«هیچ‌کس تنها نیست» شاخص‌ترین شعار اپراتور همراه اول است؛ اما، پرسش اینجاست که این شعار تا چه اندازه در عمل تحقق می‌یابد؟ اپراتور همراه اول خدمات ویژه‌ای را در شرایط اضطراری به کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری خود ارائه می‌دهد که در راستای تحقق این شعار در عمل است….

«هیچ‌کس تنها نیست» شاخص‌ترین شعار اپراتور همراه اول است؛ اما، پرسش اینجاست که این شعار تا چه اندازه در عمل تحقق می‌یابد؟ اپراتور همراه اول خدمات ویژه‌ای را در شرایط اضطراری به کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری خود ارائه می‌دهد که در راستای تحقق این شعار در عمل است. این خدمات ویژه شامل خدمات چتر اضطراری و شارژ اضطراری همراه اول است؛ اما، روش استفاده از این خدمات چیست؟ پیشخوان۲۴ در متن پیشِ رو به بررسی دقیق این خدمات خواهد پرداخت؛ بنابراین، تا انتها همراه باشید.

خدمات شارژ اضطراری همراه اول چیست؟

خدمات شارژ اضطراری خدماتی است که به هنگام اتمام شارژ سیم‌کارت اعتباری در مواقع ضروری به کار می‌آید؛ اما، مواقع ضروری چه مواقعی است؟ مواقع ضروری مواقعی است که به هر علت امکان افزایش اعتبار مجدد سیم‌کارت اعتباری خود را از روش‌های عادی مانند خرید شارژ از پیشخوان۲۴ ندارید. خوب است بدانید که استفاده از خدمات شارژ اضطراری برای همه‌ی کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر نیست؛ بلکه، سه شرط مهم دارد. در ادامه، انواع خدمات شارژ اضطراری را معرفی خواهیم کرد؛ سپس، شروط استفاده از خدمات شارژ اضطراری را بیان خواهیم کرد. در نهایت، طریقه دریافت شارژ اضطراری همراه اول را شرح خواهیم داد.




انواع خدمات شارژ اضطراری همراه اول کدامند؟

انواع خدمات شارژ اضطراری همراه اول شامل خدمات افزایش اعتبار و خدمات افزایش اعتبار مکالمه از سوی اپراتور همراه اول برای کاربر است. هنگامی که برای افزایش اعتبار اقدام کنید، امکان استفاده‌ی شارژ برای مکالمه، پیامک و اینترنت را خواهید داشت؛ اما، هنگامی که برای افزایش اعتبار مکالمه اقدام کنید، تنها امکان استفاده‌ی شارژ برای مکالمه را خواهید داشت. در ادامه، انواع بسته‌های شارژ اضطراری این اپراتور را خواهیم شناخت.

عنوان زمان کد دستوری از درگاه *10# کد دستوری از درگاه *1# قیمت پس پرداخت
شارژ اضطراری 5,000 ریالی ۳۰ روز *10*251# *1*171# 5,400 ریال
شارژ اضطراری 10,000 ریالی ۳۰ روز *10*252# *1*172# 10,600 ریال
شارژ اضطراری 15,000 ریالی ۳۰ روز *10*253# *1*173# 16,000 ریال
مکالمه اضطراری 10 دقیقه‌ای ۱ ساعت *10*254# *1*174# 10,500 ریال
مکالمه اضطراری 15 دقیقه‌ای ۱ ساعت *10*255# *1*175# 15,500 ریال

شرایط برخورداری از خدمات شارژ اضطراری همراه اول چیست؟

همانطور که پیش از این ذکر شد امکان استفاده از خدمات شارژ اضطراری برای همه‌ی کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول وجود ندارد؛ بلکه، سه شرط مهم دارد که باید به صورت همزمان رعایت شود. اگر یک شرط از شروط رعایت نشده باشد، استفاده از خدمات شارژ اضطراری امکان‌پذیر نیست. این سه شرط شرح داده می‌شود:

نکته: شارژ اضطراری در مواقع ضروری به صورت رایگان برای شما فعال می‌شود؛ اما، هزینه‌ی آن پس از اولین افزایش اعتبار کسر خواهد شد. در نتیجه، این خدمات نوعی خدمات پس‌پرداخت محسوب می‌شود.

