مشاهده سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی در واقع یکی از مهمترین نیازهایی است که برای تمام افراد شاغل پیش می‌آید. شاید برای شما هم به عنوان خواننده این مقاله از پیشخوان 24 اتفاق افتاده باشد که به دلیل تنگنای زمانی نتوانید به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید تا برای استعلام بیمه تلفیقی خود اقدام کنید. لازم است بدانید که نیازی به مراجعه حضوری نیست! شما روش‌های متعددی را برای استعلام بیمه تجمیعی بدون مراجعه حضوری، پیش‌رو دارید…

اطلاع از سوابق بیمه، موضوعی است که برای تمام افراد شاغل اهمیت دارد؛ به‌خصوص اگر شخصی باشید که در طول سابقه کاری خود چند باری محل کارتان را تغییر داده‌ باشید، برایتان مهم است که تمام سوابق کاری شما ثبت شده‌ است یا نه؟ احتمالا هنگام جستجو برای پیدا کردن سوابق بیمه‌تان، نام بیمه‌ تلفیقی تامین اجتماعی را دیده‌اید. برای اینکه معنای این بیمه و ویژگی‌هایش را بدانید همچنین نحوه گرفتن سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

بیمه تلفیقی تامین اجتماعی چیست؟

سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی، مجموع سوابق کاری ثبت‌شده برای هر فرد در سازمان تامین اجتماعی است که شامل تمام فعالیت‌های کاری او در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌شود.

به کمک این بیمه تمام سوابق کاری فرد برای استفاده از تعهداتی مانند خدمات بازنشستگی و بیمه بیکاری، قابل‌محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که مجموع سوابق تلفیقی نمی‌تواند در یک ماه از 29، 30 یا 31 روز و در یک سال از 365 یا 366 روز، بیشتر باشد.

اطلاع از سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی چه مزایایی دارد؟

سوابق بیمه تامین اجتماعی شامل تمام مدت زمان شاغل بودن افراد می‌شود. در حال حاضر، اکثر افراد شاغل (و حتی خانه‌دار)، حق بیمه خود را برای دریافت خدمات مختلف از جمله برخورداری از حقوق و مزایای بازنشستگی، به‌صورت کاری یا خویش‌فرما پرداخت می‌کنند. 

اگر در قرارداد‌ کاری شما هزینه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به‌ عهده کارفرما باشد، از طریق استعلام سابقه بیمه خود می‌توانید از این پرداخت مطمئن شوید تا اگر مشکلی وجود داشت بتوانید به‌موقع اقدام کنید. از دیگر مزایای استعلام بیمه تلفیقی تامین اجتماعی می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

استعلام سوابق تامین اجتماعی


استعلام سوابق تامین اجتماعی

نحوه گرفتن سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه گرفتن سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی، روش‌های زیادی پیش روی کاربران قرار دارد که با اطلاع از آنها می‌توان بهترین و سریع‌ترین روش را برای استعلام سابقه بیمه انتخاب کرد. استعلام بیمه تلفیقی تامین اجتماعی از روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیشخوان 24

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به‌راحتی به کمک آن سوابق بیمه خود را مشاهده کنید، استفاده از پیشخوان 24 است. استفاده از این اپلیکیشن کاربردی بسیار راحت است و مشاهده سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی با کد ملی در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما فراهم شده است. مراحل دریافت بیمه تلفیقی تامین اجتماعی در پیشخوان 24 به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا اپلیکیشن را از کافه بازار، گوگل پلی یا سایت پیشخوان24 دانلود کنید.
  2. برنامه را باز کرده و با وارد کردن شماره موبایل خود، منتظر ارسال کد ورود به برنامه شوید.
  3. بعد از ارسال شدن کد، وارد برنامه می‌شوید.
  4. روی گزینه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی کلیک کنید.
  5. صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود از شما درخواست می‌کند که با وارد کردن کدملی و رمز ورود، سوابق تامین اجتماعی خود را دریافت کنید.
  6. بعد از وارد کردن کدملی و رمز ورود، دکمه سبز‌رنگ استعلام را بزنید تا سوابق تامین اجتماعی را دریافت کنید.

نکته: اگر شرایط لازم برای نصب اپلیکیشن پیشخوان 24 را ندارید، می‌توانید تمام این مراحل را از طریق وبسایت پیشخوان۲۴ دنبال کنید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیشخوان 24

مشاهده سوابق بیمه تلفیقی تامین اجتماعی با مراجعه حضوری

مراجعه حضوری تنها برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی کار چندان راحت و منطقی نیست؛ چون ممکن است مدت‌ها در صف بمانید، مسافت زیادی طی کنید یا هنگام مراجعه شما مسئول انجام کارتان حضور نداشته باشد.

