداخت قبض، پیشخوان 24 برای راحتی دسترسی به قبوض، تمامی استعلام‌های انجام شده در اپلیکیشن ذخیره می‌شوند و با نامگذاری هر یک از آن‌ها می‌توانید در هر دوره استعلام و پرداخت قبوض را به سادگی انجام دهید.

با پیشخوان 24، امکان پرداخت تکراری قبوض وجود ندارد و در صورتی که قبضی را با این اپلیکیشن پرداخت کرده‌باشید، اجازه پرداخت مجدد به شما داده نمی‌شود. این موضوع فقط بر روی قبوضی که از طریق پیشخوان 24 پرداخت کرده‌اید اعمال می‌شود.

پیگیری پرداخت قبض با پیشخوان 24

اگر قبوض خود را از طریق اپلیکیشن پیشخوان 24 پرداخت کرده ‌باشید به راحتی می‌توانید از بخش سوابق اپلیکیشن وضعیت پرداخت صورتحساب خود را مشاهده کنید. اگر قبضی را با پیشخوان 24 پرداخت کرده باشید و پس از استعلام مجدد قصد پرداخت دوباره داشته باشید، اپلیکیشن اجازه این کار را به شما نمی‌دهد؛ بنابراین با پیشخوان 24 دیگر نگران پرداخت تکراری قبوض نیز نباشید.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها قبوضی که از طریق اپلیکیشن پیشخوان 24 پرداخت شده‌اند امکان پیگیری در اپلیکیشن را دارند. چنانچه قبوض خود را از طریق دیگری پرداخت نموده باشید امکان پیگیری از طریق پیشخوان 24 را نخواهید داشت.

پرداخت تمامی قبوض با پیشخوان 24

پرداخت قبوض از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت

در کنار استفاد از استعلام و پرداخت پیشخوان 24 اپلیکیشن‌ها در زمینه‌های مختلفی زندگی بسیاری از ما را ساده‌تر از قبل کرده‌اند. برای انجام بسیاری از کارها دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه زیاد نیست و به راحتی می‌توان از امکانات آن‌ها استفاده کرد. پرداخت قبوض نیز یکی از این خدماتی است که پیشرفت‌های دنیای امروزی در اختیار ما قرار داده‌است. نرم‌افزارهای بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان پرداخت مطمئن قبوض را برای کاربران عزیز فراهم می‌کنند. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرداخت قبوض از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت

پرداخت قبوض از طریق سایت اینترنتی ادارات مربوطه

آب

اداره آب تهران برای راحتی بیشتر مشترکین خود آدرس اینترنتی https://ccp.tpww.ir/ را در اختیار مشترکین قرار داده است تا با وارد کردن شناسه قبض یا شماره پرونده خود، صورتحساب خود را مشاهده و پرداخت کنند. مشترکین دیگر استا‌ن‌‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به سایت اداره آب استان خود صورتحساب خود را مشاهده و پرداخت کنند. (در پایان این مطلب، آدرس اینترنتی تعدادی از این استان‌ها ذکر شده‌است)




برق

اداره برق نیز از طریق سایت https://tbtb.ir/ امکان مشاهده صورتحساب برق را برای مشترکین خود فراهم کرده‌است. برای استفاده از این امکان می‌توانید با وارد کردن یکی از اطلاعات شناسه قبض، رمز رایانه، شماره پرونده یا شماره ساختمانی صورتحساب هر دوره خود را مشاهده کنید.

پرداخت قبض برق

گاز

اداره گاز نیز برای راحتی کار مشترکین خود آدرس اینترنتی http://billing.nigc.ir را در نظر گرفته است. با وارد کردن شماره اشتراک خود می‌توانید به راحتی صورتحساب خود را مشاهده و پرداخت کنید.

قبض گاز

تلفن

سایت اداره مخابرات به آدرس اینترنتی https://www.tci.ir// امکان مشاهده صورتحساب پایان‌دوره، میان‌دوره یا به روز و صورتحساب تجمیعی را برای تمامی مشترکین خود فراهم کرده‌است. برای مشاهده و پرداخت قبوض خود از طریق این سایت کافیست شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید.

موبایل همراه اول

همراه اول از طریق آدرس اینترنتی https://mci.ir امکان پرداخت قبوض مشترکین دائمی خود را فراهم کرده‌است. کافیست به این سایت مراجعه کنید و با وارد کردن شماره موبایل خود و انتخاب نوع صورتحساب میان‌دوره یا پایان‌دوره، صورتحساب خود را مشاهده و پرداخت کنید.