روش‌های درخواست شارژ اضطراری همراه اول

اکنون می‌دانید که مشمول استفاده از خدمات شارژ اضطراری هستید یا نه؛ اما، پرسش اینجاست که چگونه از خدمات شارژ اضطراری استفاده کنید؟ تنها روش استفاده از خدمات شارژ همراه اول اضطراری این است که کد شارژ اضطراری همراه اول رایگان (USSD) مورد نیاز خود را از جدول پیدا کنید؛ سپس، کد شارژ اضطراری همراه اول رایگان (USSD) را در شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. همراه اول دو درگاه #1* و #10*را برای خرید شارژ اضطراری همراه اول در نظر گرفته است. در ادامه، روش دستیابی به بخش خدمات شارژ اضطراری از طریق هر دو کد دستوری آموزش داده می‌شود.

روش‌های درخواست شارژ اضطراری همراه اول

خرید شارژ اضطراری همراه اول کد دستوری #1*

ابتدا کد شارژ اضطراری همراه اول #1*‌ را در بخش شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید؛ یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «شارژ» را از میان گزینه‌های فهرست انتخاب کنید؛ سپس، مجدد یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «اضطراری» را از میان گزینه‌های فهرست برگزینید؛ سپس، یک فهرست جدید برای شما نمایش داده می‌شود:

اکنون، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما یک ماه برای استفاده از شارژ‌اضطراری همراه اول رایگان خود فرصت دارید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که شما می‌توانید کد دستوری هر بسته را به صورت مستقیم از جدول انواع خدمات شارژ اضطراری استخراج کنید و مراحل مذکور را طی نکنید. کد دستوری #170*1* الی #179*1* کدهای مرتبط با درخواست شارژ اضطراری همراه اول از درگاه #1* است.

خرید شارژ اضطراری همراه اول کد دستوری #10*

ابتدا کد شارژ اضطراری همراه اول #10*‌ را در بخش شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید؛ یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «خدمات اصلی» را از میان گزینه‌های فهرست انتخاب کنید؛ سپس، مجدد یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «اعتبار اضطراری» را از میان گزینه‌های فهرست برگزینید؛ سپس، یک فهرست جدید برای شما نمایش داده می‌شود:

اکنون، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما یک ماه برای استفاده از شارژ‌اضطراری همراه اول رایگان خود فرصت دارید. کد دستوری #250*10* الی #259*10* کدهای مرتبط با درخواست شارژ اضطراری همراه اول به صورت مستقیم از درگاه #10* است.

با 1+11 روش خرید شارژ همراه اول آشنا شوید

خدمات چتر اضطراری همراه اول چیست؟

خدمات چتر اضطراری خدماتی مشابه خدمات شارژ اضطراری است؛ یعنی، به هنگام اتمام شارژ در مواقع ضروری، که امکان خرید شارژ مستقیم از روش‌های عادی وجود نداشته باشد، کارایی دارد. در ادامه، انواع خدمات چتر اضطراری را معرفی خواهیم کرد؛ سپس، شروط استفاده از خدمات چتر اضطراری را بیان خواهیم کرد. در نهایت، روش‌های استفاده از خدمات چتر اضطراری همراه اول را شرح خواهیم داد.






انواع خدمات چتر اضطراری همراه اول کدامند؟

انواع خدمات چتر اضطراری همراه اول شامل خدمات درخواست تماس و خدمات درخواست شارژ از سایر کاربران همراه اول برای شماست. هنگامی که برای درخواست تماس یا درخواست شارژ اقدام کنید، پیامکی برای کاربر معرفی شده ارسال می‌شود که درخواست شما را به او اطلاع می‌دهد.

عنوان کد دستوری از درگاه #10* کد دستوری از درگاه #1*
درخواست تماس اضطراری همراه اول از دیگران *10*261# *1*17*3#
درخواست شارژ اضطراری همراه اول از دیگران *10*262# *1*17*4#

شرایط برخورداری از خدمات چتر اضطراری همراه اول چیست؟

امکان استفاده از خدمات چتر اضطراری شامل تماس و شارژ برای همه‌ی کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول وجود ندارد؛ بلکه، دو شرط مهم دارد که باید به صورت همزمان رعایت شود. اگر یک شرط از شروط رعایت نشده باشد، استفاده از خدمات چتر اضطراری امکان‌پذیر نیست. این دو شرط معرفی می‌شود:

روش‌های درخواست چتر اضطراری همراه اول

روش‌ استفاده از خدمات چتر اضطراری همراه اول این است که کد چتر اضطراری همراه اول (USSD) مورد نیاز خود را از جدول پیدا کنید؛ سپس، آن را در شماره‌گیر تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. همراه اول دو درگاه #1* و #10*را برای خرید چتر اضطراری همراه اول در نظر گرفته است. در ادامه، روش دستیابی به بخش خدمات چتر اضطراری از طریق هر دو کد دستوری آموزش داده می‌شود.