با همه این‌ها اما باز هم برخی افراد با توجه به شرایطی که دارند، ترجیح می‌دهند که برای استعلام سابقه بیمه خود از این روش استفاده کنند. برای این کار با داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خود به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

مشاهده سوابق بیمه تلفیقی تامین اجتماعی با مراجعه حضوری

استعلام بیمه تلفیقی از سامانه تامین اجتماعی

در این روش شما باید از طریق لینک مستقیم مشاهده سوابق بیمه با کد ملی وارد سامانه تامین اجتماعی شوید. مراحل انجام این کار در ادامه آورده شده است:

  1. ورود به لینک مشاهده سوابق بیمه https://account.tamin.ir/auth/login 
  2. وارد کردن نام کاربری (کد‌ملی) و رمز ورود
  3. انتخاب گزینه بیمه‌شدگان از منوی بالای صفحه
  4. ورود به سوابق بیمه
  5. انتخاب بیمه تلفیقی

(توجه: اگر در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام نکرده‌اید می‌توانید از راهنمای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی کمک بگیرید؛ همچنین در‌صورت فراموشی رمز عبور، مطالعه مطلب مربوط به بازیابی رمز عبور تامین اجتماعی کمک خوبی برای شما خواهد بود.)

استعلام بیمه تلفیقی از سامانه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تلفیقی از طریق اپلیکیشن تامین من

برنامه تامین من یا my tamin اپلیکیشن طراحی شده توسط سازمان تامین اجتماعی است که امکان ارائه مجموع سوابق بیمه تامین اجتماعی را برای کاربران فراهم کرده‌ است. این اپلیکیشن از بخش‌های دیگری هم تشکیل شده‌ است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاهده سوابق بیمه تلفیقی با کد دستوری

این روش بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما به شماره بیمه خود دسترسی نداشته یا آن را فراموش کرده باشید. به کمک استعلام بیمه از طریق کد دستوری USSD تنها می‌توان از تاریخ و مبلغ آخرین حق بیمه واریزی توسط کارفرمای خود اطلاع پیدا کرد و هیچ جزئیات دیگری به شما نمایش داده نمی‌شود. در حقیقت، تنها امکان مشاهده لیست بیمه رد شده وجود دارد.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که برای دریافت استعلام آخرین سابقه بیمه رد‌شده از این روش، ابتدا باید در سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کنید. برای استفاده از این روش استعلام، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. کد دستوری سوابق بیمه به شماره #1420*4* را در قسمت شماره‌گیر تلفن همراه وارد کرده و دکمه تماس را لمس کنید.
  2. از بین گزینه‌های ظاهر‌شده شماره 2 یعنی استعلام‌ها را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله روی گزینه 1 یا آخرین سابقه کلیک کنید.
  4. در قسمت مشخص‌شده کد ملی خود را وارد و ارسال کنید.

مشاهده سوابق بیمه تلفیقی با کد دستوری

بهترین روش مشاهده سوابق بیمه تلفیقی تامین اجتماعی

تا چندوقت پیش، اغلب افراد برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی، مجبور بودند به‌صورت حضوری به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند. بعد از الکترونیکی‌شدن برخی خدمات در ادارات و سازمان‌ها، سازمان تامین اجتماعی هم خود را ملزم به این دانست تا یک سری از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهد.

سامانه پیشخوان 24 بهترین و راحت‌ترین گزینه برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل است. استفاده از این برنامه بسیار راحت بوده و نیازی به ثبت اطلاعات و جزئیات زیادی ندارد. تنها می‌توانید با وارد کردن یک کد ملی استعلام کامل سوابق کاری خود را دریافت کنید. 

 

این اپلیکیشن می‌تواند برای کسانی‌که رفتن به سایت و استعلام از طریق درگاه اصلی خود سازمان تا حدودی برایشان سخت و فرسایشی است، بسیار کاربردی باشد. همچنین از سرویس‌های کاربردی دیگری هم تشکیل شده است که انجام بسیاری از کارها را برای شما راحت‌تر می‌کنند. از جمله این سرویسها میتوان به مشاهده حکم حقوقی بازنشستگان و مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد.