موبایل ایرانسل

ایرانسل نیز از طریق آدرس اینترنتی https://irancell.ir// امکان مشاهده و پرداخت قبوض مشترکین دائمی خود را فراهم کرده‌است. با استفاده از شماره موبایل، کد شناسه و شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید از این امکان سایت ایرانسل استفاده کنید.

موبایل رایتل

رایتل از طریق آدرس اینترنتی https://billing.rightel.ir/PayBills/CalculatePayBill/CalculatePayBill امکان پرداخت قبوض مشترکین دائمی خود را فراهم کرده‌است. کافیست به این سایت مراجعه کنید و با وارد کردن شماره موبایل خود و انتخاب نوع صورتحساب میان‌دوره یا پایان‌دوره، صورتحساب خود را مشاهده و پرداخت کنید.

پرداخت قبوض از طریق سایت اینترنتی ادارات مربوطه

شماره تماس اختصاصی پرداخت قبوض

تمامی قبوض

مشترکین تمامی قبوض می‌توانند با استفاده از شماره چهار رقمی ۲۰۰۰ صورتحساب خود را پرداخت کنند.

تلفن ثابت

مشترکین تلفن ثابت می‌توانند با تماس با شماره چهار رقمی ۱۸۱۸ صورتحساب تلفن خود را پرداخت کنند.

برق

مشترکین برق می‌توانند با تماس با شماره چهار رقمی ۱۵۲۱ صورتحساب برق خود را پرداخت کنند.

آب

مشترکین آب می‌توانند با تماس با شماره چهار رقمی ۱۵۲۲ صورتحساب آب خود را پرداخت کنند.

شماره تماس اختصاصی پرداخت قبوض

پرداخت و مشاهده قبض آب از طریق سامانه اینترنتی بانک‌ها

سامانه پرداخت قبوض بانک ملی

بانک ملی در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده تمامی قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://sadad.shaparak.ir امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک ملت

بانک ملت در سایت اینترنتی خود امکان مشاهده و پرداخت قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://bill.bpm.bankmellat.irامکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک پارسیان

بانک پارسیان نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است.

شامانه پرداخت قبوض بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epay.bpi.ir/shaparakbillpayment.aspx امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک کشاورزی

بانک کشاورزی نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی  https://ib.bki.ir/pid47.lmx امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک تجارت

بانک تجارت نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://pg.tejaratbank.ir/paymentGateway/billPayment امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک قوامین

بانک قوامین نیز در سامانه اینترنتی خود امکان مشاهده و پرداخت صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://bill.ghbi.ir/ امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک رفاه

بانک رفاه نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://www.refah-bank.ir/PayBills امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک قرض‌الحسنه رسالت

بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epayment.rqb.ir/  امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

سامانه پرداخت قبوض بانک گردشگری

بانک گردشگری نیز در سامانه اینترنتی خود امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب را برای مشترکین فراهم کرده است. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epayment.tourism-bank.com/ امکان استعلام و پرداخت مطمئن قبوض در اختیار شما قرار دارد.

پرداخت و مشاهده قبض آب از طریق سامانه اینترنتی بانک‌ها

پرداخت از طریق دستگاه خودپرداز

دستگاه‌های خودپرداز یا ATM علاوه بر کلیه امکانات بانکی، استعلام و پرداخت قبوض را نیز در اختیار تمامی دارندگان کارت‌های بانکی قرار داده‌اند تا به راحتی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، عملیات پرداخت قبوض را انجام دهید. کافیست کارت خود را در دستگاه وارد کنید و با انتخاب گزینه پرداخت قبوض، عملیات پرداخت را انجام دهید.

استعلام خلافی

پرداخت از طریق دستگاه POS

با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان یا POS نیز می‌توانید به سادگی قبوض خود را پرداخت کنید. کافیست کارت خود را در دستگاه بکشید و پس از انتخاب گزینه پرداخت قبوض، شناسه قبض و پرداخت خود را وارد کنید.

روش‌های مخصوص به هر یک از قبوض

علاوه بر روش‌ها ذکر شده، راه‌های دیگری نیز برای پرداخت قبوض وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

همراه اول

استعلام و پرداخت با استفاده از اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن همراه من، یک اپلیکیشن کاربردی برای مشترکین همراه اول است که امکانات بسیاری از جمله پرداخت قبوض را برای مشترکین فراهم کرده است. امکان پرداخت و مشاهده صورتحساب میان‌دوره و پایان دوره برای مشترکین دائمی همراه اول به سادگی از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی است. این اپلیکیشن را از سایت همراه اول و با استورهای معتبر می‌توانید دانلود کنید.