روش‌های درخواست چتر اضطراری همراه اول

درخواست چتر اضطراری همراه اول کد دستوری #1*

ابتدا کد دستوری #17*1* را شماره‌گیری کنید؛ یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «درخواست شارژ» و «درخواست تماس» در دسته‌ی خدمات چتر اضطراری همراه اول است؛ بنابراین، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه، شماره‌ی تلفن همراه کاربر همراه اول اعتباری یا دائمی که قصد ارسال درخواست برای او را دارید، وارد کنید که درخواست شما برای او ارسال شود.

درخواست چتر اضطراری همراه اول کد دستوری #10*

ابتدا کد دستوری #10*‌ را شماره‌گیری کنید؛ یک فهرست برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی «خدمات اصلی» را انتخاب کنید؛ سپس، مجدد یک فهرست باز می‌شود:

گزینه‌ی «چتر اضطرار» را انتخاب کنید؛ سپس، یک فهرست جدید برای شما نمایش داده می‌شود:

گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ سپس، باید شماره‌ی تلفن همراه کاربر همراه اول اعتباری یا دائمی که قصد ارسال درخواست برای او را دارید، وارد کنید. در نهایت، پیامکی برای شماره‌ی وارد شده ارسال می‌شود که درخواست شما را به اطلاعش می‌رساند.

چگونه خدمات چتر اضطراری فعال می‌شود؟

هنگامی که درخواست استفاده از خدمات چتر اضطراری را ثبت می‌کنید، فرآیند از سمت شما به پایان می‌رسد؛ اما، فرآیند از سمت کاربر مقابل ادامه دارد. در ادامه، فرآیند فعال‌سازی خدمات چتر اضطراری را شرح داده‌ایم.

درخواست تماس اضطراری همراه اول از دیگران

هنگامی که درخواست تماس اضطراری همراه اول از دیگران را ثبت می‌کنید، پیامکی برای کاربر مقابل ارسال می‌شود که درخواست شما را نشان می‌دهد. کاربر مقابل در صورت مشاهده‌ی درخواست شما در صورت تمایل با شما تماس می‌گیرد.

درخواست شارژ اضطراری همراه اول از دیگران

هنگامی که درخواست شارژ اضطراری همراه اول از دیگران را ثبت می‌کنید، پیامکی برای کاربر مقابل ارسال می‌شود که درخواست شما را نشان می‌دهد. مبلغ شارژ به صورت ثابت ۱,۰۰۰ تومان درنظر گرفته شده است. اگر کاربر مقابل در پاسخ پیامک عدد ۱ را ارسال کند، اعتبار شما به مبلغ ۹۶۰ تومان (کسر ۴۰ تومان کارمزد انتقال) افزایش می‌یابد؛ اما، اگر کاربر مقابل در پاسخ پیامک عدد ۲ را ارسال کند، درخواست شما را رد کرده است.

نکته: شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان طرحی بود که پیش از این از سوی اپراتور همراه اول اجرا می‌شد. هنگامی که درخواست شارژ همراه اول اضطراری از دیگران ثبت می‌شد، مبلغ ۶۰۰ تومان افزایش اعتبار برای کاربر لحاظ می‌شد.

تفاوت خدمات چتر اضطراری و شارژ اضطراری همراه اول چیست؟

در خدمات چتر اضطراری که امکان درخواست شارژ و درخواست مکالمه وجود دارد، درخواست از سوی شما برای یک کاربر همراه اولی دیگر ارسال می‌شود؛ بنابراین، قبول درخواست شما منوط به پیگیری کاربر همراه اولی است که شماره‌ی او را برای ارسال درخواست وارد کرده‌اید.

در خدمات شارژ اضطراری که امکان دریافت شارژ و دریافت مکالمه وجود دارد، درخواست از سوی شما برای اپراتور همراه اول ارسال می‌شود؛ بنابراین، حتماً قبول می‌شود.

در نتیجه، استفاده از خدمات شارژ اضطراری در شرایط حساس مطمئن‌تر از استفاده از خدمات چتر اضطراری است؛ اما، اگر ظرفیت استفاده از خدمات اضطراری شما تمام شده باشد، چاره‌ای نخواهید داشت.