آیا امکان اعتراض به سوابق بیمه تجمیعی تامین اجتماعی وجود دارد؟

بله؛ در صورت وجود مغایرت در سابقه بیمه تلفیقی امکان ثبت اعتراض برای اصلاح آن وجود دارد. کافیست وارد سامانه تامین اجتماعی شوید سپس با بارگذاری مدارک شغلی،‌ برای ثبت اعتراض خود اقدام کنید؛ اما، حواستان باشد که شما برای پیگیری این موضوع به مراجعه حضوری نیز نیاز دارید. ما در ادامه نحوه پیگیری دو نوع مغایرت در سوابق بیمه تجمیعی را آورده‌ایم:

نحوه اعتراض به سوابق بیمه اشتباه

شما با انتخاب گزینه «کلیه سوابق»، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن علاوه‌ بر سابقه بیمه تفکیکی، تلفیقی و تجمیعی، اطلاعات هویتی شما نیز موجود است. در این بخش، شماره بیمه، کد ملی، نام پدر، نام، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، محل صدور و شماره مسلسل شناسنامه درج شده است. دقت کنید که اگر برخی اطلاعات ثبت شده در سامانه اشتباه بودند، در اسرع وقت با مراجعه حضوری و ارائه مستندات، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

در این صفحه فهرست کاملی از سوابق بیمه‌پردازی شما در کلیه شعب سراسر کشور از روز اول تا آخرین روز پرداخت بیمه، به نمایش در می‌آید. حتی اطلاعاتی مثل نام شعبه، نوع سابقه، سال پرداخت، شماره کارگاه و نام کارگاه و ماه‌های پرداخت‌شده در هر سال هم در این قسمت از سامانه تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

نحوه اعتراض به سوابق بیمه ناموجود

اگر احیانا با بررسی سوابق خود متوجه شدید که با وجود کسر ۷ درصد حق بیمه کارگری از فیش حقوقی شما، تعداد روزهای کارکرد شما صفر در نظر گرفته شده است، باید چکار کنید؟ در این صورت شما می‌توانید به شعب بیمه مراجعه کرده و درخواست احیای سابقه کرده و فرم مربوط به اعتراض به سوابق بیمه تامین اجتماعی را تکمیل کنید.

توجه کنید که فرم احیای سابقه بیمه را باید براساس اطلاعات شناسنامه و کارت ملی تکمیل کرده و مستندات خود از جمله فیش حقوقی، رونوشت قرارداد با کارفرما و همه مدارک مربوط به رابطه کارگری-کارفرمایی را در اختیار اداره نام‌نویسی شعبه مربوطه قرار دهید.

جمع بندی

در این مطلب درباره این صحبت کردیم که اگر شخصی چند بار محل کارش را تغییر داده باشد، مطابق قانون (ماده 34 قانون تامین اجتماعی)، باید حق بیمه خود را جداگانه و طبق لیست ماهیانه هر کدام از این مشاغل دریافت کند. در این صورت سوابق لازم برای ارائه تعهدات (بازنشستگی، بیکاری و …) به‌صورت تلفیقی محاسبه می‌شود و مجموع آنها نمی‌تواند بیشتر از 31 روز در یک ماه و بیشتر 366 روز در یک سال باشد؛ همچنین با نحوه گرفتن سوابق تلفیقی بیمه تامین اجتماعی و بهترین روش از میان روش‌ها نیز آشنا شدیم. امیدواریم این مقاله از پیشخوان 24 برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا با نظرات و تجربیات ارزشمند خود، ما را در مسیر بهبود یاری کنید.

سوالات متداول

آیا مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی امکان‌پذیر است به‌شرطی که رمز عبور تامین اجتماعی که هنگام ثبت‌نام انتخاب کرده‌اید را نیز وارد کنید.

آیا سابقه بیمه تفکیکی مشابه بیمه تلفیقی است؟

بله؛ در استعلام بیمه تلفیقی، سوابق ثبت‌شده از هم تفکیک می‌شوند و اصطلاحا به آن بیمه تفکیکی هم گفته می‌شود. به عبارت ساده‌تر، سوابق بیمه تفکیکی و تلفیقی یکی هستند.

کد رمز سوابق تلفیقی را از کجا باید بگیریم؟

برای دریافت سوابق تلفیقی، شما به کد‌ملی و رمز ورودی که هنگام ثبت‌نام در سامانه تامین اجتماعی درج کرده‌اید، نیاز دارید. در صورت عدم ثبت‌نام باید به این سامانه مراجعه کرده و مراحل آن را تکمیل کنید.

چگونه سابقه بیمه بگیریم؟

شما می‌توانید برای مشاهده لیست بیمه رد شده از سوی کارفرما در سامانه تامین اجتماعی، از خدمت سوابق بیمه پیشخوان۲۴ استفاده کنید. فقط باید کد ملی و کلمه عبوری که قبلا برای ثبت‌نام در سامانه تامین اجتماعی انتخاب کرده‌اید را وارد کنید تا امکان مشاهده لیست بیمه رد شده از سوی کارفرماهای متفاوت در محل کارهای متفاوت را داشته باشید.

بیمه تجمیعی چیست؟

بیمه تجمیعی همان بیمه تلفیقی است؛ بنابراین، بیمه تجمیعی به‌معنای مجموع سوابق کاری ثبت‌شده برای هر فرد در سازمان تامین اجتماعی است که شامل تمام فعالیت‌های کاری او در شرکت‌ها، کارگاه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌شود.

ثبت دیدگاه