پرداخت ازطریق سامانه اطلاع رسانی 9990

مشترکین همراه اول با شماره‌گیری 9990 می‌توانند به راحتی قبوض میان‌دوره یا پایان‌دوره خود را پرداخت کنند.

پرداخت از طریق کد دستوری *1#

از طریق گوشی موبایل خود کد دستوری *1# را شماره گیری کنید سپس وارد منوی مربوطه شوید. نوع صورتحساب میان‌دوره و پایان‌دوره را انتخاب کنید و سپس پرداخت را انجام دهید.

پرداخت از طریق کد دستوری *100#

از طریق گوشی موبایل خود کد دستوری *100# را شماره گیری کنید سپس وارد منوی مربوطه شوید. نوع صورتحساب میان‌دوره و پایان‌دوره خود را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید آن را پرداخت کنید.

استعلام و پرداخت قبض با استفاده از اپلیکیشن همراه من

پرداخت جرایم رانندگی 

ایرانسل

پرداخت با کد دستوری #۷*

برای پرداخت قبوض دائمی ایرانسل خود می‌توانید کد دستوری #۷* را شماره‌گیری کنید و پس از وارد کردن شماره موبایل، مبلغ صورتحساب ایرانسل خود را مشاهده و پرداخت کنید. با شماره‌گیری کد ‌#۲*۱*۵۵۵* نیز می‌توانید از میزان بدهی سیم‌کارت دائمی ایرانسل خود مطلع شوید.

پرداخت با اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من در کنار امکانات بسیاری که در اختیار مشترکین ایرانسل قرار داده است، امکان پرداخت قبوض دائمی را نیز با استفاده از اپلیکیشن برای آن‌ها فراهم کرده است.علاوه بر امکان پرداخت قبوض، امکانات دیگری از جمله خرید بسته‌های اینترنتی، مدیریت حساب، راهنمایی، و پشتیبانی و … از طریق این اپلیکیشن برای شما فراهم شده است.

کافیست اپلیکیشن را از سایت ایرانسل و یا استورهای معتبر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود نصب کنید و پس از عضویت در آن از امکان پرداخت قبوض و دیگر امکانات آن استفاده کنید.

پرداخت خودکار قبض دائمی ایرانسل

امکان پرداخت خودکار صورتحساب دائمی ایرانسل یکی دیگر از روش‌های پرداخت است تا کار را برای مشترکین ایرانسل راحت‌تر کند. برای این کار کافیست در یکی از بانک‌های سامان، ملت و یا ملی حساب داشته باشید تا به سادگی این سرویس را فعال کنید و از امکان پرداخت خودکار صورتحساب استفاده کنید. فعالسازی این سرویس کاملا رایگان است و مبلغی از حساب شما برای این سرویس کسر نمی‌شود.

مراجعه حضوری به بانک

با مراجعه حضوری به بانک‌ها و با داشتن شماره حساب می‌توانید پرداخت قبوض خود را به صورت حضوری انجام دهید.

  • بانک ملت: واریز به شماره حساب ۴۴۴۴۴۰/۹۶
  • بانک ملى: واریز به شماره حساب ٢۰۰٢١٩٢٩۰۰۰٨
  • بانک تجارت: واریز به شماره حساب ۲۱۰۴۴۷

پرداخت‌های حضوری در بانک‌ها با کمی تاخیر در سیستم صورتحساب شما ثبت می‌شوند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا مبلغ پرداختی شما از طریق بانک در سیستم حساب شما ثبت شود، برای بانک ملت ۲۴ ساعت و برای بانک ملی و تجارت ۴۸ ساعت است.

پرداخت قبض ایرانسل با اپلیکیشن ایرانسل من

رایتل

پرداخت قبوض با اپلیکیشن رایتل من

با استفاده از اپلیکیشن رایتـل من، بسیاری از امور مربوط به سیم‌کارت شما مانند مشاهده و پرداخت صورت‌حساب، خرید بسته، شارژ ریالی و شورانگیز، مشاهده گزارش بسته، بررسی نواحی تحت پوشش، فروشگاه‌های رایتل، ثبت مشکل، درخواست دریافت ریز‌ارتباطات و غیره را بدون نیاز به برقراری تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل انجام دهید.