انتقال اعتبار همراه اول چیست؟

انتقال اعتبار همراه اول سرویسی است که در مواقع ضروری به هنگامی که امکان استفاده از خدمات شارژ اضطراری همراه اول را ندارید، کارایی دارد. این سرویس تشابه بسیار زیادی با خدمات اضطراری دارد؛ اما، تفاوت‌هایی نیز دارد. با استفاده از سرویس انتقال اعتبار همراه اول همه‌ی کاربران سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند سیم کارت اعتباری دوستان خود را شارژ کنند. در ادامه، آموزش استفاده از خدمات انتقال اعتبار آورده شده است:

انتقال اعتبار همراه اول

انتقال اعتبار از طریق سامانه‌ی همراه اول (سایت و اپلیکیشن)

برنامه‌ی همراه من را نصب کنید، از بخش خدمات من گزینه‌ی «کدهای دستوری» را انتخاب کنید، انتقال اعتبار را برگزینید، شماره تلفن همراه کاربر مقابل را وارد کنید، مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و ثبت را بزنید.

انتقال اعتبار از طریق کد دستوری

شما می‌توانید با استفاده از کد دستوری #10* انتقال اعتبار انجام دهید؛ کافیست، کد را در شماره‌گیر تلفن همراه خود بزنید که یک فهرست باز شود:

گزینه‌ی «خدمات پرداخت» را انتخاب کنید تا فهرست بعدی باز شود:

گزینه‌ی «انتقال اعتبار» را انتخاب کنید که از شما در مورد دائمی به اعتباری یا اعتباری به اعتباری بودن انتقال پرسش شود؛ سپس، تلفن مقصد را وارد کنید. در نهایت، مبلغ انتقالی خود را به صورتی که مضربی از ۱,۰۰۰ تومان باشد وارد کنید. در نهایت، تأیید را بزنید که انتقال انجام شود.

نکته: شما می‌توانید کد دستوری #۱۴*۱۰* را به صورت مستقیم شماره‌گیری کنید که بخشی از عملیات مذکور را طی کنید.

تفاوت خدمات اضطراری با انتقال اعتبار چیست؟

تفاوت اساسی خدمات اضطراری با انتقال اعتبار این است که در خدمات اضطراری درخواست از سوی شما ارسال می‌شود و کاربر مقابل تنها رد یا تأیید می‌کند؛ اما، خدمات انتقال اعتبار از صفر تا صد از سوی کاربر مقابل انجام می‌شود.

تفاوت بعدی در مبلغ شارژ منتقل شده است. هنگام استفاده از خدمات اضطراری مبلغ شارژ از پیش تعیین شده است؛ اما، هنگام استفاده از خدمات انتقال اعتبار مبلغ شارژ مضربی از ۱,۰۰۰ تومان تا ۱۰,۰۰۰ تومان است.

نکته: استفاده از خدمات انتقال اعتبار نیز محدودیت‌هایی دارد؛ اما، بسیار کمتر از محدودیت‌های خدمات اضطراری است.

اینترنت اضطراری همراه اول چیست؟

تا به اینجا با شارژ اضطراری و انواع کد این خدمت آشنا شدیم؛ اما، باید بدانید که متاسفانه تاکنون خدمات خرید بسته اینترنت اضطراری همراه اول فعال نشده است. در نتیجه، اگر نیاز به اینترنت اضطراری دارید، باید شارژ اضطراری دریافت کنید؛ سپس، از آن برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.

اینترنت اضطراری همراه اول

جمع‌بندی

تصور کنید که باید تماس مهمی را در فرصت کم برقرار کنید یا پیامک مهمی را در فرصت کم ارسال کنید؛ اما، شارژ سیم‌کارت اعتباری شما به اتمام رسیده است. در ضمن، امکان خرید شارژ همراه اول را در فرصت کوتاه خود ندارید. خدمات چتر اضطراری و شارژ اضطراری همراه اول در این موقعیت نجات‌بخش شما است؛ بنابراین، در این مطلب به معرفی و بررسی خدمات اضطراری همراه اول و تفاوت‌هایشان پرداختیم. در نهایت، به یک خدمت دیگر از اپراتور همراه اول با عنوان خدمات انتقال اعتبار پرداختیم که تفاوت آن را با خدمات اضطراری همراه اول بررسی کردیم. از اینکه تا انتهاب این مطلب همراه پیشخوان۲۴ بودید، متشکریم.

ثبت دیدگاه