استعلام با استفاده از کد دستوری #۱۴۰*

با استفاده از کد کد دستوری #۱۴۰* می‌توانید صورتحساب رایتل خود را استعلام بگیرید. توجه داشته باشید که امکان پرداخت صورتحساب رایتل با استفاده از این کد دستوری وجود ندارد و فقط می‌توانید استعلام قبوض خود را انجام دهید.

پرداخت با شماره ۲۰۰

مشترکین با شماره‌گیری “۲۰۰” برای رایتلی ها و “۲۰۰۰۰۰۰-۰۹۲۰” برای تمامی اپراتورها، امکان پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره با استفاده از کارت‌ های عضو شبکه شتاب از طریق اتصال به درگاه بانک رفاه را خواهند داشت.

استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۲۰

مشترکین سیم کارت‌های دائمی ایرانسل می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی ۲۰۲۰ صورتحساب رایتل خود را استعلام بگیرند.

پرداخت قبوض با اپلیکیشن رایتل من

مشاهده و پرداخت قبض آب استان‌ها از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب

پرداخت از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب تهران

شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای شهروندان تهرانی امکان مشاهده و پرداخت قبوض را از طریق سامانه https://ccp.tpww.ir/HomePage.aspx فراهم کرده است. مصرف‌کنندگان گرامی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن شناسه قبض یا شماره پرونده خود به سادگی صورتحساب آب خود را مشاهده و پرداخت کنند.

مشاهده و پرداخت قبض آب استان اصفهان

ساکنین استان اصفهان برای مشاهده قبوض آب خود می‌توانند به سامانه https://www.abfaesfahan.ir/eservice/srv مراجعه کرده و صورتحساب آب خود را به سادگی مشاهده کنند.

مشاهده و پرداخت قبض آّب استان آذربایجان شرقی

مشترکین تبریزی برای پرداخت و استعلام صورتحساب خود می‌توانند به سامانه http://212.120.197.112:8082/public/bill مراجعه کنند. مشترکین دیگر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی نیز می‌توانند از طریق سایت https://khadamats.abfaazarbaijan.ir/public/bill اقدام به پرداخت قبوض آب خود نمایند.

مشاهده قبض آب استان اردبیل

مشترکین استان اردبیل با ورود به سامانه http://217.219.156.101:7070/Abfaardebil/Sid.aspx و وارد کردن شماره اشتراک و رمز عبور یا مسیر قرائت قبض خود، می‌توانند صورتحساب آب خود را مشاهده کنند.

مشاهده قبض آب شیراز

مشترکین شیرازی برای مشاهده صورتحساب آب خود می‌توانند وارد سامانه https://moshtarak.abfa-shiraz.ir/Main/Hesab/GetGhar/2 شوند و با وارد کردن شماره قرارداد، آخرین صورتحساب خود را مشاهده نمایند.

مشاهده و پرداخت قبض آب استان‌ها از طریق سایت شرکت آب و فاضلاب

مشاهده و پرداخت قبض برق از طریق سایت اداره برق

مشاهده قبض برق استان تهران

مشترکین استان تهران با ورود به سامانه https://billing.tbtb.ir/ و وارد کردن شناسه قبض خود می‌توانند آخرین قبض برق خود را مشاهده کنند.

مشاهده قبض برق استان خراسان رضوی

مشترکین استان خراسان رضوی با ورود به سامانه http://78.38.136.135/net/n_almosana.aspx و وارد کردن رمز رایانه و شماره پرونده خود می‌توانند آخرین صورتحساب برق خود را مشاهده کنند.

مشاهده و پرداخت قبض برق شیراز

مشترکین شیرازی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://eserv.shirazedc.co.ir/Home/payBill و وارد کردن شناسه قبض وارد پنل مشترکین شوند و قبوض خود را مشاهده و پرداخت کنند.

مشاهده و پرداخت قبض برق استان اصفهان

مشترکین شهرستان اصفهان برای مشاهده صورتحساب برق خود می‌توانند به سامانه اینترنتی https://eservices.eepdc.ir/elec#Subscriptions/Ghabz/Index1234 مراجعه و آخرین صورتحساب برق خود را مشاهده کنند. مشترکین استان اصفهان نیز به جز شهر اصفهان نیز می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://bill.epedc.ir/ مراجعه نمایند.

مشاهده و پرداخت قبض آب از طریق سایت اداره برق

 

ثبت دیدگاه